ایمپلنت دندان چیست ؟

مجموعه : پزشکی و سلامت
ایمپلنت دندان چیست ؟

از روش های نوین و جدید کاشت دندان و جایگزینی دندان های پوسیده یا از دست رفته در عرصه دندان پزشکی ، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها کاملاً طبیعی بوده و از منظر زیبایی در سطح بالایی قرار دارند. اولین توصیه ما کاشت ایمپلنت در مرکز ایمپلنت است. از این رو که مراکز تخصصی از متخصصین مجرب و کارکشته تر در کادر خود استفاده می کنند و تجربه بیشتر در ایمپلنت احتمال موفقیت آن را بالاتر می برد.

 

حال در ادامه به بررسی اجزای ایمپلنت ، مراحل انجام عمل ، مزایای ایمپلنت ، معایب ایمپلنت ، قیمت و سایر موارد آن می پردازیم.

 

جنس و اجزا ایمپلنت دندان

جنس ایمپلنت های دندان معمولاً از تیتانیوم است. از دلایل آن هم این است که تیتانیوم مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و بسیار با بدن سازگار بوده و راحت تر با استخوان فک پیوند برقرار می کند و به طور کلی یکی از بهترین موادی است که برای ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

اجزای مختلف ایمپلنت را نیز به طور کلی پایه ، اباتمنت یا رابط و روکش یا تاج تشکیل می دهند. البته ممکن است در ایمپلنت های مختلف متفاوت باشد. مثلاً پایه و اباتمنت یک قطعه باشند. پایه همان قسمتی است که باید ابتدا در استخوان فک قرار بگیرد و به عنوان ریشه دندانی که از دست رفته است عمل کند. اباتمنت یا همان رابط پیوند دهنده روکش و پایه ایمپلنت است و بر روی پایه قرار می گیرد. روکش یا تاج نیز با توجه به رنگ و شکل دندان هر بیمار در آزمایشگاه ساخته می شود و بر روی اباتمنت قرار می گیرد.

 

مراحل انجام ایمپلنت دندان

در مرحله نخست پس از مراجعه به دندان پزشک و بررسی دندان ها و تأیید امکان ایمپلنت از طرف متخصص ، در صورت وجود دندان پوسیده ، آن دندان کشیده شده و اقدام به برش لثه و کاشت پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک می کنیم. سپس بیمار چند ماهی را برای جوش خوردن این پایه با استخوان فکش استراحت می کند و در طول این مدت بر اساس رنگ و اندازه دندان از دست رفته ، تاج دندان مورد نظر در لابراتور ساخته می شود. پس از طی دوره بهبودی و مراجعه مجدد بیمار ، مراحل کارگذاری اباتمنت بر روی پایه و سپس جایگذاری تاج دندان بر روی آن انجام می شود. دقت داشته باشید که این ایمپلنت جدید در روز های ابتدایی بسیار حساس تر است و باید از آن با دقت بیشتری مراقبت کنید.

 

مواردی که ریسک ایمپلنت بالاتری دارند

در همه شرایط بهتر است پیش از انجام ایمپلنت دندان با متخصص مربوطه مشورت کنید. اما در صورت داشتن شرایط زیر این نیاز بیشتر هم می شود زیرا ریسک عدم موفقیت ایمپلنت بالاتر می رود :

1- بیمارانی که دیابت دارند.

2- بیمارانی که نحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی مخصوصاً در ناحیه سر و گردن هستند.

3- افراد سیگاری

4- بیمارانی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند.

مزایا ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت مزایای زیادی دارد که از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1- طبیعی بودن : ایمپلنت های دندان هم از منظر کاربرد و کارکرد و هم از منظر ظاهری و زیبایی همانند دندان های طبیعی عمل می کنند و بسیار محبوب هستند.

 

2- تکلم و جویدن بهتر : کسانی که دندان های از دست رفته دارند و از دندان مصتوعی استفاده می کنند احساس لق زدن و تکان خوردن آن را همیشه حس کرده اند که علاوه بر صلب راحتی و آسایش در قدرت تکلم و صحبت کردن فرد نیز تأثیر می گذارد و همچنین امکان خوردن انواع غذا ها برایتان فراهم می شود.

 

3- بالاتر رفتن سطح اعتماد به نفس : مسلماً بهبود ظاهر و زیباتر شدن لبخد باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

 

4- طول عمر بالا : اگر بهداشت دندان و دهان را به خوبی رعایت کنید ، طول عمر بالایی خواهند داشت و می توانید از داشتن آنها برای سالیان طولانی لذت ببرید.

 

معایب ایمپلنت

عیب های ایمپلنت در کنار مزیت های آن به صورت زیر است :

 

1- شاید کمی هزینه آن به نسبت سایر مواردی که برای اصلاح لبخند استفاده می شود بالاتر باشد.

 

2- ایمپلنت مدت زیادی طول می کشد. زیرا تنها چند ماه پس از کاشت پایه طول می کشد تا روند بهبودی لثه و برقراری پیوند آن با استخوان فک انجام شود.

ایمپلنت دندان چیست ؟

انواع ایمپلنت های دندان

در حال حاضر برند های مختلفی در سطح جهان به تولید و ارائه ایمپلنت دندان مشغول هستند . برند های ایمپلنت کره ای ، آمریکایی ، آلمانی و سوییسی در کشور ما از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

 

ایمپلنت کره ای

ایملپنت های کره ای نیز انواع مختلفی دارند که برخی از آنها کیفیت های بالایی دارند اما به همان نسبت قیمتشان نیز بالا است. برخی دیگر برای کسانی که بودجه کمتری دارند مناسب تر است و با کیفیتی پایین تر و قیمت مناسب تر در اختیار است. برخی از مدل های آن ها به صورت ایمپلنت فوری نیز می باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت های ایمپلنت کره ای می توانید به سایت مراجعه کنید.

 

قیمت ایمپلنت کره ای

مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

همانند دندان های عادی خودتان از مسواک زدن مرتب و روزانه و همچنین نخ دندان کشیدن غافل نشوید. مراجعه های مکرر به متخصص یا جراحتان برای بررسی نحوه پیشرفت ایمپلنت و موفقیت آن نیز فراموش نشود.

ایمپلنت دندان چیست ؟

قیمت ایمپلنت دندان

برای آگاهی از قیمت ایمپلنت می توانید با شماره 26854660-021 تماس بگیرید و یا به لینک زیر مراجعه کنید .

 

قیمت ایمپلنت

برچسب‌ها: