بدلباس‌ترین و خوش‌لباس‌ترین رهبران سیاسی

از گذشته‌های دور چگونگی انتخاب لباس و سبك لباس پوشیدن افراد مشهور و بخصوص رهبران سیاسی دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و به این ترتیب برخی از رهبران و سیاستمداران توانسته‌اند با پوشیدن لباس‌های خاص و منحصر به فرد مد جدیدی را در كشور خود به وجود آورند كه حتی گاهی مورد توجه رهبران سیاسی دیگر كشورهای دنیا قرار گرفته است.

به گزارش بولتن، براساس بررسی‌ها و نظرسنجی‌های كارشناسی انجام شده در سطح دنیا كیم یونگ ایل نخست‌وزیر كره شمالی به عنوان یكی از بدلباس‌ترین رهبران سیاسی دنیا شناخته شده است. او همیشه یك لباس خاكی رنگ ساده به تن دارد و كفش‌هایی با پاشنه بلند می‌پوشد تا كمی قد بلندتر دیده شود، اما معمولا لباس‌های او یكی دو سایز كوچك‌‌تر از اندازه واقعی خودش است كه این موضوع نیز مزید بر علت شده و او را بدتیپ‌تر نشان می‌دهد.

این در حالی است كه نیكلاس ساركوزی رئیس‌جمهور فرانسه در انتخاب لباس دقت زیادی دارد و كت و شلوارهایی را انتخاب می‌كند كه با اندامش تناسب داشته و عیب و ایرادهای ظاهری او را می‌پوشاند.

كلنل معمر قذافی كه بیش از 4 دهه است بر كشور لیبی حكمرانی می‌كند عادت‌های نامتعارفی دارد كه در میان آنها عادت به پوشیدن لباس‌های عجیب و غریب بیش از دیگر عادت‌هایش موجب شهرت او شده است. رهبر لیبی معمولا یك پارچه شال مانند رنگی روی لباسش می‌اندازد و به تبعیت از رسوم قدیمی آفریقایی لباس بادیه‌نشین‌ها را كه از جنس پوست حیوانات است به تن می‌كند. اگرچه او بر این باور است كه سیاست عرصه نمایش است،‌ اما متاسفانه قدری ابتكار به خرج می‌دهد و مدهای غربی و شرقی را بر اساس نظریات شخصی خودش در هم می‌آمیزد تا به این ترتیب با ظاهری متفاوت در مقایسه با دیگر سیاستمداران در مجامع رسمی حاضر شود.

لوئیس ایناسیولولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل به همه ثابت كرده است كه می‌توان با انتخاب لباس مناسب كه دوخت خوبی دارد به آسانی بسیاری از كمبودها و نواقص ظاهری بدن را پوشاند. اغلب لباس‌ها و كت‌های او سه دكمه است و علاوه بر این او بندرت دكمه‌های كت خود را باز می‌گذارد تا به این ترتیب برآمدگی شكمش خیلی به چشم نیاید.

او بسیار خوب لباس می‌پوشد و دریافته است كه رئیس‌جمهور بودن مستلزم این است كه به گونه‌ای در جوامع عمومی ظاهر شود كه بتواند مورد توجه جناح‌های سیاسی مختلف كشور قرار گیرد.

از سوی دیگر فیدل كاسترو از جمله رهبران سیاسی است كه در سن 80 سالگی علی‌رغم این كه در گذشته به پوشیدن لباس‌های نظامی علاقه خاصی داشت به پوشیدن لباس‌های ورزشی علاقه‌مند شده است.

او از طرفداران پرو پا قرص مارك آدیداس است تا جایی كه وقتی در سال 2006 تحت عمل جراحی قرار گرفت در بیمارستان از پوشیدن لباس‌های بیمارستانی خودداری كرد و به جای آن پوشیدن لباس‌های ورزشی آدیداس را انتخاب كرد. اگرچه ممكن است چنین تغییری در سبك لباس پوشیدن این سیاستمدار جالب به نظر برسد، اما همین موضوع سبب شده است تا نام فیدل كاسترو نیز در فهرست اسامی بدلباس‌ترین رهبران سیاسی دنیا قرار گیرد.

خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، رئیس‌جمهور اسپانیا از جمله خوش‌لباس‌ترین سیاستمداران دنیاست. او در عین حال كه بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما اغلب كت و شلوار كلاسیك و پیراهنی به رنگ سفید به تن دارد و همین حفظ سادگی رمز موفقیت او در شیك‌پوشی است. او به ندرت با لباس غیررسمی در جاهای مختلف حضور پیدا می‌كند، اما حتی زمانی كه با لباسی غیررسمی او را می‌بینید نیز احساس می‌كنید كه او بسیار رسمی لباس پوشیده است. بسیاری از كارشناسان دنیای مد و لباس بر این باورند كه او می‌تواند عنوان شیك‌پوش‌ترین و خوش‌لباس‌‌ترین رهبر سیاسی دنیا را از آن خود سازد.

اگرچه لباس‌هایی كه زاپاترو می‌پوشد از نظر ظاهری بسیار ساده و عاری از هرگونه زرق و برقی هستند اما حفظ تناسب بین آنها و همچنین دوخت مناسب این لباس‌ها سبب شده است كه او نمونه بارزی از یك فرد خوش‌تیپ و خوش‌لباس باشد.

گوردون براون از اعضای حزب كارگر انگلیس نیز كه پس از استعفای تونی‌بلر به عنوان نخست‌وزیر این كشور منصوب شد برخلاف تونی‌بلر كه یكی از سیاستمداران خوش‌لباس به شمار می‌رفت، همواره با ظاهری آشفته و نامنظم در جلسات رسمی حاضر می‌شد و همین موضوع سبب شده بود تا نام گوردون براون هم در فهرست بدلباس‌ترین رهبران سیاسی دنیا قرار گیرد.
منبع: تابناک