بررسی سطوح پرداخت استنلس استیل

مجموعه : مجله خبری
بررسی سطوح پرداخت استنلس استیل

ورق استیل 2B

ورق استیل BA

ورق استیل تک پولیش

ورق استیل 2B چیست؟ احتمالا نام این ورقه های استیل را در شرکت ها و در بازار آهن آلات شنیده باشید. البته که این نوعی ورقه جدید نیست و در حقیقت نام دیگری برای نوعی از ورق های استیل محسوب می شود. این ورق استیل یا همان ورقه های 2B به ورقه های استیل مات گفته می شود که در دور و اطراف خودتان را هم که نگاه کنید از نرده راه پله ها تا بدنه یخچال فریزها می توانید کاربرد این نوع از ورقه ها را ببینید. ورق های استیل 2b سبب می شوند تا مزیت ها و ویژگی های زیادی در اختیار شما قرار بگیرد. همین موضوع سبب می شود تا خیالتان از بابت کیفیت این ورقه ها در طول زمانی که از آن ها و یا محصولاتی که در پی تولید آن ها درست می شود، خیالتان راحت باشد.

 

ورق استیل 2b

همان طور که گفته شد ورق استیل 2b در حقیقت به ورقه های گفته می شود که حالت مات دارند. به طور کلی ورقه های استیل از لحاظ نوع پوشش سطحی در سه حالت ورقه های مات، خشدار و براق هستند که هر کدام از آن ها می توانند برای یک موقعیت مناسب باشند.

 

انواع سطح پرداخت های فلزات

 

ورق استیل خشدار

ورق استیل خشدار به ورقه های براقی گفته می شود که برای افزایش میزان زیبابی آن ها سعی شده است تا با استفاده از سمباده بر روی سطح فلز را خشدار کرده و براقیت صد در صدی آن را از بین ببرند. این پروسه و فرایند حاصل برش خوردن ورق استیل براق با استفاده از یک برش خشدار و زبر است. اگر در نهایت به چیزی که تولید می شود نگاه کنید، نه تنها زبری سطح ورق فلز را نمی بینید بلکه احساس ظرافت خاصی را نیز از آن خواهید داشت که می تواند به شکل زیبایی ورقه های فلز را جلوه دهد.

 

برای آن که بتوانیم سطح یک فلز را خشدار کنیم، می توانیم از روش ها و دستگاه های مختلفی برای این کار استفاده نماییم. این روش ها و دستگاه ها با هم متفاوت هستند و احتمالا نتیجه نهایی کار نیز متفاوت خواهد بود. اگر ورقه های مورد نظر ما از همان ابتدا و از داخل کارخانه به این شکل تولید شوند، به آن ها ورقه های خشدار فابریک گفته می شود.

 

ورق استیل خشدار کاربردهای زیادی را در حوزه های مختلف دارد. یکی از کاربردی ترین مواردی که وجود دارد آن است که این ورقه های استیل خشدار را برای تولید کابین آسانسورها استفاده می کنند. این موضوع از دو جهت می تواند اهمیت داشته باشد. اولا آن که انواع ورق استیل خشدار دارای مقاومت و استحکام خوبی است و دوما آن که این ورقه ها زیبایی و جلوه خاصی را به کابین آسانسور می دهند.

 

موارد دیگری که از انواع ورق استیل خشدار استفاده می کنند مربوط به صنایع پتروشیمی همچون صنایع تولید نفت و گاز، گیت های ورودی در ایستگاه های مترو، فرودگاه ها و همچنین فروشگاه ها، تولید قوطی های مواد خوراکی و یا قوطی های لوازم آرایشی و بهداشتی، ساخت نمای خارجی ساختمان ها، ساخت بدنه لوازم خانگی مثل لباسشویی، یخچال و…، ساخت درب و پنجره ها، کانکس ها و… از جمله مهم ترین کاربردهایی هستند که این نوع از ورقه های استیل می توانند داشته باشند.

 

ورق استیل براق

مورد بعدی با نام ورق استیل براق شناخته می شود. ورقه های براق به این شکل ساخته شده اند که به دلیل حذف شدن دانه های سطحی روی آن ها برآمدگی و فرو رفتگی ندارند و همچنین در مرحله آخر و پیش از عرضه به بازار نیز به طور کامل تحت پرداخت قرار گرفته و به صورت صیقلی و آینه ای می شود. همین موضوع سبب می شود تا این نوع از ورقه ها بتوانند به خوبی نور و تصویر را منعکس کنند و در بسیاری از مکان ها به جای آینه از آن ها استفاده شود. علاوه بر این مورد می توان گفت که ورقه های استیل براق در ساخت ظرف و ظروف های آشپزخانه ای، تولید شیر آلات، وسایل و تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی و… می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند.

 

ورق استیل مات

سومین دسته از ورقه ها که از لحاظ سطح آن ها مورد بررسی قرار می گیرند، انواع ورق استیل مات است. این ورقه ها هیچگونه انعکاس تصویر و یا نور خوبی ندارند و مات بودن آن ها در برخی از موارد حتی مزیت نیز محسوب می شود. فرض کنید قرار است منبع و مخزنی با ابعاد بزرگ ساخته شده و در فضای باز قرار بگیرد. این منبع اگر قرار باشد دارای سطح براق باشد و نور را منعکس کند، احتمالات مشکلات زیادی را به وجود می آورد. به همین دلیل است که بهتر می دانیم تا ورق استیل مات را برای ساخت چنین مواردی استفاده نماییم.

 

انواع ورق استیل مات را می توانیم در ابعاد، قطرها و سایزهای مختلف تولید کنیم. انتخاب قطر و همچنین ابعاد ورقه های استیل می تواند مربوط به سفارش مشتری و درخواست او باشد. البته این سفارشات در کارخانه های تولید ورقه های استیل قابل اجرا هستند.

 

جمع بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص ورق استیل 2b و یا همان ورق تک پولیش مطرح شد را می توانید به سادگی و به راحتی مورد استفاده قرار دهید و هر کدام از این ورقه ها را در فضای مناسب خودشان استفاده کنید. فراموش نکنید که انواع ورق استیل تک پولیش دارای سطح مات و خاصی است که می تواند در موارد مختلفی نیز استفاده شود. یکی از مهم ترین مواردی که در خصوص ورق استیل تک پولیش سطح مات باید بدانید این است که آن را از کدام شرکت و نمایندگی خریداری کنید؟ فلز کالا یکی از گزینه های مناسب در این زمینه است که می توانید به آدرس سایت اینترنتی آن ها با نام www.felez.org مراجعه کرده و علاوه بر خرید خود، اطلاعات بیشتری را در خصوص این ورقه ها نیز کسب کنید.