بلند ترین برج در میان ابرها + عکس

بلند ترین برج  در میان ابرها + عکس

اگر بخواهید اسم تان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود انتخاب های زیادی دارید. درواقع بسیاری از رکوردهای این کتاب از انجام کارهای بی فایده و بی معنی شکل گرفته است و ورق زدن آن را خنده دار می کند.

به گزارش تکناز به نقل از برترین ها ، اما لا به لای صفحات گینس گاهی به رکوردهایی برمی خوریم که پرخرج ترین، عظیم ترین و رویایی ترین اتفاقات جهان را رقم زده اند. سازه های بلند، از هر نوع که باشند مسحور کننده اند. در این مطلب سازه هایی که به دلایل مختلف نام شان به کتاب رکوردهای گینس باز شده است را مرور می کنیم.

رج کانتون – Canton Tower

مرتفع ترین برج تلویزیونی جهان

گوانگ جو – چین

بلند ترین برج  در میان ابرها + عکس

 

به گزارش تکناز  به نقل از  برترین ها ایده اولیه برج کانتون هنگامی شکل گرفت که چین میزبانی بازی های آسیایی 2010 را به دست آورد. مقامات گوانگ جو از فرصت طلایی برای معرفی شهر خود برای گردشگران استفاده کردند و برجی ساختند که به سادگی به نمادی برای این شهر تبدیل شد. این برج درواقع از دو بیضی ساخته شده است. یکی به عنوان بخش پایینی و دیگری در ارتفاع 450 متری که به تبع هم می چرخند. ساختار این برج 600 متری از پایه متخلخل است و با بالاتررفتن فشرده می شود.

 

بلند ترین برج  در میان ابرها + عکس

 

این فشردگی در کمر برج به حداکثر می رسد سپس دوباره باز می شود تا به انتهای برج برسد. طراحی این برج در مسابقه «طرح پیشنهادی جدید برای یک قطعه زمین» مقام اول را کسب کرده است. برج کانتون دو رستوران گردان در ارتفاع 417 و 428 متری دارد که در هنگام بادهای شدید نوسانی در حدود 5/1 متر دارد. کار احداث برج در سال 2007 بعد از اینکه معماران انگلیسی طراحی آن را به اتمام رساندند، آغاز شد و در سال 2010 به بهره برداری رسید. فضای داخل برج به مناطقی با کارکردهای مختلف تقسیم شده: رصدخانه، رستوران گردان، رستوران معمولی، محل بازی های کامپیوتری، نمایشگاه، اتاق های کنفرانس، فروشگاه ها و سینمای 4D، چینی ها این برج را طوری نورپردازی کرده اند که در شب بدرخشد و نماد شهر گوانگ جو باشد.