تاثیرات مثبت تبلیغات محیطی در افزایش درآمد

تاثیرات مثبت تبلیغات محیطی در افزایش درآمد

همه افراد در زمان خروج از خانه و عبور از مکانهای مختلف در سطح شهر مانند بزرگراه ‌ها، خیابانها، پل ‌های هوایی عابر پیاده، پمپ بنزین ها، دیوار ساختمانها، داخل واگن‌ های مترو، فرودگاه ‌ها و غیره، بارها با انواع مختلف تبلیغات محیطی مانند بیلبورد ها، تابلوهای مغازه، تابلوهای روان، تلویزیون‌ های شهری، پوسترهای دیواری و غیره روبرو شده ‌اند. بسیاری از این تبلیغات به اندازه‌ ای برای مردم جذاب هستند که آنها را ترغیب می ‌کنند برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات تبلیغ شده اقدام کنند. این نوع تبلیغات به عنوان یکی از روش‌های قدیمی و پرطرفدار تبلیغاتی، اگر به صورت اصولی انجام شود، به کسب و کارهای مختلف در جذب مشتری و درآمد زایی بیشتر کمک بسیار زیادی می ‌کند. در این مقاله ابتدا قصد داریم درباره تبلیغات محیطی و انواع آن توضیح دهیم و سپس درباره مزایا و تاثیرات مثبت این نوع تبلیغات در افزایش درآمد کسب و کارهای مختلف صحبت کنیم.

 

تبلیغات محیطی چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

به تبلیغات آفلاینی که در محیط خارج از خانه با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام می‌ شود و جزو اولین، بهترین و قدیمی ‌‌ترین روش‌های تبلیغاتی به شمار می ‌رود، تبلیغات محیطی می ‌گویند. این نوع تبلیغات با نام‌های تبلیغات شهری، تبلیغات آفلاین، OOH مخفف عبارت Out of home یا تبلیغات خارج از خانه و تبلیغات بیلبوردی هم شناخته می ‌شود. تحقیقات نشان می ‌دهد که این نوع بازاریابی باعث جذب حدود 74 درصد از مخاطبان می ‌شود و آنها را وارد مرحله خرید محصولات و استفاده از خدمات می ‌کند. تبلیغات محیطی پیشینه تاریخی دارد و از دوران انقلاب صنعتی همزمان با پیدایش مدرنیته مورد استفاده قرار گرفته ‌است. کسب و کارهایی که شناخت دقیق ‌تری از این نوع تبلیغات دارند و در اجرای آن از خلاقیت و نوآوری بیشتری استفاده می ‌کنند، معمولا در جذب مشتریان بازار هدف، عملکرد بهتری دارند. اصلی‌ ترین اهداف این نوع تبلیغات شامل بازاریابی، شناساندن یا معرفی محصولات و خدمات به تعداد زیادی از مشتریان، افزایش یا برقراری ارتباط با مشتری، هدف قرار دادن تعداد زیادی از مشتریان در یک منطقه خاص جغرافیایی، اطلاع‌ رسانی و افزایش آگاهی از برند است. این نوع تبلیغات شهری باعث می‌ شود که نام برند و محصولات به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبان حک شود و با مراجعه به مراکز فروش به خرید محصولاتی که نام آنها در ذهنشان ماندگار شده تمایل بیشتری داشته ‌باشند.

 

انواع مختلف تبلیغات محیطی شامل چه مواردی است؟‌

تاثیرات مثبت تبلیغات محیطی در افزایش درآمد

تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

 

بیلبورد‌های تبلیغاتی

یکی از موثرترین و پرطرفدارترین انواع تبلیغات محیطی که دارای طرح ‌های جذاب و خلاقانه‌ است و تاثیر زیادی روی ذهن مخاطبان می ‌گذارد، بیلبورد تبلیغاتی نام دارد. بیلبوردها ابعاد بزرگی دارند و در حاشیه جاده‌ ها، بزرگراه‌ ها و معابر شهری نصب می‌ شوند‌. این پوسترهای غول پیکر تبلیغاتی از سه بخش پایه، فونداسیون و صفحه نمایشگر آگهی‌ها ی تبلیغاتی تشکیل شده ‌اند.

 

شرکت‌ ها و کسب و کارهای مختلف، خدمات و محصولات خود را از طریق این بیلبوردها به مردم معرفی می‌ کنند. روزانه هزاران نفر با عبور و مرور از خیابان ‌ها و بزرگراه‌ ها، شاهد بیلبوردهای تبلیغاتی هستند و ناخودآگاه با برند مورد نظر آشنا می ‌شوند. بیلبوردهای تبلیغاتی جدید دیجیتال هستند و مانند تابلو روان در هر دقیقه چندین تبلیغ مختلف را به نمایش می ‌گذارند. متن و جملات به کار رفته در این نوع تبلیغ کوتاه، مختصر و تاثیر گذار است به طوری که وقتی فرد با وسیله نقلیه از جاده، خیابان و بزرگراه عبور می‌ کند در مدت زمان بسیار کوتاهی بتواند تبلیغ مورد نظر را بخواند و در ذهنش ماندگار شود.

تابلو مغازه

تابلو سازی یکی از مرسوم ‌ترین روش‌ های تبلیغات محیطی است که از سال ‌ها پیش مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گرفته ‌است. در تابلو سازی انواع تابلو مغازه مانند تابلوی استیل، تابلو چلنیوم، تابلوی فلکسی، تابلوی لایت باکس، تابلو روان، تابلوی ترموود، تابلوی کامپوزیت، تابلوی نئون پلاستیک و غیره تولید و روی ورودی مغازه ‌ها و فروشگاه‌ های کوچک و بزرگ نصب می ‌شود‌. از بین این تابلوهای مغازه، تابلو روان که آن را با نام تابلو ال ای دی هم می ‌شناسند، به عنوان مدرن‌ ترین نوع تابلو مغازه از جذابیت بالایی برخوردار است و کلمه ‌ها و طرح ‌های روی آن مدام در حال حرکت و تغییر هستند و از رنگ‌ های متنوعی تشکیل شده‌ اند. جذابیت و زیبایی بصری تابلو روان توجه هر بیننده ‌ای را به خود جلب می‌ کند. هر چه تابلوهای مغازه شیک‌ تر و جذاب ‌تر باشند، دارای قیمت بالاتری نیز است و به عنوان یک تبلیغات محیطی تاثیر گذار به افزایش تعداد مشتریان کمک بیشتری می‌ کند.

 

تلویزیون‌های شهری

تلویزیون‌های شهری یکی دیگر از انواع تبلیغات محیطی دیجیتال هستند که نسبت به سایر روش‌ها مانند بیلبورد های فلکسی هزینه بالاتری دارند. در این روش تلویزیون ‌های بزرگ ال ای دی روی دیوار ساختمانها یا در چهار راه‌ های پر رفت و آمد نصب می ‌شوند و به صورت شبانه ‌روزی به تبلیغ محصولات یا خدمات مختلف می‌ پردازند. این روش تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطبان دارد و باعث می ‌شود که در زمان خرید، بیشتر جذب برندها یی شوند که در تلویزیون‌ های شهری مشاهده کرده ‌اند. 

 

تبلیغات محیطی در افزایش درآمد کسب و کارها چه تاثیرات مثبتی دارند؟

تاثیرات مثبت تبلیغات محیطی در افزایش درآمد
یکی از مزایا و تاثیرات بسیار مثبت تبلیغات محیطی در رونق کسب و کارها و افزایش درآمد آنها، این است که باعث می‌ شود میزان فروش آنها بیشتر شود. زمانی که مشتریان هدف از منازل خود خارج می ‌شوند و در سطح شهر با انواع مختلف تبلیغات محیطی مواجه می ‌شوند، ناخودآگاه به خرید محصولاتی که در بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی مشاهده کرده‌اند، جذب می‌ شوند. از طرف دیگر تعداد مشتریان مغازه‌ ها و فروشگاه‌ هایی که بر سر درب ورودی آنها تابلو های شیک، جذاب و منحصر به فردی نصب شده ‌است به مراتب بیشتر از مغازه ‌ها و فروشگاه ‌هایی است که به این موضوع اهمیتی نداده ‌اند. هر کسب و کاری که برای تبلیغات محیطی خود هزینه بیشتری کرده ‌باشد به همان نسبت درآمد بالاتری خواهد داشت و در بین مشتریان به یک برند ماندگار تبدیل خواهد شد.

 

جمع ‌بندی

در این مقاله درباره تبلیغات محیطی و انواع آن صحبت کردیم و توضیح دادیم که‌ استفاده از تبلیغات محیطی جذاب، خلاقانه و هوشمند، چطور می‌ تواند به افزایش مشتری و درآمد زایی بیشتر کسب و کارهای مختلف کمک کند. کسب و کارهای مختلف برای استفاده از این نوع تبلیغات، بهتر است به مراکز تابلو سازی و بیلبورد سازی معتبر مراجعه کنند تا این مراکز، باکیفیت ‌ترین تابلوها و بیلبوردها را برای نصب در سر درب مغازه و معابر شهری برای آنها آماده کنند. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده ‌باشید.