ترفندی که باعث می‌شود در هر لباسی خوشتیپ باشید

ترفندی که باعث می‌شود در هر لباسی خوشتیپ باشید

بدون شک برای اینکه خوش‌تیپ به نظر برسید، باید لباسی شکیل بپوشید که از نظر بصری زیبایی‌های خود را داشته و ضمنا با سایز شما هماهنگ باشد. اما نکته اینجاست که اگر شما اندام زیبایی نداشته باشید، تقریبا هیچ لباسی آن طور که باید و شاید زیبایی خود را نشان نخواهد داد. خوش اندام بودن باعث می‌شود که شما در هر لباسی برازنده و باوقار به نظر برسید. پس قبل از اینکه به فکر باشید که کدام لباس را بخرید که خوش‌تیپ‌تر به چشم بیابید، به این مسئله بیندیشید که چه کنید تا اندامی زیباتر داشته باشید!

 

چگونه خوش‌ تیپ و جذاب باشیم؟

شما چه آقا باشید و چه خانم، برای خوش تیپ به نظر رسیدن لازم است که به اصطلاح هیکلی روی فرم داشته باشید. می‌توانید BMI یا شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا متوجه شوید که کمبود وزن دارید، اضافه وزن دارید یا کاملا متناسب هستید. در مرحله بعدی باید تصمیم بگیرید که باید وزن خود را زیاد کنید یا کم! گاهی هم هیچ کمبود یا اضافه وزنی وجود ندارد، با این حال فرد خوش اندام نیست. در این موارد می‌توان با کمک ورزش، زیبایی اندام را بهبود بخشید. اما برای کاهش یا افزایش وزن چه اقدامی می‌توان انجام داد تا خیلی زود به نتیجه رسید؟

 

معرفی مکمل‌های بدنسازی برای لاغری و چاقی

به منظور کمک به کاهش یا افزایش وزن در گام نخست باید سعی در اصلاح تغذیه خود داشته باشید؛ یعنی رژیم لاغری یا رژیم چاقی بگیرید. رژیم بهتر است برای شخص شما توسط یک متخصص تغذیه تنظیم شود. در گام بعدی آنچه که اهمیت دارد، افزایش فعالیت بدنی و انجام تمرینات ورزشی است. نوع تمرینات نیز بهتر است توسط یک مربی ورزشی با توجه به تیپ بدنی فرد، تعیین گردد.

 

در کنار این دو عامل مهم یعنی رژیم و ورزش، عاملی که می‌تواند در تسریع اهداف شما نقش چشمگیری داشته باشد، استفاده از مکمل‌های بدنسازی است. برای نتیجه گرفتن از مکمل‌های بدنسازی باید آنها را حتما در کنار تمرینات مناسب ورزشی مورد استفاده قرار دهید. آیا می‌دانید بهترین مکمل بدنسازی برای مبتدیان کدام است؟

 

مکمل بدنسازی برای افراد چاق

همان طور که گفتیم بهترین ترفندی که باعث می‌شود در هر لباسی خوشتیپ باشید، این است که اندام زیبایی داشته باشید. اگر اضافه وزن دارید، در کنار رژیم لاغری و تمرینات ورزشی پشنهاد می‌دهیم که از مکمل‌های بدنسازی زیر استفاده نمایید:

 

مکمل ال کارنیتین برای لاغری

ال کارنیتین از ترکیب دو اسید آمینه لیزین و متیونین در بدن انسان تولید می‌شود. همچنین می‌توان از ال کارنیتین به عنوان مکمل کاهش وزن ورزشی به منظور کمک به افزایش چربی‌سوزی بهره گرفت. ال کارنیتین در سلول‌ها به انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری کمک کرده و موجب می‌شود تا چربی سوزانده شده و انرژی تولید شود. به این نکته توجه داشته باشید که از قرص ال کارنیتین تنها در صورتی می‌توانید نتیجه بگیرید که در کنار تمرینات ورزشی از آن استفاده نمایید.

مکمل ال کارنیتین برای لاغری

با مصرف ال کارنیتین می‌‎توان روند کاهش وزن را تسریع نموده و در مدت زمان کمتری موفق به کاهش وزن شد. اگر شما با رژیم و ورزش ماهیانه قرار است 2 کیلو وزن کم کنید، با افزودن ال کارنیتین به برنامه روزانه خود می‌توانید این مقدار را نزدیک به 2 برابر کنید.

 

مکمل CLA برای چربی سوزی

اسید لینولئیک مزدوج یا CLA در گوشت و محصولات لبنی به وفور یافت می‌شود. اگر ورزش می‌کنید به منظور کمک به افزایش روند کاهش وزن می‌توانید از داروخانه برای خرید قرص سی ال ای اقدام نمایید. مانند ال کارنیتین، از CLA هم تنها در صورتی نتیجه خواهید گرفت که در کنار ورزش از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد به منظور کمک به لاغری از ترکیب سی ال ای و ال کارنیتین در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. CLA موجب می‌شود که از افزایش چربی‌های مضر در بدن ممانعت به عمل آید. اجازه دهید دوز مصرف سی ال ای برای شما با مشورت مربی‌تان صورت گیرد.

 

معرفی مکمل بدنسازی برای افراد لاغر

هر فردی که اضافه وزن ندارد، الزاما خوش تیپ نیست. بنابراین افراد لاغر هم باید از طریق رژیم غذایی و ورزش به تناسب اندام خود کمک کنند. در این راستا جهت سرعت بخشیدن به روند افزایش وزن می‌توان از برخی مکمل‌های بدنسازی بهره گرفت:

 

گینر برای افزایش وزن

یکی از بهترین مکمل‌های افزایش وزن، مکمل گینر است. گینر ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین بوده که معمولا به منظور کمک به چاقی نسبت کربوهیدرات در آن بیشتر از پروتئین است. مکمل گینر که اغلب به صورت پودر یافت می‌شود، علاوه بر چاقی مزایای دیگری هم دارد؛ مثل کمک به عضله سازی و بهبود عملکرد ورزشی. اگر گینر بدون ورزش استفاده شود، می‌تواند هیکل را به هم بریزد و سبب افزایش چربی در دور شکم یا دیگر قسمت‌های بدن شود. در برخی موارد به گینر علاوه بر پروتئین و کربوهیدرات، مواد مغذی مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی هم اضافه می‌شود تا به سلامت بدن بهتر کمک شود.

مکمل کربوهیدرات برای چاقی

مکمل کربوهیدرات برای چاقی

اگر لاغر هستید و می‌خواهید توپرتر شوید تا لباس به بهترین شکل روی تن شما بنشیند، در کنار ورزش مصرف مکمل کربوهیدرات را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کربوهیدرات تامین کننده اصلی سوخت بدن است و به منظور افزایش انرژی ضروری است که برای بدن تامین شود. همچنین مکمل کربوهیدرات می‌تواند به افزایش وزن کمک کند اما به مقدار و نحوه مصرف حتما باید توجه کنید تا دچار افزایش وزن بی‌رویه نشوید و چربی‌های زیاد در بدن شما ازدیاد پیدا نکند.

 

خلاصه مطلب

برای خوش‌ تیپ بودن نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، خرید لباس‌های برند و گران قیمت و ست کردن لباس‌ها با هم نیست. در گام اول باید اندامی زیبا داشته باشید. در این مقاله مکمل‌هایی را به شما معرفی کردیم که به کمک آنها بتوانید به وزن ایده‌آل خود دست یابید. با این حال بهتر است قبل از هر اقدام با متخصص تغذیه و مربی ورزشی خود مشورت نمایید.

منبع: نکات تضمینی برای درمان چاقی و کاهش وزن