تعیین داماد ترامپ به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید

مجموعه : جامعه و سیاست
تعیین داماد ترامپ به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید

داماد ترامپ به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید

 

«جارد کوشنر» – داماد یهودی 35 ساله دونالد ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مالک روزنامه «نیویورک آبزرور» – پیش از برگزاری کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک که ماه گذشته در واشینگتن برگزار شد.
 
 
در سال ۲۰۰۷، او در ۲۶ سالگی گران‌قیمت‌ترین خرید مالکیت یک ساختمان را در تاریخ آمریکا انجام داد.”دونالد ترامپ” رئیس جمهور جدید آمریکا، داماد خود “جرد کوشنر” را به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید منصوب کرد.
 
 
به گزارش تکناز: با این انتصاب کوشنر جزء چند مشاور ارشد کاخ سفید قرار خواهد گرفت.به گزارش تکناز به نقل از سایت شبکه خبری بی بی سی، جرد کوشنر، 36 ساله، تاجر، سرمایه‌گذار و فعال سیاسی آمریکایی است.
 
 
او مالک اصلی هلدینگ و توسعه املاک کوشنر پراپرتیز و شرکت انتشار روزنامه نیویورک آبزرور است. او پسر ساختمان ساز آمریکایی چارلز کوشنر  است.

وی همسر “ایوانکا ترامپ”، دختر دونالد ترامپ است.وی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶، حداقل ۷ میلیارد دلار در املاک نیویورک سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۰۷، او در ۲۶ سالگی گران‌قیمت‌ترین خرید مالکیت یک ساختمان را در تاریخ آمریکا انجام داد.کوشنر از اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ بود.

 

تعیین داماد ترامپ به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید
 

مشاور ارشد کاخ سفید

 

سمت سیاسی داماد ترامپ به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید، سیاست داخلی و خارجی را شامل می‌شود و وی قرار است در هر دو حوزه وارد شود.

 

به گزارش تکناز: دونالد ترامپ در این باره گفت: جرد تکیه‌گاهی بزرگ و مشاوری مطمئن در طول مدت انتخابات و همچنین در دوره انتقالی بود و من از اینکه وی نقش ارشدی را در دولت من ایفا خواهد کرد، افتخار می‌کنم.

 

دونالد ترامپ قرار است از 20 ژانویه 2017 (30 دی‌ماه) به عنوان رئیس جمهور منتخب اداره امور کشور آمریکا را به دست بگیرد.کارشناسان آمریکایی گفته‌اند که طبق قانون رئیس جمهور نمی‌تواند سمت‌های دولتی را به خویشاوندان خود واگذار کند اما کاخ سفید از این قانون استثناء شده است.

 

همچنین طبق قانون آمریکا کسب درآمد از طریق فعالیت‌های تجاری و یا تاسیس شرکت برای کارمندان دولت ممنوع است.