جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا

جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا

آنتالیا مرکز استان آنتالیا می باشد و این شهر همواره یکی از پنج شهر پر جمعیت در ترکیه است که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. آنتالیا به سبب وجود جاذبه های فراوان تفریحی و طبیعی و گردشگری و تاریخی مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی قرار گرفته است و ما در ادامه ی این مقاله به معرفی تعدادی از این جاذبه ها اعم از کاله ایچی آنتالیا می پردازیم.

کاله‌ ایچی آنتالیا

کاله‌ ایچی از جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا می باشد. کاله‌ایچی شهر قدیمی آنتایا ترکیه می باشد که برای ورود به این شهر باید از دروازه هادریان بگذرید که این ورودی توسط سه تیرانداز ، محافظت می‌شود . گردشگران همواره در این شهر می توانند تلفیقی از امپراطوری عثمانی و رومی را مشاهده کنند و سپس از گذشت از این دروازه مناره شکسته را مشاهده خواهید کرد که یکی از نمادهای شهر آنتالیا به شمار می رود.

دروازه هادریان در آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا که ساخت آن به سال ۱۳۰ پس از میلاد مسیح باز می ‌گردد یکی دیگر از جاذبه های تاریخی آنتالیا به شمار می رود که این دروازه به افتخار هادریانوس پادشان روم باستان طراحی و ساخته شده است. در طراحی و ساخت دروازه هادریان آنتالیا از سنگ مرمر استفاده شده است که حکاکی هایی نیز بر روی آن صورت گرفته است.

شهر آنتالیا به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در تركيه محسوب می شود و کسیک مناره یکی از جاذبه های تاریخی محبوب و در این شهر است.

كسيك مناره آنتالیا

كسيك مناره یکی از جاذبه های تاریخی موجود در آنتالیا می باشد که دارای قدمت بسیاری می باشد و نمایانگر تاریخ کهن شهر که زمان رومی ها، بیزانس، سلجوقیان، عثمانی ها تا به امروز می باشد.

 

مناره‌ی شکسته ی مسجد کورکوت، در شهر قدیم واقع شده است.
کسیک مناره در قرن نوزدهم، با آتش خراب شده است و بقایای شکسته آن تمام چیزی است که از این مناره باقی مانده است کسیک مناره در ابتدا یعنی در قرن دوم تحت عنوان یک معبد ساخته شده است و در سده ی ششم میلادی این معبد را به یک کلیسای بیزانسنی تبدیل کرده اند.

 

این کلیسا بعدها و در طول دوره ی حکومت سلجوقیان به مسجد تبدیل شد و بعد ها نیز در دوران جنگ‌ های صلیبی در ۱۳۶۱، مسجد دوباره ،کلیسا شد و در آخر وقتی که عثمانی به قدرت رسید باز هم تبدیل به مسجد شد.

موزه‌ ی باستان‌شناسی آنتالیا

از دیگر جاذبه های تاریخی و تفریحی شهر آنتالیا می توان به موزه‌ی باستان‌شناسی آنتالیا اشاره کرد که این موزه یکی از بهترین موزه‌های ترکیه می باشد و کاوش‌ های جدید باستان‌ شناسی و اثرهای تاریخی از سالیان دور و گذشته از این دوران می باشد که در این موزه قدمت قدیمی ‌ترین اثرها به پنج هزار سال قبل باز می‌گردد و از عصر برنز تا بیزانسی را شامل می‌شود. در موزه باستان شناسی آنتالیا گردشگران عزیز می توانند شاهد مهم‌ ترین گالری‌های موزه، مجسمه‌های الهه‌ها و موزاییک هایی از سلوکیه باشند. بازدید کنندگان از این موزه می توانند در طول هفته به جز روزهای دوشنبه تا ساعت 6 عصر از این موزه دیدن کنند.

غار کاراین آنتالیا

غار کاراین آنتالیا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر توریستی آنتالیا است که همواره بسیار مورد توجه و علاقه ی بازدید کنندگان قرار می گیرد.غار کاراین در کوهپایه واقع شده است و بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد. طی کاوش هایی که کاوش گران در این غار انجام داده اند کاوشگران به اکتشافاتی از دوره پالئولیتیک قدیم و میانه دست یافته اند که این اکتشافات، منجر به پیدایش احتمالی از قطعه های اسکلت انسان شده است که گمان می رود این انسان نئاندرتال بوده است.

مساجد شهر آنتالیا

این شهر همواره دارای مساجدی تاریخی است که به دلیل معماری و قدمتشان مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرند. یکی از این مساجد، مسجد كنگره دار است که از دیگر جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا ی ترکیه است که به يك سمبل در شهر آنتاليا تبديل شده است. این مسجد توسط سلطان علاء الدين كي قباد سلطان سلجوقي در قرن 13 در مركز شهر بنا شده است.

از دیگر مساجد موجود در این شهر می توان به ه 2 مسجد كه در زمان عثمانيان سا خته شده نيز اشاره كرد که یکی از آن ها مسجد مراد پاشا است و یکی دیگر از آن ها مسجد تكلي محمد پاشا ست. مسجد مراد پاشا در قرن 16 ساخته شده و مسجد تكلي محمد پاشا در قرن 18 بنا شده است که از لحاظ کاشی کاری به کار رفته درمعماری آن این کاشی کاری به نوبه ی خود شاهکاری هنری و خارق العاده است.

آسپندوس آنتالیا

آسپندوس آنتالیا از جاذبه های تاریخی و جذاب و محبوب شهر آنتالیا به شمار می رود که ساختاری شبیه به یک آمفی تئاتر رومی دارد که گردشگران عزیز می توانند در این آمفی تئاتر به تماشای مبارزه ی شوالیه های قوی هیکل بنشینند. آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا دارای ظرفیت 15 هزار نفر است و همواره از بی نظیر ترین بناهای تاریخی شهر آنتالیا به شمار می رود.

شما می توانید جهت اجاره ملک در ترکیه با شرکت مهاجرتی شایان تماس بگیرید.