خردسـال ‌تریـن دانشجـوی جهــــان

خردسـال ‌تریـن دانشجـوی جهــــان

 «مارچ بوندیهاریو» یك كودك هنگ‌كنگی است كه 9 سال بیشتر سن ندارد. او از هوش سرشاری برخوردار است تا جایی كه توانسته در چنین سنی وارد دانشگاه شود و به عنوان خردسال‌ترین دانشجوی دنیا نام خود را در كتاب ركوردهای گینس به ثبت برساند.او توانسته زبان انگلیسی را در مدت دو ترم به اندازه‌ای یاد بگیرد كه یك فرد 18 ساله هنگ‌كنگی می‌داند. او به ریاضیات علاقه زیادی دارد، لذا برای یادگیری كتب بیشتر نیاز به یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته داشت از این رو این زبان را تنها در مدت 2 ماه آموخت و هم اكنون می‌تواند كتاب‌های سنگین ریاضی را كه به زبان انگلیسی نوشته شده بخواند و به حل مسائل آن بپردازد.

افسردگی به خاطر سادگی

وی پس از ورود به دانشگاه هنگ‌كنگ بسیار افسرده شد زیرا همه مطالب برایش ساده بود. او به خبرنگاران گفت: مطالب جدیدی را نمی‌تواند از استادان خود یاد بگیرد. او در مصاحبه با خبرنگار چاینانیوز گفته است مطالبی كه در كلاس‌های دانشگاه تدریس می‌شود بسیار سبك و سطحی است و او این مطالب را حدود دو سال پیش یاد گرفته است. همچنین خبرنگار از وی در زمینه همكلاسی‌های دانشگاهی‌اش سوال كرد كه او با اخم و ناراحتی گفت: وقتی در كنارشان می‌نشینم با من حرف نمی‌زنند. آنان حتی با همسن و سالان خود هم صحبت نمی‌كنند و فقط به دروس گوش می‌دهند و سوالی نمی‌پرسند.

بازی در حیاط دانشگاه

 روزی به یكی از دانشجویان گفتم كه می‌آیی برویم با هم در حیاط دانشگاه بازی كنیم؟ او فقط با نگاه تمسخرآمیزی مرا ترك گفت. به طور كلی محیط كلاس‌ها برایم خسته‌كننده است، زیرا درس‌ها را بلدم و دانشجویان هم با من حرف نمی‌زنند و بازیگوشی نمی‌كنند!هم اكنون دانشگاه بابتیست هنگ‌كنگ این نابغه كوچك را به عنوان دانشجوی خود پذیرفته و برای او یك دوره تحصیلی پنج ساله در رشته ریاضی را برگزار می‌كند. او امیدوار است كه كلاس‌های بعدی دانشگاه برایش جذابیت داشته و استادان حرفی برای گفتن و ارائه مطالب جدید داشته باشند.این پسر كه هم اكنون در هنگ‌كنگ زندگی می‌كند یك دورگه است. پدرش چینی و مادرش اندونزی‌تبار است كه برای یافتن شغلی بهتر به هنگ‌كنگ مهاجرت كرده‌اند و مارچ نیز در هنگ‌كنگ به دنیا آمده است.


گفتنی است در مراسم ورود این كودك به دانشگاه جشنی از سوی اساتید بر پا شد و مارچ نیز یك سخنرانی نیم ساعته با زبانی شیوا و جملاتی رسا داشت.او با پدرش تونی به دانشگاه آمد پدرش در زمینه هوش پسرش اظهار داشته كه او از نوزادی با دیگر هم‌سن و سالان خود فرق داشته است. او علاقه زیادی به مونوپولی، كارت بازی و شطرنج دارد. او پس از اتمام دروسش در دانشگاه نزد دوستان هم‌سن و سال خود می‌رود و با آنان به بازی‌های مختلف می‌پردازد. در ایام تعطیلات كتب كودكان و داستان‌های مربوط به سن خود را می‌خواند و علاقه زیادی به داستان‌ها و رمان‌های نوجوانان دارد.وقتی از او پرسیدند كه چرا به دانشگاه آكسفورد نمی‌رود، جواب داد كه برادر بزرگ‌ترش در دانشگاه آكسفورد تحصیل می‌كند و هم اكنون پدرش پول كافی برای فرستادن او به این دانشگاه را ندارد.همچنین مارچ نمی‌تواند در خوابگاه دانشجویی زندگی كند زیرا سنش زیر 12 سال است.پروفسور «فرانكلین لوك تای چانگ» یكی از اساتید دانشگاه بابتیست هنگ‌كنگ است، او بارها مارچ را مورد آزمون قرار داده و معتقد است كه هوش و علم و تحصیلات او از دانشجویان این دانشگاه بالاتر است.به گفته مارچ، او از سن 7 سالگی به مطالعه كتب برادر بزرگش كه در آكسفورد تحصیل می‌كند، پرداخته و توانسته همه مسائل ریاضی او را به راحتی حل كند.مارچ دوست دارد به جایی برود و تحصیل كند كه بچه‌های همسن و سالش باشند و با آنان بازی كند و سرگرم شود و به كارهای كودكانه دست بزند، اما بچه‌های همسن و سال او با چنین مشخصاتی پیدا نمی‌شوند كه همكلاسی او باشند چون بچه‌های 9 ساله در كلاس سوم دبستان درس می‌خوانند.

پایگاه فرهنگی هنری تکناز