10 راهکار برای داشتن ناخن های طبیعی و زیبا

مجموعه : ناخن و زیبایی
10 راهکار برای داشتن ناخن های طبیعی و زیبا

اگر دوست دارید به وسیله روش‌های طبیعی از ناخن های خود مراقبت کنید و برای زیباتر کردن آنها تلاش می‌کنید، باید نکات مهمی را یاد بگیرید و البته آنها را به کار ببندید. ما سعی کرده‌ایم این نکات را در چند دسته مختلف بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

ناخن‌ها، میزان سلامتی بدن را نشان می‌دهند

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید، رنگ آنها نسبت به قبل تغییر کرده و یا حتی شفافیت مناسب را ندارند، به طور حتم باید به کمبود مواد ارزشمندی در بدن خود شک کنید. علاوه بر این، ممکن است عاداتی داشته باشید که سلامت ناخن‌هایتان را تهدید کند. اما این مواد و عادت‌ها چه هستند و باید با چه مواردی جایگزین شوند؟

 

از مصرف ویتامین‌ها غافل نشوید

اگر تغذیه درستی را در طول برنامه غذایی خود رعایت می‌کنید، احتمالا نیاز کمتری به مکمل‌های غذایی خواهید داشت، اما گاهی اوقات به دلیل شرایط مختلف جسمی، مصرف این موادلازم است. انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای ناخن‌هایتان لازم است، میزان مناسبی از بیوتین، آهن، ویتامین D، کلسیم و زینک است. پس اگر در سبد غذایی شما، وجود این موادغذایی محدود شده است، شاید وقت آن است که با دستور پزشک مکمل‌های آنها را مصرف کنید.

 

یکی از این مکمل‌ها که برای رشد موهایتان نیز بسیار موثر است، بهترین قرص بیوتین موجود در بازار است که می‌توانید بسته به بودجه‌ای که دارید و قیمت این کپسول‌ها آنها را تهیه کنید. البته بیوتین از آن موادی است که به صورت آمپول هم وجود دارند و باید یکبار در هفته و یا هر دو هفته یکبار آن را تزریق کنید. البته این میزان کاملا بسته به صلاحدید پزشک بستگی دارد.

 

ویتامین D نیز به صورت قرص و حتی آمپول وجود دارد و با مشورت پزشک می‌توانید انواع آن را تهیه کنید. یادتان باشد کمبود این ویتامین، روی سیستم ایمنی تاثیر منفی دارد و اگر این روزها بیشتر از همیشه دچار خستگی و بی‌حالی می‌شوید، شاید این ویتامین در بدن شما کم شده است.

 

مورد سوم، قرص زینک پلاس برای ناخن است که می‌توانید آن را از همه داروخانه‌های آنلاین و آفلاین تهیه کنید. این ماده معدنی برای رشد و سلامت موها نیز بسیار تاثیرگذار است و شما می‌توانید با بررسی قیمت این کپسول‌ها، نوع مناسب را تهیه کنید.

10 راهکار برای داشتن ناخن های طبیعی و زیبا

آب لیمو را در دستور کار قرار دهید

یکی دیگر از ویتامین‌هایی که به نفع ناخن‌هایتان عمل می‌کند، ویتامین C است که واقعاً برای رشدشان مفید است. اما اگر نمی‌خواهید دوباره سراغ مصرف قرص بروید، ما برایتان یک پیشنهاد داریم. از یک قاچ کوچک لیمو استفاده کنید و فقط یکبار در روز، آن را به روی ناخن‌های گرامی دست و پا به مدت 5 دقیقه بمالید. پس از مدتی که اینکار را انجام دهید، نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده خواهید کرد؛ ناخن‌هایتان رشد بهتری خواهند داشت و تمیزی و براقی خوبی خواهند گرفت.

 

به ناخن‌هایتان آبرسانی نکنید

ممکن است با مواد شیمیایی مختلفی، ناخن‌هایتان را ضدعفونی و پاک کنید، به ویژه بعد از آنکه لاک‌های خوشرنگ را از روی ناخن‌هایتان پاک می‌کنید. یا آنکه بدون استفاده از دستکش به سراغ شستن ظرف‌ها و لباس‌هایتان می‌روید. هر دو این موارد، باعث شکنندگی ناخن‌هایتان می‌شود. پس یادتان باشد در شستشوی این موارد، حتما از دستکش استفاده کنید و پس از ضد عفونی و پاک کردن ناخن‌ها از کرم‌های تولید شده مناسب ناخن‌هایتان استفاده کنید.

 

روغن تراپی را اینجا هم انجام دهید

اگر از روغن‌ها برای حفاظت از پوست و موی خود استفاده می‌کنید، ناخن‌ها را فراموش نکنید. ماساژ دادن ناخن‌ها با روغن نارگیل گرم می‌تواند رشد آنها را تقویت کند. این روغن سرشار از ویتامین E است و منبع عالی آنتی اکسیدان است. پس هر شب قبل از خواب، ناخن‌های‌تان را به این روغن آغشته کنید و کمی ماشاژ دهید تا پس از مدتی نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

 

چه محصولاتی می‌خرید؟ با کیفیت‌ها را انتخاب کنید.

تعدادی از لاک‌ها و پاک کننده‌های ناخن برای آنها مضر هستند، چرا که روغن‌های طبیعی را از بستر ناخن شما خارج می‌کنند. پس اینبار موقع خرید دقت کنید و نکات انتخاب یک پالیش ناخن را در نظر داشته باشید.

 

از کوتیکول مراقبت کنید

برش دادن، عقب راندن، یا تلاش برای خلاص شدن از شر کوتیکول‌های ناخن، در زیباتر کردن ناخن‌ها کار معمولی است، اما یادتان باشد کوتیکول‌ها دشمن شما نیستند، بلکه محافظ طبیعی و مقاوم ناخن‌هایتان هستند. پس سعی کنید با کرم‌ها و روغن‌های مناسب از آنها محافظت کنید.

 

سبزی‌ها را بیشتر و بیشتر مصرف کنید

سبزیجات برگ‌دار، به ویژه اسفناج، سرشار از اسید فولیک یا ویتامین B9 هستند که در رشد ناخن‌ها، وظیفه مهمی را ایفا می‌کنند و از طرفی آنها را قوی می‌کنند. پس در تغذیه خود به آنها توجه ویژه‌ای کنید.

 

10 راهکار برای داشتن ناخن های طبیعی و زیبا

پوسته‌های تخم‌مرغ را دور نیاندازید

کلسیم اضافی موجود در پوسته تخم‌مرغ برای تقویت ناخن‌های شما عالی است.پس اینبار پس از شکستن تخم‌مرغ و نوش جان کردن آن، پوسته‌هایش را دور نیاندازید. آنها را تمیز و آسیاب کنید و به شکل خمیر دربیاورید. سپس همانند یک ماسک ناخن از آن استفاده کنید. بعد از مدتی استفاده، تاثیر آن را روی ناخن‌ها خواهید دید.

 

از ناخن‌های خود، کار زیاد نخواهید

در حالی که لاک زدن و بلند کردن ناخن‌ها، دستان زیبای شما را زیباتر جلوه می‌دهند، اما هر چندوقت یکبار، طبیعی بودن را به آنها برگردانید و به آنها استراحت دهید. چرا که استفاده مداوم از لاک‌ها، ساختار ناخن‌هایتان را تضعیف می‌کنند، مانع از رسیدن نور خورشید به آنها می‌شوند و ترمیم ناخن‌ها به درستی رخ نمی‌دهد. پس هر چندوقت یکبار به آنها مرخصی بدهید.

 

به دنبال ابزار دیگری، به جز ناخن باشید

ناخن‌های شما ظریف هستند و نگه داشتن آنها در شرایط خوب، به معنای مراقبت از آنها است. استفاده از آنها به عنوان ابزار – باز کردن قوطی‌ها با نوک ناخن، ضربه زدن مداوم به سطح و خراشیدن اشیا – فشار غیرضروری به بستر ناخن می‌افزاید و باعث شکستن آنها می‌شود.

 

شما چه کارهایی پیشنهاد می‌کنید؟

کارهای دیگری هم هست که به شما در مراقبت از ناخن‌هایتان کمک می‌کند، مثلا اینکه ناخن‌هایتان را نجوید، از آب‌میوه‌هایی مانند آب پرتقال برای دریافت ویتامین سی استفاده کنید، روغن‌های دیگری مانند زیتون را فراموش نکنید و یا آنکه عسل را برای ماساژ آنها انتخاب کنید. اما به ما بگویید شما چه راه‌هایی را برای مراقبت از این اعضای کوچک و بی‌ادعای بدن انجام می‌دهید؟