در خرید آبنمای خانگی کلاسیک، پرتابل و هوشمند چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

در خرید آبنمای خانگی کلاسیک، پرتابل و هوشمند چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

در خرید آبنمای خانگی بررسی میزان صدای موتور، صدای ریزش آب، قابلیت شستشو و طراحی ظاهری از موضوعات مهمی است که باید سنجیده شود. هدف از تولید آبنمای خانگی پرتابل این است که بتوانید با تغییر دکوراسیون و یا اسباب کشی، آن را نیز جابجا نمایید. به طور کلی متریال های سنگین مثل چدن و سنگ گزینه خوبی برای آبنماهای قابل حمل نیستند. شما می توانید مدل چوبی یا پلی استر و یا فایبرگلاس را خریداری کنید که هم قیمت مناسب تری دارند و هم وزنشان کمتر است.

 

راهنمای انتخاب آبنمای خانگی

در خرید آبنمای خانگی باید در ابتدا مدل و سبکی که مدنظر دارید انتخاب کنید اما پس از انتخاب شکل ظاهری باید بتوانید به یک سری شرایط دقت داشته باشید.

 

میزان صدای موتور پمپ

اولین موضوعی که باید برای خرید آبنمای خانگی در نظر بگیرید صدای موتور پمپ آب است. پمپ آب در اجرای آبنمای خانگی بسیار مهم است در صورتی که بدون وجود پمپ آب معمولاً شرایط برای چرخش و حرکت آب در آبنما وجود نخواهد داشت و آبنما کارکرد خود را از دست می دهد پس می بایست در خرید پمپ آب دقت کنید. اولین نکته سر و صدای پمپ است که باید گزینه ای خریداری شود که کمترین صدا را داشته باشد.

 

صدای ریزش آب

ریزش آب باید صدای مشخصی داشته باشد و این موضوع وابسته به حرکت مداوم آن است. از نظر روانشناسی این صدا سبب کاهش استرس و هیجانات منفی در انسان می شود و به طور کلی اثربخشی خاص خود را دارد بنابراین باید دقت کنید که آبنمای خانگی که انتخاب کنید از نظر ریزش آب در چه وضعیتی قرار گرفته است.

 

قابلیت شستشو

در با کیفیت ترین آبنماهای خانگی هم آلودگی و جرم دیده می شود پس باید از محصولی استفاده شود که بتوان آن را شستشو کرد.. همه قسمت های آبنما می بایست قابلیت شستشو داشته باشند. دقت کنید که گاه نیاز به تعمیر موتور است و دسترسی به موتور باید به سادگی صورت بگیرد و اثر بخش باشد.
دسترسی به قسمت موتوری دستگاه از مهمترین موضوعاتی است که باید بررسی کنید.

 

به فیلتراسیون توجه کنید

وقتی جریان آب به صورت مداوم صورت می گیرد امکان رسوب زیاد است چون آب سختی زیادی دارد. به این ترتیب اگر آبنما به فیلتراسیون مجهز نباشد، به سرعت رسوبات وارد پمپ و موتور می شود و سبب زنگ زدن و فرسوده شدن آن می شود. پمپ آب می بایست فیلتر داشته باشد و یا سختی گیر در ورود و مسیر آب نصب شده باشد.

در خرید آبنمای خانگی کلاسیک، پرتابل و هوشمند چه نکاتی را رعایت کنیم ؟
کلید on/off روی بدنه خارجی آبنما

وجود کلید روی بدنه خارجی آبنما از مهمترین موضوعاتی است که باید بررسی کنید. در واقع این کلید باعث می شود که دیگر نیاز به کشیدن دو شاخه دستگاه از برق آبنما نداشته باشید. در برخی از مدل های آبنما این دکمه در داخل آب غوطه ور که اصلاً پیشنهاد خوبی نیست و احتمال برق گرفتگی وجود دارد پس پیش از خرید بررسی کنید که کلید دقیقاً در چه بخشی قرار گرفته است. اینکه برای هر بار استفاده نیاز به از برق کشیدن آبنما باشد به کل اشتباه است و بهتر است شرایط دیگری سنجیده شود.

 

جنس رنگ به کار رفته در آبنمای خانگی

امروزه رنگ های مختلفی برای رنگ آمیزی آبنماهای خانگی وجود دارد اما اینکه تصور کنید رنگ آبنما فقط جنبه ظاهری دارد اشتباه کرده اید. دقت کنید که میزان آب بندی و مقاومت آبنما وابسته به رنگ و کیفیت رنگی است که برای آن اجرا شده است و سبب می شود که مقاومت آبنما در برابر ترک و شکستگی بیشتر شود. رنگ استخری نانو انتخاب خوبی است که سبب می شود در برابر اشعه خورشید مقاومت بالای داشته باشد و همینطور خاصیت کشسانی بالایی برای ان گزارش شده است. این رنگ ها تا دمای 200 درجه سانتی گراد را پوشش می دهند و مانع از گسترش ترک می شوند.

 

وزن آبنمای خانگی پرتابل

وزن آبنمای خانگی بسیار مهم است. در واقع اگر قصد خرید آبنمای قابل حمل دارید باید به وزن سازه دقت بیشتری داشته باشد. هدف از طراحی آبنمای خانگی پرتابل این است که بتوانید با تغییر دکوراسیون و یا اسباب کشی، آن را نیز جابجا نمایید. به طور کلی متریال های سنگین مثل چدن و سنگ گزینه خوبی برای آبنماهای قابل حمل نیستند. شما می توانید مدل چوبی یا پلی استر و یا فایبرگلاس را خریداری کنید که هم قیمت مناسب تری دارند و هم وزنشان کمتر است.

 

دبی پمپ آب آبنما

میزان دبی پمپ در آبنماها با هم فرق می کند برای این موضوع نیاز است که بیشترین میزان دبی آب سنجیده شود. دقت کنید که دستگاه نباشد به صورتی طراحی شود که کفپوش ها باد کردن و یا مرطوب شود بنابراین دبی پمپ بسیار مهم است.

 
خرید آبنمای خانگی مقاوم و با کیفیت

آبنمای خانگی از دسته وسایلی نیست که بتوان هر ساله تعویض کرد بنابراین باید سطح مقاومت و ضربه برای این محصول سنجیده شود. بهتر است مقاومت در برابر ضربه و فشار محصول بر اساس جنس بدنه و نوع پمپ سنجیده شود. مقاومت بدنه این محصول بسیار مهم است و سعی کنید نوع شیشه ای آن را خریداری نکنید چون ظریف است.

ابعاد آبنما بسیار مهم است و باید با شرایط منزل شما سازگار باشد و بیش از اندازه بزرگ بودن مشکل ساز می شود. موضوع دیگر مربوط به نوع نصب دستگاه است. دستگاه باید در موقعیت داخلی یا خارجی نصب درستی داشته باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی برای آن ایجاد می شود.

 

کیفیت جنس محصول می بایست به صورتی باشد که با شستشوی مدام دچار آفتاب زدگی نشود و یا باران روی آن تاثیر بدی نگذارد. دقت کنید که آبنمای پلی استر شرایط شستشو با الکل را ندارد و تغییر رنگ ایجاد می شود.

 

اگر قصد خرید آبنمای خانگی هوشمند دارید می بایست به نوع لامپ ال ای دی و ریموت کنترل و دستگاه مه ساز آن دقت کنید و از نظر کیفیت شرایط را بسنجید در غیر این صورت دچار مشکلات زیادی می شوید و کیفیت کار زیر سوال می برد و احتمال اتصالی است.

در خرید آبنمای خانگی کلاسیک، پرتابل و هوشمند چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

کلام آخر

مدل های متنوعی از آبنمای خانگی وجود دارد که هر یک مشکلات خاص خود را دارند، برخی از مدل ها دوام بیشتری دارند و برخی دیگر از نظر طراحی، فانتزی هستند همه این موارد می بایست در خرید آبنمای خانگی به دقت سنجیده شود و بررسی های لازم روی کیفیت نهایی محصول صورت بگیرد. همچنین این محصولات به طور کلی پس از گذشت مدت زمانی دچار تغییر رنگ می شوند پس بهتر است دقیقاً بدانید که چه نوعی را انتخاب می کنید. از این محصول می توانید در یک گوشه از منزل استفاده کنید، همانطور که در یک گوشه دیگر از آباژور استفاده می کنید.