دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

در این مقاله قصد داریم جایگاه قهوه، چای و دمنوش های گیاهی در اقتصاد را به طور کامل توضیح دهیم، برای روشن شدن این مطلب باید ابتدا به تاریخچه ی کشف و استفاده از آنها رفت و ببینم که چطور قهوه از دل آفریقا و آمریکای جنوبی به اروپا راه یافت و چای نوشیدنی محبوب انگلیس ها به نوشیدنی محبوبی در خاورمیانه تبدیل شد. در ادامه به بررسی کامل قهوه، چای سیاه و چای سبز و البته دمنوش های گیاهی خواهیم پرداخت.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

دمنوش های گیاهی

تاریخ استعمار قهوه ای (از خون تا قهوه)

اگر بخواهیم عمقی به تاریخ قهوه نگاه کنیم، کشف و کشت آن به قرن نهم باز می گردد که برای اولین بار مردم اسکاتلند دست به کشت و تولید قهوه زدند، اما قهوه در قرن ۱۶،  دوره ی استعمار غرب آغاز شد، اروپایی ها با تصرف زمین های آفریقا و هند به تولید وکشت قهوه پرداختند و با صادارت و فروش آن تولید و فروش قهوه را تبدیل به تجارت کردند، خرید قهوه توسط تجار اروپایی از استعمارگران اروپا به یک کسب و کار ایده آل در قرن ۱۵ تبدیل شده بود این جریان از قرن ۱۵ ادامه پیدا کرد و رسانه های غربی با سیستم ایدئولوژیک خود مصرف قهوه را تبدیل به عادت کردند.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

قهوه

اکنون خرید قهوه در اروپا و دیگر نقاط دنیا امری بسیار رایج است و قهوه به انواع مختلف و نحوه های مختلف در اقسا نقاط دنیا سرو می شود، به عنوان مثال ایتالیایی ها دوست دارند پس از خرید قهوه اسپرسو درست کنند و آمریکایی ها دوست با قهوه، موکا بخورند اما به هر حال مصرف و خرید قهوه این روز ها در تمام دنیا امری بسیار رایج است، اگر به تاریخ چای هم نگاه کنیم تقریبا با سرنوشتی مشابه با قهوه روبرو می شویم.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

قهوه

قهوه ات را سریع تر بنوش!

شاید یکی از دلایل اصلی این که خرید قهوه و نوشیدن آن مرسوم شده است، بالا رفتن ساعت کار و سطح بهره کشی است، بسیاری از کارمندان باید لااقل در روز ۱۰ ساعت کار کنند، آنها هیچ زمانی برای استراحت ندارند و بی وقفه باید کار کنند، حتی فرصتی برای این هم ندارند که قهوه دم کنند، آنها باید بیدار بمانند و بدون خستگی و خواب به کار خود ادامه دهند، کافئین موجود در قهوه و چای می تواند این کمبود انرژی و نیاز به خواب را جبران کند، قهوه های آماده و کپسول قهوه (که بسیار سریع آماده می شود) از جمله مصادیقی ست که این را تایید می کند؛ کمبود زمان باعث می شود که قهوه های سریع و آماده ابداع شوند و کارگران تمایل زیاد به آنها دارند.

بطور کلی می توان گفت کپسول قهوه محصول جدید و البته سالمی از قهوه است که توانسته محبوبیت زیادی را در بین مردم جهان بدست بیاورد. کپسول قهوه از دانه های برندهای مختلفی از قهوه همچون عربیکا، فرانسه، ترک و… تهیه می شود که انتخاب هر یک از آنها بسته به ذائقه شماست. توصیه می کنیم در صورتی که شما هم با مشکل کمبود زمان مواجه هستید حتما یکبار از این کپسول ها استفاده کنید.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

قهوه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این معامله ی دو سر سود برای سرمایه داری است، از طرفی با بهره کشی از کارگران(کارمندان) سودهای کلانی از تجارت نصیب سرمایه داران می شود و از طرفی با فروش کپسول قهوه  سود کلانی عاید صاحبان این صنعت می شود، و باز هم بهره کشی از افراد ساده تر می شود، سیستم های ایدئولوژی سرمایه داری طبق معمول سعی می کنند که این حقیقت را شیرین جلوه دهند در صورتی که تراژدی تلخی پشت کپسول قهوه است.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

قهوه

اگر دوست داری رو فرم باشی پس چای سبز بخر!

چای سبز از دیگر محصولاتی است که  در این نگاه از سرمایه داری به شدت تبلیغ می شود، خرید چای سبز  رویکردی متفاوت از خرید قهوه دارد، در تجارت قهوه مانور بیشتر بر بهره کشی از فیزیک انسان هاست تا آنها بیشتر کار کنند و البته برای این که کار کنند باید قهوه بخرند، اما در چای سبز سلطه بر مغز و فکر انسان ها است، چای سبز نوشیدنی ای فوق العاده برای پوست و مو، برای آنهایی که می خواهند هیکل زیبایی داشته باشند، چربی سوزی طبیعی، به این سلطه بر فکر و ذهن(امپریالیسم ذهنی) گفته می شود، رسانه های مختلف با ارائه ی تیپ ایده آل از بدن و ظاهر این باور را در ذهن ایجاد می کنند که برای زیبا بودن و با ارزش بودن باید این معیارها را داشت پس برای رسیدن به این زیبایی باید مصرف کرد.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

چای

یکی از محصولاتی که در این راه مصرف می شود چای سبز است، جای شکرش باقی است که چای سبز کاملا طبیعی است و مانند دیگر محصولاتی که باید برای رسیدن به این سطح از ایده آل مصرف شود صنعتی نیست، خرید چای سبز در نهایت مجوب رسیدن سود به صاحبان این تجارت می رسد و شما هم لاغرتر خواهید شد! احتمالا شما هم به این نتیجه رسیده اید که دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی هستند که نباید از آنها غافل شد!

شاید هم درست نباشد!

شاید این درست نباشد که اینطور علیه همه چیز جبهه بگیریم و همه چیز را با این نگاه بنگریم که توطئه ای چیده شده است تا از ما استفاده شود، خرید چای سبز، خرید قهوه یا کپسول قهوه می تواند همانطور باشد که به نظر می رسد همه چیز به نگاه ما بستگی دارد، اما قصد ما در این مقاله این بود که روشن کنیم که همه چیز می تواند خیلی بدتر از آن باشد که به نظر می رسد، حال که این نگاه تلخ را مطرح کردیم بگذارید تا با فواید  و مضرات قهوه آشنا شویم.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

دمنوش های گیاهی

از کجا قهوه یا دمنوش بخریم؟

مصرف قهوه و چای به موقع می تواند به سیستم اعصاب و گوراش کمک کند، قهوه با داشتن کافئین فراوان باعث می شود که سیستم اعصاب به بهترین شکل کار کند و از آسیب های جدی در امان باشد، قهوه و چای باعث سرحالی می شود و نوشیدن دمنوش گیاهی می تواند به طول عمر را زیاد کند برای خرید دمنوش گیاهی، و دیگر نوشیدنی های گرم شما می توانید آن را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید و یا این که آنها را به صورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

فروشگاه اینترنتی تیرینک

فروشگاه اینترنتی تیرینک به عنوان پیشتاز در بازار آنلاین نوشیدنی کشور با ایجاد بستر تخصصی تبلیغات و فروش آنلاین کالا برای تامین کنندگان انواع نوشیدنی از قبیل چای سفید، چای سبز، چای اولانگ و البته قهوه، دمنوش و انواع عرقیات، دسر و شیرینی، سرو پذیرایی و انواع نوشیدنی ساز قصد دارد تجربه متفاوتی را برای مخاطبان خود ایجاد نماید. تیرینک همچنین با امکان دسترسی به طیف وسیعی از برندهای با کیفیت داخلی و خارجی، انتخاب و خرید آنلاین کالاهای اورجینال و مرغوب را برای هموطنان سراسر کشور فراهم می‌آورد. در واقع تیرینک بستری سراسری است تا بیشترین و موثرترین ارتباط بین تامین کنندگان و خریداران برقرار شود.

دمنوش و چای سبز؛ دو نوشیدنی که نباید از آنها غافل شد!

محصولات تیرینک

منبع:

http://www.malisazman.ir