دوست یابی، ازدواج و اهداف بلند مدت

دوست یابی، ازدواج و اهداف بلند مدت

بنا به ARABIA Blog، زمانی که هدف شما یافتن یک دوست هم‌جنس است تا بتوانید با او از هر دری سخن بگویید، مسیر شما متفاوت‌تر از وقتی است که دنبال یک پارتنر برای شروع رابطۀ عاطفی هستید. طبیعی است که ابتدا باید تکلیف خودتان را روشن کنید که چرا به حلقه‌های دوستی نیاز دارد؟

 

دوست هم‌جنس برای یک ارتباط صمیمانه

برخلاف تصور عمومی که معتقد است، یافتن دوستان صمیمی از یک سنی به بعد دشوار است، ما معتقدیم که در هر سنی که هستید می‌توانید دوستان یکدل برای خودتان دست و پا کنید. کافی است کمی بیشتر به دور و برتان دقت کنید و آدم‌ها را بیشتر تحلیل کنید. ممکن است در همان جمع‌های همیشگی، کسی را بیابید که همان دوست دلخواه شماست. می‌گویند برای تجربۀ چیزهایی که تا کنون تجربه نکرده‌اید باید جوی رفتار کنید که تا کنون نمی‌کردید پس از این به بعد در محیط‌های همیشگی، با فاکتورهایی که در ذهن داریدف دنبال آدم دلخواه‌تان بگردید.

 

یافتن پارتنر برای یک رابطۀ جدی

برای اینکه خودتان را آمادۀ شروع یک رابطه نشان دهید، لازم است که تغییراتی را در خودتان ایجاد کنید که پیش از این از دیدتان بی‌اهمیت بود. مثلا اگر قبلا آدمی جدی و مغرور بودید از این پس باید مقداری شوخ طبعی را چاشنی رفتار و گفتارتان کنید. اگر فردی جدی و منضبط بودید، کافی است کمی از جدیت سابق‌تان بکاهید. رفتاری ملایم، توام با مهربانی و صمیمت از خودتان بروز دهید. با آدم‌ها ارتباط چشمی برقرار کنید و از هم‌صحبتی با افراد غریبه فرار نکنید. به پیشنهادها فکر کنید و بعد از بررسی کامل جواب بدهید.

دوست یابی، ازدواج و اهداف بلند مدت

ورد به حلقه‌های دوستی مختلط

برای اینکه در یک جمع دوستانه پذیرفته شوید و در آن باقی بمانید فاکتورهای زیادی دخیل است، یکی از مهمترین آنها، مسولیت‌پذیری است. زمانی که شما به شکل گروهی برای یک گردش یا سفر برنامه‌ریزی می‌کنید، افراد باید بتوانند روی مسولیت‌پذیری شما حساب کنند. آدم وقت شناسی باشید تا بقیه مجبور نشوند، زمان‌های زیادی را در انتظار رسیدن شما صرف کنند. خوش خلق باشید و پشت سر اعضای گروه بدگویی نکنید. غیبت و بدگویی، می‌تواند دو عامل مهم برای طرد شدن شما از حلقه‌های دوستی باشد.

 

دوست صمیمی هم‌جنس یا غیر هم‌جنس؟

اگر در جغرافیایی زندگی می‌کنید که ظرفیت آنها برای پذیرش دوستی‌های غیر عاطفی بین دختر و پسر بالاست، پس شما مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. اما اگر در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که از دیدان هر نوع دوستی بین دختر و پسر باید به ازدواج ختم شود وگرنه مردود است، راه سختی برای شروع چنین رابهط‌ای خواهید داشت. مرز بین دوستی صمیمی با پارتنر کاملا روشن است. شما می‌توانید از هر چیزی با دوست صمیمی‌تان( فارغ از جنسیت) صحبت کنید اما بخشی از نیازهای ارتباطی شما فقط باید ویژۀ پاتنرتان باشد. به عنوان مثال نمی‌توانید رابطۀ جنسی را با دوست صمیمی‌‌تان تجربه کنید و بعد تحلیل کنید که قضیه برای ما متفاوت است!

 

رابطۀ شما با دوست صمیمی‌تان می‌تواند به عشق منجر شود ولی ممکن است این اتفاق فقط برای یک طرف رابطه رخ دهد و این بدترین ضربه‌ای است که آدم‌ها می‌توانند در یک رابطۀ دوستی تجربه کنند. از دست دادن یک دوست صمیمی یا از دست دادن کسی که دوستش دارید. پس باید مرز رابطه به درستی مشخص شود تا کمترین آسیب متوجه دو طرف باشد.

 

لطفا اپ Arab Dating & Muslim Dating برای iOS و Android را دانلود کنید.

برچسب‌ها: