نگاهی به آینده روشن ارزهای دیجیتال از دیدگاه برترین اقتصاددانان دنیا

نگاهی به آینده روشن ارزهای دیجیتال از دیدگاه برترین اقتصاددانان دنیا

نگاهی به آینده روشن ارزهای دیجیتال از دیدگاه برترین اقتصاددانان دنیا

 

ارزهای دیجیتال آینده بسیار روشنی خواهند داشت. باتجربه‌ترین اقتصاددان‌ها سرمایه گذاری در بیت کوین ، اتریوم ، چین لینک و دیگر ارزهای دیجیتال را پیشنهاد می‌کنند.

 

روزی افراد، رمز ارزها نظیر بیت کوین را بدون پشتوانه و پروژه‌های آن‌ها را محکوم به شکست خطاب می‌کردند، اما امروز شاهد سرمایه گذاری عظیم افراد ثروتمند، اقتصاددان‌ها و بزرگترین شرکت‌های دنیا روی آن‌ها هستیم. یکی از دلایل خوش‌بینی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال اتکای (بیشتر) آن‌ها بر فناوری بلاک چین است. به عقیده متیو شوات مدیر ارتباطات Holo، این تکنولوژی در آینده به یک اکوسیستم پویا و پرحرارت سیگنال‌های رمزنگاری دیجیتال تبدیل خواهد شد.

 

طبق برخی تحلیل‌ها، ارزهای دیجیتال تا سال 2030 جایگزین ارزهای رایج می‌شوند. روزگاری آن‌ها را بدون پشتوانه، ناپایدار، بدون قابلیت اتکا و نابودشدنی خطاب می‌کردند، اما امروز و در سال 2020 همگان با قطعیت به این نتیجه رسیده‌اند که رمز ارزها، ماندگار خواهند بود. سا‌ل‌ها پیش بیت کوین تنها گزینه برای سرمایه گذاری بود، اما در حال حاضر خرید چین لینک ، ترون و چند رمز ارز دیگر نیز به شدت محبوبیت یافته است.

 

تحلیل‌های خوشبینانه از آینده ارزهای دیجیتال

یکی از تحلیلگران بازار با نام توماس فری (Thomas Frey) معتقد است تا ده سال دیگر، نزدیک به یک چهارم ارزهای رایجی که در کشورهای مختلف اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط کوین‌های دیجیتالی جایگزین خواهند شد. داشتن یک سری ویژگی کاربردی و مزایای متعدد آن‌ها، دلیل این جایگزینی است.

 

ممکن است قیمت خرید بیت کوین وقتی بقیه رمز ارزها با یکدیگر برای جلب توجه کاربران در حال رقابت هستند افت پیدا کند، اما این موضوع به معنی بی ارزش شدن ارزهای دیجیتال نیست. دکتر جیمز کانتون (James Canton) از مؤسسه Global Future درباره آینده ارزهای دیجیتال معتقد است سرمایه گذاری در آن‌ها شبیه به انجام همین کار روی سهام و اوراق قرضه است. افراد بعد از حضور باید با دقت و آگاهی پیش رفته و برای جلوگیری از ضرردهی، با احتیاط فعالیت کنند، همان کاری که حین ترید در بورس به شدت حائز اهمیت است.

 

زمانی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال محدود به بیت کوین بود، اما امروز گزینه‌های متعددی پیش رویتان قرار دارند. با وجود قرار داشتن بالای 60 درصد سهم کل بازار رمز ارزها در اختیار بیت کوین، با خرید ریپل ، ترون یا دیگر گزینه‌های دارای سرعت پیشرفت بالا، سود خواهید کرد. گقتنی است ریپل از نظر ارزش کل بازار، بعد از بیت کوین و اتریوم، در رتبه سوم قرار دارد.

 

فعالیت‌ها و گفته‌های بزرگان درباره بیت کوین و رمز ارزها

با در نظر گرفتن صحبت‌های افراد باتجربه، سرمایه‌دار و دارای مسئولیت‌های مهم درباره آینده ارزهای دیجیتال، مطمئن‌تر در این حوزه قدم خواهید برداشت. وقتی کریستین لاگارد (Christine Lagarde) مدیر عامل صندوق بین المللی پول رمز ارزها را قادر به جایگزین شدن با بانک‌های مرکزی و بانکداری بین‌المللی خطاب می‌کند، باید به شدت به آینده آن‌ها امیدوار شد.

 

وقتی بورس نیویورک (NYSE) در همکاری با غول دنیای نرم افزار، ماکروسافت، و همچنین استارباکس مشغول توسعه پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال بوده و استیو وازنیاک (Steve Wozniak) به عنوان موسس اپل در کنار استیو جابز، در حال احداث موسسه سرمایه ‌گذاری روی کریپتوکارنسی است، باید به آینده این حوزه اطمینان پیدا کرد!

 

به عنوان مثال‌های دیگر باید به استفاده بنیاد خیریه بزرگ ملیندا و بیل گیتس از ریپل در سیستم پرداخت خود، تعدد ثبت اختراع‌های علی بابا و آی بی ام در حوزه تکنولوژی بلاک چین و اعتقاد راسخ جک دورسی به آینده روشن ارزهای دیجیتال اشاره کرد. نکته اینجاست که سرمایه گذاری در این حوزه همچون چندین سال قبل محدود به بیت کوین نشده و می‌توانید با خرید اتریوم یا بی‌شمار ارز دیجیتال دیگر نیز سود خوبی به دست بیاورید.