مهم ترین سوالات از دکتر زنان متخصص و مجرب

مجموعه : پزشکی و سلامت
مهم ترین سوالات از دکتر زنان متخصص و مجرب

بهترین دکتر زنان در تهران با افزایش سطح آگاهی زنان نقش مهمی در سلامت و زندگی زنان ایفا می کند. متخصصان زنان و زایمان در درمان مشکلات دستگاه تناسلی زنان، ناباروری و زایمان تخصص دارند. علاوه بر آن مراجعین خود را در موضوع تشکیل خانواده راهنمایی می کند و با غربالگری بیماری ها و مشکلات آنها را بررسی می کند.

 

متخصصین زنان و زایمان خوب در تهران و شهرستان‌ها به مادرانی که در انتظار تولد فرزندشان هستند، کمک می‌کنند تا بیماری‌های بدن خود را تشخیص دهند و درمان کنند و در این دوران راهنمایی‌هایی در زمینه تنظیم خانواده ارائه دهند. در ادامه قصد داریم شما را با بهترین دکتر زنان در اصفهان و مهم ترین سوالات از دکتر زنان آشنا کنیم با ما همراه باشید .

 

آیا قرص های ضد بارداری موثر هستند؟

هنگام مراجعه به دکتر زنان، تمام سوالات مربوط به سلامتی را بپرسید، به یاد داشته باشید که همه خانم ها علائم و درمان متفاوتی دارند، بنابراین پاسخ متخصص به دوست یا خواهر شما مناسب شما نیست. سوالات عبارتند از:

 

یکی از بزرگترین ترس هایی که همه دارند شروع روش های جدید پیشگیری از بارداری است.متداول ترین روشی که استفاده می شود قرص ضد بارداری است. در حال حاضر با تکنولوژی بی نقص و پیشرفت های پزشکی، میلیون ها راه برای استفاده از آن وجود دارد، اما در نهایت باید بدانید که قرص های ضد بارداری برای خانم ها مفید هستند و هیچ عارضه ای ندارند.

 

مزایا و معایب آی یو دی و دیافراگم زنانه چیست؟

یکی از رایج ترین روش های پیشگیری از بارداری، آی یو دی است، زنان تمایل دارند از آن برای جلوگیری از بارداری استفاده کنند، اما نه همه زنان، زیرا فکر می کنند این روش چندان ایمن نیست.

 

دیافراگم زن یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری است که برای جلوگیری از بارداری باید قبل از آمیزش قرار داده شود و برای جلوگیری از بارداری روی آن با روان کننده اسپرم کش پوشانده می شود تا واژن تحریک نشود و عوارضی ایجاد نکند.

 

نحوه عملکرد آن بستگی به نحوه قرار دادن آن دارد قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید البته سیستم بدن خانم ها با یکدیگر متفاوت است و این روش برای همه خانم ها یکسان عمل نمی کند.

 

دلایل قاعدگی نامنظم

دلایل مختلفی می تواند باعث این امر شود، از جمله موارد زیر:

 

عوامل مختلفی مانند اضطراب، استرس و اتفاقات ناگوار بر روند تخمک گذاری تاثیر می گذارد و در ترشح پروژسترون اختلال ایجاد می کند. چنین دلایلی باعث می شود دوره قاعدگی نامنظم شود.

علاوه بر این، مشکلات تیروئید، هیپوتالاموس و غده هیپوفیز بر ترشح هورمون های مربوط به زنان تأثیر می گذارد و در نتیجه هورمون های لازم تولید نمی شود.

سیستم هورمونی برخی از زنان بیش از مقدار لازم هورمون مردانه ترشح می کند. این شرایط پریود را نامنظم می کند.

دلایل دیگری مانند تومور، عفونت و فیبروم می تواند در بی نظمی این دوره دخیل باشد.

عوامل خارجی مانند ورزش های سنگین، کاهش وزن، افزایش وزن و رژیم غذایی می توانند در این مورد تاثیرگذار باشند.

مهم ترین سوالات از دکتر زنان متخصص و مجرب

نکات طلایی انتخاب بهترین دکتر زنان در تهران

اولین معیار هر بیمار برای پزشک متخصص زنان و زایمان، تجربه شخصی یا آشنایانش است. معیارهای کلی که اکثر افراد برای یک متخصص زنان خوب در نظر می گیرند این است که با دقت و دلسوزانه به نگرانی های آنها گوش دهند و رفتاری دوستانه و محترمانه داشته باشند. در زیر لیستی از ویژگی های یک متخصص زنان و زایمان خوب آورده شده است تا به سوالات و شبهات شما در این زمینه پاسخ دهد.

 

تحصیلات؛ یک معیار مهم برای انتخاب متخصص زنان: یکی از مهمترین معیارهای انتخاب متخصص زنان و زایمان، مشاوره تخصصی وی است. زیرا بیانگر میزان مهارت، دانش و آگاهی متخصص زنان در این زمینه است ،اطلاعات مربوط به محل تحصیل، مدارک تحصیلی، بیمارستان آموزشی و سابقه کاری پزشک مورد نظر خود را می توانید در اینترنت بیابید.

 

تجربه؛ یک معیار اساسی برای انتخاب متخصص زنان و زایمان: یک متخصص زنان خوب کسی است که سوابق و تجربه حرفه ای او به راحتی در دسترس باشد.

 

مهارت؛ یک معیار مهم برای انتخاب یک پزشک زن خوب:در چه زمینه هایی از ناباروری، مراقبت های بارداری، زایمان، یائسگی، عفونت و… آیا پزشک زنان متخصص است؟ علاوه بر این، بخش بزرگی از مشتریان آن باید از خدمات، روش کار و برخورد با آن راضی باشند.

 

برای شناخت بهترین دکتر زنان در تهران می توانید به سایت پزشکا مراجعه فرمایید تا بهترین پزشکان را در این زمینه را بشناسید و بهترین جراح را برای خود انتخاب کنید. سایت پزشکا یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می باشد.

مهم ترین سوالات از دکتر زنان متخصص و مجرب

چگونه از عفونت واژن جلوگیری کنیم؟

به دلیل نزدیکی رحم به سیستم ادراری، تنها دلیلی که محیط واژن در معرض خطر عفونت است. همانطور که می دانید عفونت های ادراری و واژن یکی از مشکلات شایع خانم ها و دختران جوان است و به طور کلی اکثر خانم ها در طول زندگی خود و سالانه به این بیماری مبتلا می شوند و بیشتر از آقایان در معرض مشکلات هستند.

 

علت عفونت های ادراری و واژن استفاده از قرص های ضد بارداری و تماس جنسی در این ناحیه است. بسیاری از زنان به دلیل رعایت نکردن بهداشت فردی دچار عفونت های رحم و واژن می شوند و همین دلیل به تنهایی آنها را با مشکل ناباروری مواجه می کند. راه های زیادی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت:

 

از خوردن چربی خودداری کنید و سعی کنید از روغن زیتون و هسته انگور برای مصرف روغن در غذا استفاده کنید.

 

سعی کنید از مواد نخی برای لباس زیر استفاده کنید. از استفاده از نوار بهداشتی که باعث عفونت یا آلرژی می شود خودداری کنید.

 

محیط مرطوب تاثیر زیادی بر عفونت دارد و سعی کنید ناحیه واژن را خشک نگه دارید. این به کاهش عفونت کمک زیادی می کند.

 

هنگام شستشوی واژن سعی کنید این کار را به صورت رفت و برگشت انجام دهید تا عفونت مقعدی وارد واژن نشود.

 

اگر دیابت دارید، کنترل قند خون به پیشگیری از عفونت های واژن کمک زیادی می کند. در واقع دیابت ارتباط بسیار مستقیمی با عفونت واژن دارد.

 

داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش استرس تاثیر مستقیمی بر این موضوع دارد. پس این دو نکته را به خاطر بسپارید.

 

کلام آخر

برای مراجعه به بهترین دکتر زنان در تهران بهتر است با بهترین جراح  که در سایت پزشکا یا pezeshka.com به شما معرفی کرده ایم مشورت کنید. در صورتی که خود و اطرافیان شما به بهترین جراح مراجعه کردید تجربه خود در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع  (pezeshka.com):

برچسب‌ها: