شرایط و مراحل ثبت ازدواج در ترکیه

شرایط و مراحل ثبت ازدواج در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای اروپایی زیبا و فرهنگ مشابه ایرانی است که می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای ثبت ازدواج در نظر گرفته شود. با ثبت ازدواج در این کشور می‌توانید سند ازدواج بین المللی را نیز به دست آورید. دریافت سند بین المللی ازدواج می‌تواند باعث رسمی شدن پیوند شما در کشورهای خارجی شود. در حقیقت ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد ایرانیان برای دریافت سند ازدواج بین المللی است. همچنین ترکیه به دلیل نزدیک بودن به ایران می‌تواند فرایند انجام این کار را سریع‌تر و حتی ارزان‌تر نیز بکند. با حضور در این کشور می‌توانید ازدواج خود را بین المللی کرده و حتی سند ازدواج در داخل ایران را نیز دریافت نمایید. برای آشنایی با شرایط و مراحل انجام این کار با ما همراه باشید.

 

شرایط ثبت ازدواج در ترکیه

شرایط ازدواج در ترکیه را می‌توان برای انواع ازدواج‌ها توضیح داد. به دلیل این که افراد با تابعیت‌های مختلف باید مراحل متفاوتی را پشت سر بگذارند. به دلیل این که اکثر متقاضیان ازدواج در ترکیه از افراد ایرانی هر دو دارای تابعیت ایرانی هستند، در این مطلب نیز مبنا را بر این خواهیم گذاشت که طرفین ازدواج تابعیت ایرانی دارند؛ چرا که در صورتی که افراد دارای تابعیت کشور ترکیه یا بدون تابعیت باشند، شرایط ازدواج پیچیده‌تر شده و باید مراحل دیگری را طی کنید. در وهله اول باید متوجه باشید که ازدواج در ترکیه نیازی به سند مذهبی ندارد و تنها ثبت آن توسط شهرداری کفایت می‌کند. هر چند شما می‌توانید با استفاده از امام‌های ترکیه به صورت مذهبی نیز ازدواج خود را به ثبت برسانید. از طرف دیگر، خانم‌های ایرانی مجبورند تا اجازه نامه پدر، یا در صورت طلاق، مدرک مربوط به طلاق را ارائه دهند. اگر نیاز به مطالعه بیشتر و جامع تری درباره ثبت ازدواج در ترکیه دارید میتوانید روی لینک فوق کلیک کنید. (ثبت ازدواج در ترکیه و برگزاری مراسم عروسی)

 

البته در صورتی که طلاق گرفته باشید، لازم است تا حداقل 300 روز از طلاق شما سپری شده باشد تا بار دیگر در ترکیه ازدواج کنید. در صورت فوت همسر نیز فرد باید گواهی فوت همسر قبلی خود را ارائه نماید. از طرف دیگر، ترکیه قوانین سخت گیرانه‌ای روی سن ازدواج دارد. برای ازدواج طرفین باید حداقل به سن 18 رسیده باشند و ازدواج با افراد زیر این سن، جرم محسوب می‌شود. از سوی دیگر، هر دو طرف باید دارای سلامت جسمی باشند. همچنین برخلاف کشور ایران، مردان نمی‌توانند به چند همسری بپردازند. داشتن بیش از یک همسر در کشور ترکیه برای هر دو زوج جرم محسوب می‌شود و به همین خاطر یکی از مدارک مهمی که باید در طی فرایند ازدواج ارائه دهید، گواهی تجرد شما است. گواهی تجرد یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواج در ترکیه است.

 

در نظر داشته باشید که ازدواج توابع ایرانی در ترکیه منجر نمی‌شود تا اقامت ترکیه را دریافت کنید. برای دریافت اقامت ترکیه لازم است تا یکی از زوجین اقامت یا تابعیت ترکیه را داشته باشد. داشتن اقامت ترکیه یکی از زوجین به دریافت اقامت فرد دیگر نیز کمک می‌کند. همچنین فرزند شما نیز در صورت تولد در ترکیه تابعیت این کشور را دریافت نمی‌کند تا والدین اقامت آنجا را داشته باشند. در صورتی که قصد دارید اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید یا حتی به صورت صحیح و در کمترین زمان مراحل ثبت ازدواج در ترکیه را به اتمام برسانید، می‌توانید با تیم حرفه‌ای مهاجرتی الو اپلای در ارتباط باشید. الو اپلای به عنوان یکی از موسسه‌های مهاجرتی حرفه‌ای و با تجربه در زمینه دریافت اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور می‌تواند شما را در انجام این کار کمک کند.

 

مراحل ثبت ازدواج در ترکیه

تنها با در نظر داشتن قوانین ازدواج در ترکیه باید اقدام به این کار کنید؛ چرا که ممکن است در صورت زیر پا گذاشتن قوانین، با مشکلات قانونی بزرگی مواجه شوید. در انجام این فرایند باید از طریق کنسولگری ایران در کشور ترکیه، مدارکی مانند گواهی تجرد را تهیه نمایید. گواهی تجرد یکی از مدارک مورد نیاز برای ازدواج در ترکیه است و با در دست داشتن مدارکی مانند شناسانامه، کارت ملی، گذرنامه و چند قطعه عکس می‌توانید گواهی تجرد را دریافت نمایید. در نظر داشته باشید که خانم‌ها باید از تصاویر با حجاب استفاده کنند.

 

در مرحله بعد باید با استفاده از مدارک اعلام شده از قبل به دفتر وزارت امور خارجه ترکیه مراجعه نمایید تا مدارک شما در این دفتر نیز تایید شود. در این مرحله لازم است تا گواهی تجرد به امور وزارت خارجه ترکیه تحویل گردد. سپس مانند ایران و اکثر کشورهای خارجی لازم است تا به انجام آزمایشات پزشکی بپردازید. آزمایشات ژنتیکی و سالم بودن جسمی افراد و داشتن گواهی آن یکی از اصلی‌ترین مدارکی است که نیاز دارید. این مرحله را بهتر است در مراکز دولتی و عمومی انجام دهید؛ چرا که انجام آزمایش‌های ژنتیکی و پزشکی در مراکز تخصصی هزینه زیادی در بر خواهد داشت. 

 

به دلیل این که نیاز است تا ازدواج شما در نزد شهرداری انجام شود، باید مدارک مورد نیاز را به شهرداری مربوطه ارائه دهید. در این مرحله معمولا مکان و زمان عقد نیز مشخص می‌شود. بسته به سلیقه خود می‌تواند مکان را در تالار عمومی شهرداری یا در مکان‌های دیگر انتخاب کنید. بسته به سالنی که انتخاب می‌کنید، قیمت مراسم نیز متفاوت خواهد بود. در صورتی که قصد برگشت به ایران را دارید، نیاز است تا ازدواج شما در کشور ایران نیز به رسمیت شناخته شود. پس باید با مراجعه به سفارت، ازدواج خود در این محل را نیز رسمی کنید. انجام عقد دینی در سفارت ایران نیز قابل انجام بوده و شرایط خاص خود را دارد.
یکی از روش های اخذ پاسپورت ترکیه ازدواج در این کشور است پیش تر مقاله ای جامع در این باره تولید کرده ایم که میتوانید از طریق لینک زیر آن را هم مطالعه فرمایید.

 

https://www.aloapply.com/obtaining-turkish-passports-through-marriage/

ثبت ازدواج در ترکیه در کمترین زمان با الو اپلای!

در صورتی که با قوانین و شرایط ازدواج در ترکیه برای دریافت سند ازدواج بین المللی آشنایی ندارید، می‌توانید از مشاوره‌های تیم الو اپلای (www.aloapply.com) استفاده کنید. فرایند ازدواج در ترکیه برخلاف کارهای دیگری مانند افتتاح حساب به زمان زیادی نیاز دارد و مراحل آن بیشتر است. به همین خاطر شاید در انجام مراحل دچار چالش شوید و برای این که بتوانید مراحل مختلف را به سرعت پشت سر بگذارید، توصیه می‌کنیم از موسسه مهاجرتی الو اپلای استفاده نمایید. الو اپلای می‌تواند شما را در انجام مراحل مختلف ازدواج و همچنین انتخاب مقاصد مختلف برای انجام ازدواج و تدوین مراسم نیز همراهی کند.