شناخت کامل انحرافات جنسی مردانه و زنان

شناخت کامل انحرافات جنسی مردانه و زنان

شناخت انحرافات جنسی مردانه و زنان

 

یکی از مشکلات جنسی زوجین در رابطه انحراف طرف مقابل است که درمان  نکردن این مشکل دچار طلاق عاطفی و جدایمی شود انحرافات جنسی به گونه های مختلفی تقسیم می شوند که به نوعی بیماری و ناهنجاری اجتماعی محسوب می شوند و باید درمان شوند. به دسته ای از اختلالت جنسی اطلاق می شود

 

به گزارش تکناز:که ویژگی آنها وجود تکانه ها، خیالات، یا اعمال جنسی غیر معمول ، منحرفانه، یا عجیب و غریب است. فرد مبتلا به طور مکرر رفتارهای منحرفانه را انجام داده

 

و قادر به کنترل این تکانه ها نیست. در شرایط فشار روانی ، اضطراب ، و افسردگی، احتمال انجام رفتارهای منحرفانه افزایش می یابد. این اختلال دارای انواع مختلفی است که در مطلب پیش رو به اختصار به آنها اشاره شده است.اعمال منحرف جنسی غالباً وسواسی هستند. ممکن است بیمار راه حلهای متعددی برای توقف این رفتارها اتخاذ کند،

 

ولی عموماً قادر به جلوگیری از آنها به مدت طولانی نمی باشد. روشهای درمانی، که تنها با موفقیت متوسطی همراهند، عبارتند از روان درمانی بینش مدار، رفتار درمانی، و درمان دارویی به تنهایی یا همراه با سایر درمانها.شیوع این اختلال در مردان بیش از زنان است. علت آنها شناخته شده است. ممکن است یک استعداد زیست شناختی در این زمینه نقش داشته باشد.

 

طبق نظریه روانکاوی، نا بهنجاریهای جنسی نتیجه تثبیت در یکی از مراحل روانی- جنسی در دوران کودکی، سبب یادگیری شرطی می شود.

 

مبدل پوشی
به عمل پوشیدن لباس جنس مخالف بدون توجه به دلیل آن و با هر دلیل ممکن گفته می‌شود. موارد استفاده این اصطلاح، انواع مختلف مبدل پوشی در عصر حاضر و در میان تاریخ، تحلیل رفتار مبدل‌پوشی و مثالهایی تاریخی از مبدل‌پوشی در ادامهٔ این مقاله بررسی می‌شوند.

 

مبدل‌پوشی می‌تواند به‌عنوان یک رفتار تراجنسی محسوب گردد، اما همیشه نمی‌توان آن را به‌عنوان نشانه‌ای از هویت تراجنسی در یک شخص محسوب نمود.به بیان دیگر، فردی که مبدل‌پوشی می‌کند لزوماً خود را به‌عنوان فردی از جنسیت دیگر محسوب نمی‌کند و هویت جنسی خود را متعلق به جنسیت دیگر نمی‌داند، البته، در پاره‌ای افراد این مورد صادق است.

 

یادگار خواهی transvesticfetishism
تخیلات یا امیال جنسی برای پوشیدن لباس جنس مخالف به عنوان وسیله ای برای انگیختگی. در این اختلال کانون میل و توجه فرد معطوف به اشیایی نظیر کفش، دستکش، جوراب شلواری و جوراب است که ارتباط نزدیکی با بدن آدمی دارد.

 

بچه بازی pedophilia
عبارت است از میل شدید جنسی و عود کننده با تحریک جنسی نسبت به کودکان ۱۳ سال به پایین در طول یک دوره ۶ ماهه. این بیماران حداقل ۱۶ سال سن دارند و دست کم ۵ سال از قربانیان خود بزرگترند.اکثر موارد سوء استفاده جنسی کودکان به دستمالی آلت تناسلی با رابطه جنسی دهانی مربوط می شود.

 

در این موارد اکثر کودکان قربانی که مورد توجه عمومی قرار می گیرند دختر هستند . زنا با محارم با بچه بازی ارتباط نزدیکی دارد چراکه در آن اغلب یک بچه نابالغ به عنوان سوژه محبوب انتخاب می شود.

 

آزار گری جنسی (سادیسم)
نوعی اعمال خشم و پرخاشگری در هنگام فعالیت جنسی می باشد. افراد دچار آزارگری جنسی، از طریق عمل جنسی و آمیزش طرف مقابل را مورد آزار و اذیت بدنی قرار می دهند و این عمل شخص را به نهایت لذت جنسی میرساند. تمایلات سادیستیک بسیار شایع هستند ولی سادیسم افراطی و شدید یک بیماری محسوب میشود و خطرناک میباشد و باید فرد تحت درمان قرار گیرد.

 

یکی از انواع سادیسم تجاوز به عنف میباشد.در این حالت شخص متجاوز از حالت ها و حرکات جسمانی زن که از روی درد و رنج میباشد، حالت انزال زنانه را تجسم کرده و به اوج لذت جنسی میرسد.مردانی که زنان خود را کتک میزنند نمونه ای از تیپ های سادیستیک می باشند.

 

در تاریخ نیز افراد زیادی وجود داشته اند که دارای شخصیت سادیستیک بوده اند. در این اختلال، بیماران با دیگران همان کاری را می کنند که می ترسند به سرشان بیاید و از ابراز غرایز پرخاشگری خود لذت می برند.

 

تاریخچه: سادیسم از نام شخصی به نام مارکی دو ساد گرفته شده است . مارکی دوساد که یکی از اعیان فرانسه بوده است در سال ۱۷۷۴ با دختری از ثروتمندان فرانسه ازدواج می کند . او در سال اول ازدواجش به سبب آشوبی که در فاحشه خانه ایجاد کرد ، دستگیر و در همین سال از همسرش جدا شد . دوساد دوباره ازدواج کرد

 

و به زودی به عنوان یک آدم عیاش و شهوت طلب شهرت یافت . او بارها به خاطر خشونت و شکنجه و زندانی کردن و حتی کشتن زنان زیادی در خانه اش دستگیر و زندانی شد ولی هر بار به خاطر موقعیت اجتماعی اش آزاد شد .اما مارکی به خاطر تکرار اعمال سادیسمی خود و قتل وحشتناک زنی که جسد تکه پاره اش را از خانه اش پیدا کردند،

 

دستگیر شد و به زندان باستیل و از آنجا به تیمارستان شارنتون اعزام شد . او بعدها کیفیت ارتکاب این جنایت را در کتابش که زن و خواهر زنش قهرمانان داستان هایش بودند، تشریح کرد . او در سال ۱۸۱۴ در سن ۷۴ سالگی در یکی از بیمارستانهای روانی فرانسه بدرود حیات گفت.

 

تماشاگری جنسی scopophilia
عبارت است از اشتغال ذهنی مکرر با تخیلات و اعمال مربوط به دید زدن افراد برهنه یا کسانی که در حال تعویض لباس یا فعالیت جنسی هستند. در ضمن عمل دید زدن یا پس از آن خودارضایی تا ارگاسم روی می دهد. نخستین عمل تماشاگری جنسی معمولاً در زمان کودکی روی می دهد و در مردها شایعتر است . این افراد به جرم ولگردی دستگیر می شود.

 

عورت نمایی یا نمایشگری exhibitionism
عبارت است از انحراف جنسی و نوعی میل شدید و عود کننده برای نمایش آلت تناسلی به یک فرد غریبه یا شخص غیرمنتظره که تحریک جنسی و ارگاسم یا خودارضایی در ضمن عمل یا پس از آن انجام می گیرد.

 

در چنین موقعیتی مرد با نشان دادن آلت تناسلی برابر جنس مونث میخواهد که به آنان شوک وارد کند، واکنش او به خود ارضائی مرد منجر شده و مرد نمایشگر به طور ناخودآگاه احساس اختگی و ناتوانی جنسی می کند.

 

حیوان خواهی Zoophilia (زوفیلیا)
این بیماری در افرادی که با حیوانات سر کار دارند بیشتر دیده می شود .در این بیماری فرد مبتلا از ملامسه و آمیزش با حیوانات لذت میبرد و بیشتر از حیوانات اهلی برای رسیدن به اوج لذت استفاده میکند . رابطه جنسی با حیوانات گاهی ممکن است مربوط به عدم دسترسی به رابطه جنسی طبیعی باشد.تمایل به رابطه جنسی با حیوانات، نوعی حیوان خواهی فرصت طلبانه است.

 

هرزه درایی تلفنی و کامپیوتری scatophilia
عبارت است از ابراز کلمات وقیحانه پشت تلفن وقتی طرف مکالمه گوش می دهد . بیمار که معمولا یک مرد است اشتغالات ذهنی خود را بیان می کند و مخاطب را وامی دارد در مورد فعالیت های جنسیش صحبت کند. مکالمه با خودارضایی همراه است که اغلب با قطع مکالمه کامل می شود.

 

برخی از افراداز شبکه های کامپیوتری مرتبط نیز استفاده می کنند تا پیام های وقیحانه را با پست الکترونیک ارسال کنند. به علاوه برخی نیز از شبکه های کامپیوتری برای ارسال پیام جنسی آشکار و تصاویر ویدیویی استفاده می کنند. این کارها گاهی به صورتی وسواس گونه انجام می شود. از آنجا که استفاده کنندگان از این شبکه ها ناشناس می مانند

 

و از اسامی مستعار استفاده می کنند، این خطوط جنسی کامپیوتری به برخی امکان می دهد که نقش جنسی مخالف را بازی کنند که نمایانگر روشی جایگزین برای ابراز تخیلات مبدل پوشی یا نارضایتی جنسیتی است. همین مسائل زمینه ساز این می شود که افراد بچه باز اغلب از این طریق کودکان و نوجوانان را به دام انداخته و آنها را ملاقات

 

و مورد سوء استفاده جنسی قرار دهند. بسیاری از این تماس های داخل خط بعداً به روابط جنسی خارج خط منجر می شود. ولی اکثر این ملاقاتها مملو از یأس و ناامیدی و سرخوردگی است

 

زیرا دو طرف در مورد یکدیگر خیالپردازی هایی دارند و وقتی با هم ملاقات می کنند قادر نیستند توقعات ناخودآگاه طرف مقابل را برآورده سازند در برخی از موارد نیز که افراد بالغ با هم ملاقات می کنند ، ممکن است تجاوز یا قتل روی می دهد.

 

ادرار خواهی Urophilia (اروفیلیا)
ادرار خواهی نوعی شهوت گرایی پیشابراهی است که شخص از ادرار کردن روی شریک جنسی و یا بالعکس لذت جنسی می برد. هم در مردان و هم در زنان این اختلال ممکن است همراه با روش های خودارضایی باشد که در این گروه برای تحریک جنسی اجسام خارجی وارد پیشابراه می گردد.

 

مدفوع خواهی Coprophilia و تنقیه خواهی(کوروفیلیا)
در مدفوع خواهی شخص از مدفوع کردن روی شریک جنسی یا بالعکس و یا خوردن مدفوع (مدفوع خواری) لذت جنسی می برد. این اختلال یک نوع اختلال بددهنی نام دارد که در آن شخص به صورتی وسواسی کلمات وقیحانه ای بر زبان می آورد.

 

این انحرافات جنسی مربوط به تثبیت در مرحله مقعدی رشد روانی جنسی است. تنقیه خواهی کاربرد تنقیه به عنوان بخشی از تحریک جنسی است و این اختلال هم مربوط به تثبیت در مرحله مقعدی است.

 

عضو خواهی partialism (اورالیسم)
در عضو خواهی ، بیمار فعالیت جنسیش را بر یک قسمت بدن متمرکز می کند و همه قسمت های دیگر را نادیده می گیرد. تماس های دهانی – تناسلی فعالیت هایی است

 

که به طور طبیعی با پیش نوازی در ارتباطند ولی وقتی شخص از این فعالیت ها به عنوان تنها منبع اقناع جنسی استفاده کند و قادر به نزدیکی نباشد یا از آن اجتناب کند مبتلا به انحراف جنسی است . این اختلال دهان گرایی oralism نیز نامیده می شود.