چگونه به یک صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

چگونه به یک صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

این روزها سرمایه گذاران زیادی به فکر خرید ارز دیجیتال هستند. در ایران نیز بسیاری از افراد به خرید ارز دیجیتال علاقه دارند و مایل اند که با انجام این کار سرمایه خود را افزایش دهند. همه این افراد پیش از شروع فعالیت خود در بازار رمز ارزها، باید اطلاعات و دانش کافی در این مورد را به دست آورند تا احتمال سود گرفتن خود را افزایش دهند.

 

افرادی که بدون علم و آگاهی و فقط به خاطر موج های خبری و تبلیغات زرد به این سمت و سو می آیند ممکن است که دچار ضرر شوند. یکی از نکاتی که شما برای فعالیت خود در بازار ارز دیجیتال نیاز به آموزش و فراگیری آن دارید، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد و معتبر است. به همین منظور ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

 

ابتدا بهتر است که با ویژگی های کلیدی صرافی ارز دیجیتال آشنا شوید. پس از آن می توانیم به سراغ بحث اصلی یعنی دلایلی که باعث می شوند شما به یک صرافی اعتماد کنید می رویم.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

صرافی ارز دیجیتال، یک فضای آنلاین و در دسترس برای خرید و فروش ارز دیجیتال می باشد. شما می توانید با فعالیت در این صرافی ها، به راحتی مبادله رمز ارزها را انجام دهید. البته میزان راحتی، سرعت و امنیت شما در خرید ارز دیجیتال، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بین یکی از مهم ترین عوامل، انتخاب یک صرافی مناسب و قابل اطمینان است. بنابراین ابتدا باید ویژگی های یک صرافی ارز دیجیتال مناسب را بشناسید و سپس با توجه به مستندات موجود، قابل اعتماد بودن آن را بررسی کنید.

 

مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های یک صرافی رمز ارزی، میزان امنیت و سرعت آن می باشد. صرافی که امنیت بالایی داشته باشد و در خدمت رسانی به شما از سیستم سریعی کمک بگیرد، در نگاه اول می تواند بهتر از سایرین باشد. پس از بررسی سرعت و امنیت ارائه خدمات توسط صرافی، معیارهای دیگری به چشم می خورند که قیمت و تنوع ارزها، امکان معامله به روش های مختلف کارآمد، امکان تسویه آنی، پشتیبانی 24 ساعته آنلاین، آموزش رایگان فعالیت و… از مهم ترین این معیارها هستند. ویژگی های مهم یک صرافی ارز دیجیتال را می توانید به صورت خلاصه در فهرست زیر مشاهده کنید:

 

امنیت و سرعت بالا

صف های معاملاتی پر حجم با اختلاف قیمت کم

اختلاف کم بین قیمت خرید و فروش ارز دیجیتال

تسویه آنی

پشتیبانی آنلاین 24 ساعته

تنوع و قیمت مناسب ارزها

میزان کارمزد

 

چگونه به یک صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

چگونه می توانیم به یک صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

برای اینکه بتوانید به یک صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنید، ابتدا باید ویژگی های آن را بشناسید. به همین دلیل ما ویژگی های یک صرافی خوب را به شما گفتیم تا با بررسی آن ها بتوانید صرافی مورد نظر خود را پیدا کنید. چنانچه این معیارها را در چند صرافی پیدا کردید و خواستید بین آن ها انتخاب کنید، می توانید از موارد دیگری نیز کمک بگیرید. جشنواره ها، راه های جانبی کسب درآمد، خدمات آموزشی و مشاوره ای رایگان و… می توانند موارد قابل توجهی باشند. پس از همه این ها صرافی هایی را پیدا خواهید کرد که از ویژگی های خوبی برخوردار اند و می توانند میزبان خوبی برای شما باشند.

 

اما این همه چیزی نیست که شما به آن نیاز دارید! پیش از شروع فعالیت خود در صرافی باید ببینید که آیا این صرافی آنلاین قابل اعتماد می باشد یا خیر. برای تشخیص این موضوع نیز می توانید از راهکارهای لیست زیر کمک بگیرید:

 

بررسی سابقه فعالیت صرافی در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی

خواندن نظرات کاربرانی که تجربه فعالیت در صرافی را داشته اند

مشاهده سیر تحولات صرافی و میزان پیشرفت خدمت رسانی آن تا کنون

مجوزها (در صورت وجود) و اخبار پیرامون صرافی

میزان توجه صرافی به نظرات کاربران و تجربه کاربری آن ها

 

با این تفاسیر صرافی ارز دیجیتالی که ویژگی های ذکر شده را داشته و در موارد فهرست بالا نیز عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته باشد، می تواند شایسته انتخاب و قابل اعتماد باشد.

 

چگونه به یک صرافی ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

خرید ارز دیجیتال از صرافی چطور انجام می شود؟

پس از اینکه یک صرافی قابل اعتماد با ویژگی های فوق را پیدا کردید، می توانید خرید و فروش ارز دیجیتال را با خیال راحت انجام دهید. پیدا کردن چنین موردی در بین صدها گزینه موجود و مقایسه آن با سایرین کار دشواری است. به همین منظور ما نتایج بررسی های خود را در این قسمت در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید با استفاده از آن ها، با خاطری آسوده فعالیت خود در یک صرافی ارز دیجیتال را آغاز کنید. البته که لزوما نباید در یک صرافی فعالیت کنید و می توانید در چند صرافی مختلف حساب داشته باشید. با این حال صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن می تواند میزبان خوبی برای شما باشد و امکانات مورد نیازتان را تماما فراهم کند. 

 

برای خرید ارز دیجیتال در صرافی بیت ایمن، کافیست به سایت این صرافی مراجعه کنید و پس از انجام ثبت نام و احراز هویت، با شارژ حساب، امکان معامله را برای خود فراهم کنید. به طور خلاصه مراحل خرید ارز دیجیتال در این صرافی مطابق موارد ذیل می باشد:

 

ثبت نام و احراز هویت

شارژ حساب کاربری

ورود به صفحه خرید و فروش کوین

ثبت سفارش خرید

 

به همین راحتی شما هم می توانید خرید ارز دیجیتال در یک صرافی مطمئن را تجربه کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در این مورد دارید، می توانید از پشتیبانی 24 ساعته بیت ایمن و ویدئوهای آموزشی صفحه «راهنمای استفاده» سایت صرافی کمک بگیرید.