علت درد كمر بعد از خودارضایی چیست؟ + راه حل

مجموعه : پزشکی و سلامت
علت درد كمر بعد از خودارضایی چیست؟ + راه حل

کمر درد ممکن است به دلایلی مختلفی مثل آسیب دیدگی کمر و بالا رفتن سن رخ دهد. با وجود آن که این دلایل از مهم ترین علت های درد کمر به حساب می آیند اما درد کمر می تواند ناشی از عوارض خودارضایی نیز باشد.بروز چنین مشکلی در مردان بیشتر از زنان است و در اکثر مواقع مردان پس از خودارضایی و همچنین رابطه جنسی درد بسیار زیادی را در پایین کمر تجربه می کنند.

 

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به علت درد كمر بعد از خودارضایی انداخته و در مورد دلیل بروز این مشکل اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

 

دلایل بروز درد در کمر بعد از خودارضایی

بدن شما در هنگام عمل جنسی و یا خودارضایی مقداری هورمون، انتقال دهنده های عصبی و استروئید تولید می کند. بدن از طریق تولید و آزاد کردن هورمون ها و استروئید تلاش می کند تا حالت نعوظ را نگه دارد، قدرت جنسی را افزایش داده و ماهیچه ها را شل کند.

پس از فعالیت جنسی و خودارضایی، ماهیچه های بدن شما به واسطه شل شدن کشیده شده و حالت پاره شدگی پیدا می کنند. در واقع وقتی شما خودارضایی می کنید، بدن پروستاگلاندین E2 که نوعی هورمون ضد التهاب است را تولید و در تمامی بدن پخش می کند. وقتی که شما سطح بالایی از پروستاگلاندین E2 را تجربه می کنید و در کنار آن مقدار کمی مواد مناسب برای مغز و اعصاب را دریافت کنید بدن شما التهاب را تجربه می کند.

 

در صورتی که مقدار بسیار زیادی پروستاگلاندین E2 ترشح شود، بدن شما با احتمال بیشتری در معرض آسیب قرار می گیرد. انتشار بیش از اندازه این ماده باعث می شود تا بدن با مشکل آسیب سلولی در سلول های مغزی و عصب های پاراسمپاتیک مواجه شود و در چنین شرایطی با مشکل کمر درد مواجه می شوید.

 

همچنین احتمال دارد به عنوان یکی دیگر از عوارض خودارضایی، کمر دردهای خفیف و درد شکمی را پس از انزال تجربه کنید که این مشکل می تواند بر اثر مشکلات و اختلالاتی در پروستات یا مایع منی ایجاد شود. (منبع)

 

آمار نشان می دهد که حدود ده درصد از مردان به مشکل پروستات مزمن مبتلا هستند و این دسته از افراد پس از خودارضایی به احتمال خیلی زیاد با مشکل کمر درد مواجه می شوند.

 

داشتن مشکلاتی مانند دیسک کمر یا آرتروز ستون مهره ها می‌تواند باعث درد کمر بعد از خودارضایی شود.

 

درمان کمر درد ناشی از خودارضایی

در صورتی که پس از انزال با مشکل درد کمر مواجه هستید، روش های مختلفی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا اقدام به درمان این مشکل کنید.

 

در وهله اول شما باید پس از بروز این مشکل برای مدتی فعالیت جنسی نداشته باشید تا بدن شما بتواند فرآیند بازیابی سطح DHL و از بین بردن پروستاگلاندین E2 را طی کند. توجه به تغذیه برای جبران خودارضایی نیز برای حل این مشکل اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می شود تا بدن با سرعت بالاتری ریکاوری شود. از دیگر روش های درمان کمر درد ناشی از خودارضایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

استراحت کردن

در صورتی که در حین عمل جنسی یا خودارضایی با کمر درد رو به رو شدید برای بهبودی نیاز است تا به اندازه کافی استراحت کنید. در اکثر مواقع افرادی که چنین مشکلاتی دارند با استراحت و آرام کردن عضلات بعد از چند هفته بهتر می شوند؛ البته نباید استراحت کردن شما در رختخواب بیش از اندازه باشد چرا که بی حرکت ماندن مدت طولانی باعث می شود تا ماهیچه های بدن شما تضعیف شود و درد بیشتری را تجربه کنید.

 

مصرف داروهای بدون نسخه

برای افزایش سرعت روند بهبودی می توانید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. مصرف مسکن های ضد التهابی مثل ایپوبروفن یا ناکسروپن باعث کاهش زمان بهبودی کمر درد شما شده و باعث کاهش درد نیز می شود و برای مصرف این دسته از داروها باید طبق دستورالعمل ارائه شده عمل کنید. در صورتی که با مصرف مسکن های بدون نسخه باز هم نتوانستید درد کمر خود را کاهش دهید،  باید با پزشک مشورت کنید و مسکن های قوی تر یا آزاد کننده عضلانی را مصرف کنید.

 

علت درد كمر بعد از خودارضایی چیست؟ + راه حل

گرفتن دوش آب گرم برای شل کردن عضلات

استفاده از دوش آب گرم نیز روش دیگری است که به شما کمک می کند تا درد ماهیچه را کاهش داده و گرفتگی آن را به بهترین شکل ممکن برطرف کنید. گرما باعث افزایش جریان خون در ماهیچه ها شده و به همین دلیل پس از گرفتن دوش آب گرم، ماهیچه های شما آرام تر می شوند.

 

ماساژ

ماساژ دادن اصولی محل درد و ماهیچه های کمر باعث می شود تا عضلات شما آرام تر شوند. ماساژ نقش بسیار مهمی در کاهش دردهایی که به واسطه کشش ماهیچه ها یا زیاد کار کردن ایجاد می شوند ایفا می کند. در صورتی که یک ماساژ خوب تجربه کنید، می‌توانید شاهد شل شدن ماهیچه ها و از بین بردن غده ها باشید.

 

انجام یوگا

انجام مرتب تمرینات کششی و یوگا باعث بهبود انعطاف پذیری کمر می شود؛ همچنین این تمرینات باعث می شوند تا ماهیچه های کمر تقویت شده و استایل بدنی بهتری پیدا کنید. انجام تمرینات کششی از بروز مجدد کمر درد نیز جلوگیری می کند.

 

کمپرس آب سرد و گرم

استفاده از کمپرس آب سرد و گرم باعث کاهش تورم و درد کمر می شود. شما می توانید کمپرس آب سرد را چندین بار در طول روز برای مدت 20 دقیقه بر روی کمر خود بگذارید، سپس باید پس از چندین روز به سراغ کمپرس آب گرم آمده و از آن برای کاهش درد استفاده کنید.

 

ترک خودارضایی

در کنار روش های مختلفی که می توانند درد کمر شما را پس از خودارضایی بهتر کنند، نیاز است تا یک برنامه دقیق برای ترک خودارضایی داشته باشید. اعتیاد به خودارضایی و انجام آن به صورت متعدد می تواند آسیب بسیار زیادی به بدن شما وارد کند و به همین دلیل کنار گذاشتن این اعتیاد نقش بسیار مهمی در درمان کمر درد ایفا می کند.

در این مطلب به بررسی علت درد کمر بعد از خودارضایی پرداخته و بیان کردیم که چه عواملی باعث بروز چنین مشکلی می شوند. پس از بررسی عوامل، در مورد روش های درمان مشکل نیز صحبت کرده و به این موضوع اشاره کردیم که چگونه با چند روش ساده می توانید درد کمر را به سرعت برطرف کنید.

برچسب‌ها: