لیست اقامتگاه های بومگردی قشم

مجموعه : نکات سفر
لیست اقامتگاه های بومگردی قشم

قشم از نقاط دیدنی و گردشگری ایران است. هر‌ساله مسافران زیادی از داخل و خارج کشور برای تماشای جاذبه‌ها و دیدنی‌های قشم به آن سفر می‌کنند. آیا درباره اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم اطلاعاتی دارید؟ در این‌مقاله می‌خواهیم این‌نوع از اقامتگاه‌های قشم را بررسی کرده و تعدادی از آن‌ها را با توضیحی خلاصه و مفید، نام ببریم.

 

یکی از اولین مواردی که قبل از سفر به قشم زیبا باید به آن توجه کنید، انتخاب یکی از هتل های قشم و رزرو آن است. شما باید قبل از سفر درباره هتل‌ها مطالعه کرده و یکی از بهترین گزینه‌ها را برای خود و دوستان و همراهان رزرو کنید. سایت‌های بسیاری برای مقایسه و رزرو آنلاین هستند که یکی از بهترین‌ها سایت علی بابا است.

 

علی بابا انواع هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهر‌های مختلف داخلی و خارجی را در لیست خود دارد. کافی است نام شهر، تاریخ و موارد اولیه را وارد کنید تا لیست بلندی به شما نمایش داده شود. با انتخاب اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان نوع هتل یا اقامتگاه، اقامتگاه‌هایی سنتی و منحصر‌به‌فرد را می‌بینید. در این‌مقاله تعدادی از این‌نوع اقامتگاه‌های قشم را بررسی می‌کنیم. اگر دوست دارید به قشم سفر کرده یا تورهای قشم را خریداری کنید واینکه خود اقامت را نیز به محلی برای یادگیری درباره قشم، مردم آن و آداب‌ورسوم جزیره کنید، این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 

اقامتگاه بوم‌گردی قشم

میان هتل های قشم و اقامتگاه‌های متنوعی که وجود دارند، اقامتگاه‌های بوم‌گردی طرف‌‎داران زیادی دارند. اگر بخواهیم تعریفی ساده از اقامتگاه بوم‌گردی داشته باشیم باید آن را خانه‌های قدیمی قشم بدانیم که امروز همچون هتل‌‎ها، میزبان مسافران هستند. خانه‌های قدیمی قشم که هنوز حالت سنتی و بومی خود را حفظ کرده باشند و امکان اقامت مسافران در آن‌ها فراهم باشد، می‌توانند با مدیریتی صحیح بهتری اقامتگاه‌ها برای مسافران و گردشگران باشند.

معمولا اقامتگاه‌های بوم‌گردی تخت‌های راحت و امکانات هتل‌های چند‌ستاره را ندارند و باید برای آن‌ها آماده باشید. اما هر شب سکونت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم، شما را با موارد زیادی آشنا می‌کند که شاید به‌راحتی با مطالعه یا تماشای موزه‌ها به‌دست نیایند. شما کدام اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در قشم می‌شناسید؟ در ادامه این‌مقاله تعدادی از آن‌ها را نام خواهیم برد تا امکان بررسی و مقایسه آن‌ها را داشته باشید.

لیست اقامتگاه های بومگردی قشم

اقامتگاه بوم‌گردی ساحلی فردیس

اگر دوست دارید حال و هوای زندگی مردم قشم را از نزدیک ببینید و با آن‌ها آشنا شوید، اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصت بی‌نظیری به شما می‌دهند. این‌اقامتگاه تا مرکز کیش حدود 55 کیلومتر فاصله دارد. اتاق‌های اقامتگاه بوم‌گردی ساحلی فردیس، شکل کپر دارند و نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند.

 

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی معمولا امکانات اولیه و برخی خدمات لازم برای مسافران را دارند. مثلا در بسیاری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم شما به اینترنت دسترسی دارید. اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی، 10 اتاق دارد و امکانات خوبی را برای مسافران مهیا کرده است. این‌اقامتگاه تا جنگل حرا قشم فاصله کمی دارد و این‌موضوع برای گردشگران زیادی جالب به نظر می‌رسد. با اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی، طعم غذا‌های جنوب و معاشرت با مردم مهمان‌نواز قشم را از نزدیک تجربه می‌کنید و صفحه‌ای فراموش‌نشدنی به دفتر خاطرات خود اضافه خواهید کرد.

 

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست

از نام اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست مشخص است که شما به یک مهمانی شاعرانه در آن دعوت شده‌اید. این‌اقامتگاه تا قشم 22 کیلومتر فاصله دارد و ساختمان آن بیش از 80 سال قدمت دارد. البته در سال 96 ساختمان مرمت و بازسازی شده تا بتواند به‌عنوان اقامتگاه در‌اختیار مسافران قرار گیرد.

 

اقامتگاه بوم‌گردی هفت رنگو

با انتخاب اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان محل سکونت خود به‌جای هتل های قشم و محل‌های دیگر، به خود فرصت داده‌اید تا طعم غذا‌های جنوبی را از زاویه زندگی مردم بومی قشم تجربه کنید. اقامتگاه بوم‌گردی هفت رنگو به نقاط دیدنی زیادی مانند شهر بادگیر‌ها، قلعه نادری و جنگل حرا دسترسی خوبی دارد. همین موضوع نظر مسافران زیادی را به آن جلب می‌کند.

 

اقامتگاه بوم‌گردی باغ آیین‌های زینت

فاصله اقامتگاه بوم‌گردی باغ آیین‌های زینت تا قشم کمی بیشتر از اقامتگاه‌های قبلی است و به 70 کیلومتر می‌رسد. این‌اقامتگاه در روستای سلخ قرار دارد و با 34 اتاق زیبا آماده پذیرایی از مسافران است. امکانات خوبی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی در اتاق‌ها قرار گرفته و برخی از اتاق‌‌ها، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند. اقامتگاه بوم‌گردی باغ آیین‌های زینت نیز به نقاط دیدنی و جاذبه‌هایی مانند جزیره‌های دیدنی مرجانی، جنگل حرا و دره تندیس‌ها دسترسی خوبی دارد.

 

لیست اقامتگاه های بومگردی قشم

دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم

تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم محدود به موارد مطرح‌شده بالا نیستند. با جستجویی ساده در سایت علی بابا متوجه می‌شوید که اقامتگاه‌های بوم‌گردی دیگری هم در قشم هستند. اگر تصمیم گرفته‌اید که یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی را برای اقامت انتخاب کنید، بهتر است، اقامتگاه‌های زیر را نیز در لیست بررسی خود داشته باشید:

 

اقامتگاه بوم‌گردی کاکا

اقامتگاه بوم‌گردی تاخره

اقامتگاه بوم‌گردی لَرد

اقامتگاه بوم‌گردی فانوس

اقامتگاه بوم‌گردی علیشاهی

اقامتگاه بوم‌گردی الیاس

اقامتگاه بوم‌گردی نچیدار

اقامتگاه بوم‌گردی ستاره برکه خلف

اقامتگاه بوم‌گردی هنگامی

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا علی صالح

اقامتگاه بوم‌گردی پیر حرا

اقامتگاه بوم‌گردی بادگیران سهیلی

اقامتگاه بوم‌گردی کلودنگ

اقامتگاه بوم‌گردی خاله خورشید

اقامتگاه بوم‌گردی خالو