مدال آور 20 ساله ایرانی+ عکس

مدال آور 20 ساله ایرانی+ عکس

دختر 20 ساله مازندرانی با وجود امکانات محدود توانسته دو اختراع به ثبت برساند

نسیم آرامش: چندی پیش مطلع شدیم که «رزیتا یحیی پور» دختر 20 ساله مازندرانی با وجود امکانات محدود توانسته دو اختراع به ثبت برساند. اختراعات او شامل صلوات شمار و تخت خواب هوشمند بود که با کنترل از راه دور کار می کرد. یحیی پور تا به حال در دو جشنواره بین المللی مخترعین در سوئیس و کره شرکت کرده که در هر دو این جشنواره ها موفق به دریافت مدال طلا شده است. او می گوید:«وقتی برای جشنواره بین المللی مخترعین به کره رفته بودم پس از دریافت مدال طلا برای اختراعم یعنی تخت خواب هوشمند، فردی تایلندی به من پیشنهاد خرید اختراعم را داد تا بتواند آن را در کشورش به تولید انبوه برساند ولی من قبول نکردم چون می خواستم آن را در ایران به تولید انبوه برسانم.»
آخرین اخبار رسیده حاکی از آن است که تیم مخترعین ایران که شامل 44 مخترع ایرانی بود، برای شرکت در نمایشگاه اختراعات آلمان روز 5 آبان راهی نورنبرگ شد. در این نمایشگاه 44 طرح اختراعی از مخترعین ایرانی وجود داشت که  3مدال طلا، 8 نقره و  یحیی پور به همراه 10نفر دیگر  برنز آور رقابت های مخترعین این نمایشگاه بودند. اختراع جدیدیحیی پور در این رقابت ها صندلی دو منظوره و هوشمند نوزاد بود که به نام او و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور به ثبت رسید. این صندلی دو منظوره که به تخت خواب نیز تبدیل می شود قابلیت آن را دارد که آتش سوزی و نشت گاز دی اکسید کربن را در محیط اطرافش اطلاع دهد.
مدال آور 20 ساله ایرانی+ عکسمدال آور 20 ساله ایرانی+ عکسیحیی پور تمام موفقیت های خود را در اختراعات مدیون سازمان آموزش و پرورش استان مازندران و کمک های «عبدالوحید فیاضی»، مدیریت این سازمان می داند و می گوید:« زمانی که برای شرکت در جشنواره های بین المللی از ایشان کمک خواستم تمام هماهنگی های لازم را به عمل آورد.» همچنین مخترع 20 ساله مازندرانی از تمامی دست اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور بالاخص دکتر «صدرالدین متولی» که حامی ایشان در جشنواره بین المللی مخترعین آلمان بودند نیز تشکر می کند.
نسیم آرامش نیز به نوبه خود از تمامی این عزیزان تشکر و برای این جوان 20 ساله ایرانی آرزوی موفقیت دارد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز