موارد استفاده از اورینگ ها در شرایط محیطی مختلف

مجموعه : گوناگون
موارد استفاده از اورینگ ها در شرایط محیطی مختلف

اورینگ ها اغلب مفتولی ساده گرد یا چهارضلعی یا چند ضلعی می باشند که در شکل های مختلف به شکل حلقوی (گرد) و بعضا مربعی و در مواردی مفتول باز متری هستند که در اکثر مواقع از جنس لاستیکی تولید و عرضه می گردند. کاربرد اورینگ صرفاً جهت آب بندی و جلوگیری از نشت یا فرار ناخواسته گازها و مایعات، بین دو جزء از اشیاء می باشد. بنابراین نمی توان گفت که همه مدل ها در مشابه واشرها می باشند زیرا واشرآلات مدل متری نداشته و همچنین در بعضی مواقع مدل های فلزی حلقوی آن نیز به عنوان حلقه آویز مشاهده می شود که به شکل قالبی و یا جوش خوردن تولید می گردد. شما می توانید انواع پکینگ و بک آپ رینگ را به صورت حضوری و آنلاین از مراکز معتبر تهیه نمایید.

 

اورینگ چیست؟

اورینگ ها را به عنوان محصولی جهت آب بندی استفاده می کنند که از جنس لاستیک و نرم می باشد . نحوه کارکرد آن با فشار بر روی آن در محل نصبش به وجود می آید به گونه ای که این فشردگی موجب صفرشدن نشتی مایعات و گاز‌ها و همچنین یک آب ‌بندی موثر می‌ شود.اورینگ ها در شرایط محیطی مختلف با متریال های متنوعی استفاده می شوند که عبارت اند از :

دمای بالا و پایین:

درعملیات برودتیمی بایست از اورینگی استفاده شود که بتواند با دماهای پایین عملکرد متناسبی نمایش دهد ؛ با توجه به اینکه سیلیکون و فلوروسیلیکون می توانند با دمای پایین تر از ۱۰۰- درجه سانتیگراد کنار بیایند. برای دمای بسیار بالا نیز FFKM  تا دمای ۳۱۶ درجه سانتیگراد عمل می کند.

سازگاری شیمیایی:

اورینگ های وایتون در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند ودر دمای بالا نیز عمل می کنند.

آب گرم و بخار:

در برابر بخار و آب گرم و همچنین در برابر الکل، مواد قلیایی قوی و مایعات موجود در سیستم خودرو حلقه های اتیلن پروپیلن (EPDM) مقاوم می باشند.

 مایعات گریس و هیدرولیک:

بهترین قطعه برای آب بندی اورینگ با متریال نیتریل مکان هایی می باشد که مقدار زیادی روغن مایع یا هیدرولیک در اطراف خود دارند.

 

پکینگ چیست؟

از قدیمی‌ترین آب‌ بندها می توان به پکینگ ها اشاره کرد که در چین باستان نیز استفاده می گردید. موتورهای بخار اولیه نیز با پکینگ آب‌بندی می شوند. توسعه فرآیندهای تولید و استخراج نفت خام در قرن نوزدهم باعث شد تا توسعه مواد مورد استفاده در پکینگ اتفاق افتد. پکینگ‌ها با ساختار ساده، ارزان ‌قیمت و دسترسی مناسب، از جمله آب ‌بندهای پراستفاده محسوب می شوند.

 

اصول عملکرد پکینگ به چه شکل است؟

پس از قرار گرفتن پکینگ در حفره مخصوص آب‌بندی به وسیله پیچ‌های گلند یا همان شیار آب‌بندی، به شکل محوری فشرده می گردد. در زمان حرکت نسبی شفت و پکینگ و به علت پلاستیسیته پکینگ، نیرویی شعاعی ایجاد می شود و موجب تماس پکینک با شفت می گردد. ماده روان‌کار نیز در همین زمان لایه نازک روغنی در سطح تماس به وجود می آورد که به آن اثر یاتاقان می‌گویند.

 

در فرورفتگی‌هایی که تماس ایجاد نشده است، شیاری روغنی ایجاد می شود. یک آب‌بندی خوب، اثر یاتاقان و مارپیچی را به خوبی حفظ می نماید که برای این کار می بایست فشردگی و روغن‌کاری مناسبی داشته باشید. در صورتی که روغن‌کاری به خوبی انجام نشده باشد یا این ‌که فشردگی زیاد باشد، لایه روغنی به خوبی تشکیل نخواهد شد و بین شفت و پرکننده (Filler)، اصطکاکی بدون روغن ایجاد می شود که موجب بروز مشکل در شفت و خوردگی می ‌شود.

 

موارد استفاده از اورینگ ها در شرایط محیطی مختلف

 

کاربرد بک آپ رینگ :

علی رغم مشکل بودن، رسیدن به ماشین کاری تفلون که بکاپ رینگ ها متریال عمده این نوع محسوب می شوند در تلورانس های زیر +- 0.05 شرکت سیل گستر سالاران شرکتی متخصص در ایران می باشد که به علت تخصص و مهارت پرسنل مجرب و استفاده از فنون لپینگ یا اصلاح سطح این امر را محقق می کند و توانسته است با بالاترین دقت بک آپ رینگ های تفلونی خود را در صنایع مختلف ارائه نماید.

 

مزایای استفاده از بک آپ رینگ

بهره مندی از اورینگ ها در فشارهای بالا بدون مشکل بیرون زدگی یا اصطلاحا قیچی شدن

بهره برداری از اورینگ های با متریال هایی با سختی کمتر

حل شکاف های آببند های شعاعی یا رادیال

بهره مندی به عنوان آببندهای داخلی و خارجی

قابلیت استفاده در حرکت های چرخشی و یا رفت و برگشتی

امکان جبران خسارات ناشی از نوسانات شدید حرارتی

کاربرد ی برای حرکت استاتیک و داینامیک

موارد استفاده از اورینگ ها در شرایط محیطی مختلف

شرکت سیل گستر سالاران، به عنوان وارد کننده و فروشنده انواع اورینگ،ایکس رینگ و بک اپ رینگ آب بندی می باشد.این مجموعه در جهت ایجاد نمایندگی در سطح استان‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام این مهم می باشد .این مجموعه دارای چندین نمایندگی فعال در سطح کشور می باشد. این مجموعه بر روی محصولات وارداتی ؛ اعم از O-Ring، X-Ring، V-Ring و انواع و اقسام Packingها، تمرکز ویژه‌ی دارد تا به این شکل محصولات با بهترین کیفیت و کم‌ترین قیمت تمام شده در بازار ایران در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گیرد. اساس تمام فعالیت‌های شرکت سیل ‌گستر سالاران مشتری‌ مداری و قانون ‌مداری است.

این مرکز با سال ها فعالیت در حوزه فروش و واردات کیت های اورینگ، پکینگ با متریال های مختلف در نظر دارد که نقش خود را در پیشرفت صنعتی کشور عزیزمان به نحو احسن ایفا کند. شرکت سیل گستر سالاران همه ی پرسنل جوان، مجرب، با انگیزه و سخت کوش این مجموعه در تمامی نمایندگی ها با تلاش و پیگیری مجدانه به انجام وظیفه می پردازند.