نحوه جلوگیری از کدر شدن رنگ فرش

مجموعه : مجله خبری
نحوه جلوگیری از کدر شدن رنگ فرش

فرش و قالیچه با گذشت زمان تمایل به کدر شدن پیدا می کند. علت اصلی محو شدن فرش، قرار گرفتن در معرض آفتاب است. نور آفتاب به مرور زمان رنگ فرش را کم می کند، بطوریکه با گذشت زمان، تفاوت آن بسیار قابل توجه خواهد بود. البته قرار گرفتن در معرض نور طبیعی تنها عاملی نیست که می تواند باعث محو شدن فرش شود. با این وجود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید طبیعی احتمالاً مهم ترین عامل در محو شدن فرش است. اگر هزینه زیادی بابت خرید فرش جدید خود پرداخت کرده اید، احتمالاً می خواهید از کدر شدن آن نیز محافظت کنید. برای این کار بهتر است با این مطلب از قالیشویی مشهد با ما همراه باشید.

 

خوشبختانه، نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند همزمان با تمیز نگه داشتن فرش خود در همان زمان از کم رنگ و کدر شدن آن نیز جلوگیری کنید. انجام برخی کارها می تواند در جلوگیری از کدر شدن فرش کمک کند. به عنوان مثال، کشیدن پرده ها در طول روز، به ویژه هنگامی که شما در خانه حضور ندارید، باعث کاهش تأثیر نور خورشید می شود. اما دقیقا چگونه می توانید از فرش خود در برابر کدر شدن محافظت کنید؟

 

دلایل کدر شدن فرش

بنابراین شما باید برای محافظت از فرش خود کارهای لازم را انجام دهید تا نیاز به تعویض زود هنگام آن نداشته باشید. بسیاری از دلایل می تواند موجب کدر شدن و محو شدن رنگ فرش شود. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر نور آفتاب، نشستن خاک بر روی سطح فرش، کهنه شدن لکه های فرش و قالیچه و بسیاری عوامل دیگر می تواند تاثیرگزار باشد.

 

شش عاملی اصلی که به سرعت فرش شما را کدر می کند :

موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث فرسودگی فرش شما شود: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، محل قرارگیری فرش در خانه، تداخلات شیمیایی، شدت رنگ، نوع روش های رنگ آمیزی و تمیز کردن بیش از حد فرش.

 

بهترین راه برای جلوگیری از کدر شدن فرش، یافتن هرچه سریع تر راه های ممکن برای محافظت از آن است. شما باید از لحظه پهن کردن فرش، محافظت از آن را آغاز کنید زیرا کدر شدن نیز بلافاصله آغاز می شود. بنابراین، اگر از روز اول فرش خود را از محو شدن محافظت نکنید، فرش شما می تواند الگوهای مختلف محو شدن را نشان دهد و ظاهری شفاف یا ناهموار به آن دهد.

 

چرا نور خورشید موجب کدر شدن فرش می شود؟

محو شدگی از طریق آفتاب گاهی با استفاده از آب نمک قابل کاهش است. برای این کار، پس از کشیدن جاروبرقی، نمک را در آب داغ حل کرده و با یک دستمال مرطوب نواحی مختلف فرش را بمالید. چند ساعت صبر کنید تا هر نمکی که بر روی فرش باقی مانده خشک شود. سپس وقتی خشک شد نمک را از سطح فرش پاک کنید. البته برخی از فرش ها خود، محو به نظر می رسند و شما آن رنگ را به دلایلی انتخاب کرده اید و می خواهید آن را حفظ کنید. حتماً قبل از استفاده از محلول نمکی برای تمیز کردن فرش، آن را از خاک و گرد و غبار خالی و پاک کنید.

اگر اطمینان ندارید که چطور کدری رنگ فرش را به تنهایی از بین ببرید، می توانید از بهترین قالیشویی آنلاین در مشهد در مورد چگونگی آن، برداشتن لکه ها و جلوگیری از آسیب بیشتر فرش در آینده استفاده کنید.

 

نحوه جلوگیری از کدر شدن رنگ فرش

برای جلوگیری از محو شدن فرش، باید سعی کنید نور خورشید را تا حد امکان محدود کنید. در بعضی موارد، شما چاره ای نخواهید داشت که پرده های خانه خود را برای بسیاری از ساعات روز بسته نگه دارید و فقط با شروع غروب آفتاب آن را باز کنید. اگر نمی خواهید تقریباً کل روز پرده ها را بسته نگه دارید، گزینه دیگری که در اختیار دارید خرید مات کننده های پنجره ای است. این مات کننده های پنجره باعث جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش می شوند، که اصلی ترین عامل در محو شدن فرش است.

 

این ها در واقع روکش هایی هستند که می توانند روی شیشه پنجره چسبانده شوند تا اشعه UV را از سمت خورشید مسدود کنند. همچنین قرار دادن فرش ها به دور از مرکزیت ورود آفتاب نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

هنگام استفاده از پاک کننده های فرش شیمیایی مراقب باشید، زیرا برخی از این موارد می توانند رنگ را محو کنند. اگر تولید کننده فرش خود را می شناسید، دستورالعمل های آنها برای مراقبت از فرش را بررسی کنید.

 

اگر امکان بررسی آن را ندارید، ابتدا پاک کننده جدیدی را روی یک ناحیه کوچک از فرش تست کنید و ببینید که آیا باعث کدر شدن یا لکه شدن فرش می شود. برای این کار گوشه یا یک تکه از فرش که در زیر مبلمان قرار می گیرد، مناسب خواهد بود. همیشه به محض لکه دار شدن فرش آن را سریعا تمیز کنید.