نیسان «جوک» در مدل های مختلف

نیسان «جوک» در مدل های مختلف

تصویری از نیسان «جوک» در مدل های مختلف 

 

در استقبال از نیسان در مدل «جوک» در بازار های جهانی و ایران باعث شد این شرکت در ردیف اول تولید این خودرو 11هزار دستگاه تولید نماید.نیسان ژاپن با پیشینه ای موفق در بازار خودرو ایران در خانه جدیدش و میزبانی شرکت جهان نوین آریا جوک را به عنوان نخستین سرباز به میدان نبرد فرستاده است. فروش از 18 آبان ماه آغاز شد و مرحله نخست فروش این خودرو به سرعت تکمیل شد.

 
به گزارش تکناز:هفته نامه خودرو امروز: نیسان ژاپن با پیشینه ای موفق در بازار خودرو ایران در خانه جدیدش و میزبانی شرکت جهان نوین آریا جوک را به عنوان نخستین سرباز به میدان نبرد فرستاده است. فروش از 18 آبان ماه آغاز شد و مرحله نخست فروش این خودرو به سرعت تکمیل شد.
 
 
این استقبال نشان دهنده اعتماد و توجه مشتریان به برند نیسان و به خصوص محصول محبوب جوک است که طی 6 سال حضور در بازارهای جهانی همواره در زمره پرفروش ترین ها قرار داشته است. طراحی خاص جوک در کنار مشخصات فنی قابل اعتماد و عملکرد فنی قابل توجه و امکانات رفاهی مهم ترین مشخصه ها برای انتخاب این کراس اوور شهری هستند.

جوک؛ موفق در جهان
نیسان پس از معرفی مدل مفهومی Qazana در سال 2009 میلادی، جوک را در سال 2010 میلادی برای اولین بار به بازارهای جهانی معرفی کرد.

 
 
جوک سومین تعریف نیسان از یک کراس اوور ایده آل پس از موفقیت های مورانو و قشقایی بود. فلسفه طراحی نیسان جوک، ارائه یک کراس اوور به عنوان جایگزین هاچ بک های کلاس C با توجه به تب خرید خودروهای کراس اوور در جهان بود. جوک در نخستین مرحله فروش پا را فراتر از هدف 1300 دستگاهی نیسان گذاشت و با 11 هزار سفارش، نیسان را شوکه کرد.
 
 
نیسان «جوک» در مدل های مختلف

طراحی جوک تلفیقی از استقامت خودروهای شاسی بلند و جلوه اسپرت خودروهای شهری است. جوک در مرکز طراحی نیسان اروپا شکل گرفته و در مرکز طراحی ژاپن، این برند معتبر مورد بازنگری قرار گرفته است.

 
 
جوک به عنوان یکی از موفق ترین کراس اوورهای کلاس B جهان تنها در بریتانیا موفق به فروش بیش از 100 هزار دستگاه تاکنون شده و به عنوان یکی از موفق ترین خودروهای وارداتی در مناطق آزاد ایران نیز شناخته می شود.

حال که شرکت جهان نوین آریا نمایندگی رسمی محصولات نیسان در کشور را بر عهده دارد، به نظر می رسد این موفقیت با پلاک ملی نیز نصیب جوک شود چه بسا که مرحله نخست فروش این خودرو تنها طی چند روز با موفقیت تکمیل شد و به سرعت مرحله دوم فروش جوک آغاز شد.

 
 
قیمت رقابتی و تنوع تیپ بندی جوک با قیمت های 124 و 129 میلیون تومان (که تخفیف یک میلیون تومانی هم روی آن اعمال می شود) برای تیپ های اسکای پک و پلاتینوم این خودرو را در جایگاه قیمتی خاصی در بازار کشور قرار داده اند که مشتریان را برای انتخاب یک کراس اوور موفق ژاپنی وسوسه می کند.

فقط 6 لیتر در 100 کیلومتر
در دل نیسان جوک در تیپ های اسکای پک و پلاتینیوم پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر 16 سوپاپی می تپد که حداکثر قدرت 117 اسب بخار را در دور موتور 6000 تولید منی کند و حداکثر گشتاور آن در دور موتور 4000 به 158 نیوتن متر می رسد.

 
 
این پیشرانه با کد HR18DE تاکنون در بیش از 20 محصول گروه خودروسازی رنو – نیسان آزمایش اش را پس داده و حتی به دلیل کشش قابل توجه در مدل های ون بازار آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
 
 
نیسان «جوک» در مدل های مختلف
 

جوک با اتکا به این پیشرانه و وزن خالص حدود 1.2 تن در سیکل ترکیبی تنها 6 لیتر سوخت مصرف می کند و این میزان برای مصرف جاده ای به عدد قابل توجه 5.1 لیتر در 100 کیلومتر می رسد. جوک با ظرفیت مخزن سوخت 46 لیتری بیش از 760 کیلومتر را می تواند طی کند که در مقایسه با رقبا حتی مصرفی کمتر از خودروهای هاچ بک دارد.

 
انتقال قدرت در این کراس اوور شهری از طریق نسل جدید گیربکس های CVT (ضریب متغیر پیوسته) نسل جدید نیسان با عنوان X-Tronic تکنولوژی گیربکس های ضریب متغیر را بهبود بخشیده است
 
 
به گونه ای که بنا بر اعلام نیسان، فاصله میان سبک ترین و سنگین ترین ضریب این گیربکس وسیع تر شده است به گونه ای که نسبت ضریب نهایی را به 6 رسانده است و ضریب سنگین ترین حالت به 2.561 می رسد و سبک ترین ضریب در این گیربکس ها نیز 0.427 است.

گیربکس های ضریب متغیر CVT به جای بهره گیری از چند ضریب ثابت و چند دنده معین از هزاران ضریب بهره می برند که شتاب گیری را پیوسته و نرم می کند و از تاخیر در تعویض دنده در آن خبری نیست. این موضوع موجب کاهش محسوس مصرف سوخت و افزایش قدرت شتاب گیری در خودرو می شود.

 
 
نیسان یکی از نخستین ابداع کنندگان گیربکس CVT در جهان است که برای اولین بار از این گیربکس برای پیشرانه های حجیم تا 3.5 لیتر نیز استفاده کرده است. شتاب جوک با اتکا به این پیشرانه با پیشرانه 117 اسب بخار عدد 11 ثانیه را نشان می دهد.
نیسان جوک اسکای پک را بشناسید
تیپ اسکای پک توسط شرکت جهان نوین آریا با قیمت 124 میلیون تومان به مشتریان طی 3 مرحله پرداخت عرضه می شود. خرید این خودرو با پرداخت 30 میلیون تومان در هنگام ثبت نام، 50 میلیون تومان 30 روز بعد از ثبت نام و 43 میلیون تومان 60 روز بعد از ثبت نام در قالب چک امکان پذیر است و تحویل این خودرو طی 60 روز کاری انجام می شود.
 
 
نیسان «جوک» در مدل های مختلف
 

شاسی بلند 4135 میلی متری شهری نیسان در تیپ اسکای پک از تکنولوژی های ایمنی ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و کنترل الکترونیکی پایداری ESP به صورت استاندارد بهره می برد.

 
 
مجموعه کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای ضامن امنیت سرنشینان در این تیپ هستند و علاوه بر آن به اماناتی نظیر سیستم هشدار فشار باد تایرها، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)، هندزفری بلوتوث/ پخش موسیقی با بلوتوث و ورودی های USB و AUX و سیستم استارت – استاپ متناسب با وضعیت اهرم تعویض گیربکس مجهز است.
 
 
جوک در تیپ اسکای پک به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم تثبیت سرعت کروز کنترل نیز تجهیز شده است. این خودرو همچنین در نمای ظاهری از سقف پانوراما، چراغ های روشنایی در روز LED، آینه های جمع شونده برقی همره با راهنما و رینگ آلومینیومی اسپرت 17 اینچی بهره می برد.
 
نیسان جوک پلاتینیوم را بشناسید

برای خرید جوک در تیپ پلاتینیوم با امکانات بیشتر نسبت به تیپ اسکای پک ضمن بهره گیری از مشخصات فنی مشابه قیمت 139 میلیون تومان که با احتساب تخفیف ویژه یک میلیون تومانی باید 138 میلیون تومان بپردازید و این خودرو را طی 60 روز کاری تحویل بگیرید.

 
 
متقاضیان این مدل هنگام ثبت نام ملزم به پرداخت 50 میلیون تومان چک به تاریخ 30 روز بعد به مبلغ 50 میلیون تومان و چک به تاریخ 60 روز بعد از ثبت نام به مبلغ 38 میلیون تومان هستند.
 
نیسان «جوک» در مدل های مختلف

تیپ پلاتینیوم علاوه بر امکانات ذکر شده برای تیپ اسکای پک به نمایشگر 8.5 اینچ با سیستم ناوبری مجهز شده است و از سیستم های مدرن ایمنی هشدار خروج از خط هشدار دهنده نقاط کور، شناسایی اشیای متحرک و نمایشگر دید 360 درجه AVM نیز بهره می برد. تیپ پلاتینوم علاوه بر موارد فوق از امکانات دیگری نظیر سیستم هوشمند

 
ورود بدون کلید با دکمه فشاری، روکش صندلی و دسته های چرمی به همراه گرم کن برای صندلی های جلو نیز بهره می برد. در نمای ظاهری نیز تیپ پلاتینوم ضمن بهره گیری از امکانات تیپ اسکای پک به چراغ های جلو اتوماتیک، سنسور باران برای برف پاک کن، چراغ های زنون جلو به همراه چراغ شوی نیز مجهز شده است.