چرا باید از یک مشاور املاک در زمان خرید خانه کمک بگیریم؟

مجموعه : دنیای آنلاین
چرا باید از یک مشاور املاک در زمان خرید خانه کمک بگیریم؟

خرید آپارتمان یکی از بزرگ ترین معاملات افراد در طول زندگی است. معامله ای که اگر در آن اشتباهی صورت بگیرد می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای ما به همراه داشته باشد.و برعکس!اگر به درستی و منطقی صورت بگیرد می تواند آینده شما را تضمین کند.

 

خریداران مسکن به دنبال پس انداز کردن و روش های کاهش هزینه برای خرید خانه هستند. و یکی از این روش ها را حذف مشاور املاک و انجام معامله بدون واسطه می دانند. در صورتیکه این روش تنها باعث می شود تا 1 تا 2 درصد از مبلغ خانه را پس انداز کنند و به فکر عواقب آن در آینده نیستند. در ادامه این مطلب می خوانید که چرا در زمان خرید و یا فروش خانه به مشاور املاک احتیاج دارید.

 

۵دلیل برای اینکه در زمان معامله به یک مشاور املاک معتبر احتیاج دارید

مشاورین املاک می دانند که شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستید

از قیمت های واقعی آگاهی دارند

مهارت فوق العاده ای در مذاکره کردن دارند

می توانند جزئیات بیشتری را بررسی کنند

به قوانین و مقررات ملکی مسلط هستند

 

مشاورین املاک می دانند که شما دقیقا به دنبال چه چیزی هستید

کارگزاران املاک و مستغلات دارای اتصالات زیادی هستند و  اجاره آپارتمان در منطقه و آگهی های خرید خانه آگاهی دارند. یک مشاور املاک به خوبی می داند که شما در جست و جوی چه نوع ملکی هستید و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند شما را راهنمایی کند. با کمک یک مشاور املاک به راحتی و با سرعت بیشتری می توانید خانه‌‌ی مورد علاقه تان را پیدا کنید.

 

از قیمت های واقعی آگاهی دارند

بر خلاف تصور عمومی مردم، استخدام یک مشاور املاک از نظر قیمت گذاری می تواند بسیار سودمند باشد. مشاورین املاک حرفه ای با تجربه زیادی که در بازار دارند، می توانند به محض دیدن خانه، قیمت مناسبی برای آن تعیین کنند.

علاوه بر این آنها می توانند تشخیص دهند که محله، کوچه و خیابان چقدر می تواند به ارزش ملک اضافه کند. در نتیجه اگر نمی خواهید ملکی را با قیمت بیش از حد بخرید یا آن را با قیمت پایین تری بفروشید، از یک مشاور املاک حرفه ای کمک بگیرید.

 

چرا باید از یک مشاور املاک در زمان خرید خانه کمک بگیریم؟

مشاورین املاک مهارت بالایی در مذاکره کردن دارند

یک مشاوره املاک وظیفه دارد مشتریان خود را به بهترین معاملات ممکن در مورد املاک و مستغلات که می خواهند خریداری کنند، برساند. بنابراین، آنها با استفاده از تکنیک هایی که آموزش دیده اند می توانند برای تعیین قیمت ایده آل در خانه ای که شما قصد فروش یا خرید آن را دارید، مذاکره کنند.

 

اگر مشاور املاکی که انتخاب کردید، معتبر باشد و در آژانس های املاک قانونی آموزش دیده باشد، می توانید مطمئن شوید که از پیچیدگی های مذاکره در مورد قیمت ها و بقیه موارد به خوبی آگاهی دارد و می تواند تکنیک های خوبی را به شما پیشنهاد کند.

 

علاوه بر این موارد، آنها هیچ گونه وابستگی به طرفین معامله ندارند و این کار را برای آنها راحت تر می کند و بدون در نظر گرفتن احساسات می توانند یک معامله خوبی را انجام دهند.

 

یک مشاور املاک حرفه ای می تواند با دقت بیشتری جزئیات را بررسی کند

یک دلیل مهمی که شما به مشاور املاک احتیاج دارید، این است که مشاورین می توانند به خوبی و بدون واسطه همه ی جوانب را بررسی کرده و اگر با مشکلی برخورد کنند آن را بررسی و حل کنند.

 

برای مثال: ممکن است از فروشنده بخواهد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دیوارهای خانه، لوله های نشتی را بر طرف کند. یا خانه را قبل از فروختن بازسازی کند و دیوارهای آن را نقاشی کند. با این حال یک مشاور املاک می تواند در مورد شرایط یک تصمیم قاطع بگیرد و هم به نفع خریدار و هم فروشنده اقدام کند.

 

به قوانین و مقررات ملکی مسلط است

برای فروشنده و یا خریدار ملک، ممکن است درک تمام شرایط ملکی ذکر شده در قرارداد کمی سخت و دشوار باشد. البته مگر اینکه آنها قبلا سابقه خرید و یا فروش ملکی را داشته باشند. خرید و یا فروش مسکن به مدارک و مراحل قانونی بسیاری احتیاج دارد. یک مشاور املاک می تواند در تمامی این مراحل کنار شما باشد و در صورت برخورد با مشکل، راهنمای خوبی برای شما باشد.

با این حال ضروری است که هم خریدار و هم فروشنده، قبل از امضا کردن هرگونه قراردادی آن را به درستی بخوانند و اگر به مورد نامفهومی برخورد کردند، آن را بپرسند.

موارد گفته شده جزو اصلی ترین و مهم ترین عواملی است که در زمان خرید و یا فروش ملک باید به آن ها توجه کنید.