چطور برای سینک روشویی فعلی خود بهترین شیر روشویی را انتخاب کنید؟

چطور برای سینک روشویی فعلی خود بهترین شیر روشویی را انتخاب کنید؟

روشویی و سینک روشویی را می توان به انواع گوناگونی دسته بندی کرد. در بعضی مدل ها شیر روشویی بر روی سینک یا کابینت نصب می شود و در بعضی مدل ها بر روی دیوار. الزامات نصب شیرآلات روشویی، چه بر روی سینک و چه بر روی دیوار، مشخص است. تنها نکته مهم تناسب شیر روشویی مورد نظر شما با تعداد روزنه های روی سینک جهت نصب شیرآلات است. اگر سینک شما روزنه ای جهت نصب شیر روشویی نداشته باشد باید شیرآلات خود را بر روی دیوار نصب کنید و یا بر روی کابینت کنار یا زیر سینک. اگر شیرآلات شما از نوع دوپایه است و یا اهرم کنترل آب از آبریز شیر روشویی مجزا است حتما باید بر روی سینک، دو سوراخ جهت نصب موجود باشد. در این مقاله انواع سینک روشویی و شیر روشویی مناسب برای نصب بر روی هر کدام بررسی شده است.

 

انواع شیر روشویی

شیر روشویی استانداردهای تولید مشخصی دارد؛ چه دیواری باشد و چه توکاسه (تکپایه، دوپایه و…) از نظر الزامات مورد نیاز برای نصب تکلیف روشنی دارد. از طرفی هر نوع سینک روشویی (بدون سوراخ، تک سوراخ و…) نیز استانداردهای مشخصی دارد که با استانداردهای انواع شیر روشویی همخوانی دارد. در زمان خرید شیر روشویی و سینک روشویی باید به تناسب این دو با یکدیگر توجه داشته باشید. به طور مثال برای نصب شیرآلات روشویی تکپایه حتما باید یک سوراخ بر روی کانتر و یا سینک روشویی وجود داشته باشد. به این ترتیب اگر قصد خرید شیر روشویی برای روشویی فعلی خود را دارید این تناسب را در زمان انتخاب در کنار قیمت شیر روشویی، گارانتی و سایر فاکتورهای مهم در نظر بگیرید.

 

شیر روشویی را می توان از نظر محل نصب به انواع شیر روشویی توکار و روکار و از نظر مکانیزم عملکرد به انواع شیر اهرمی روشویی، شیر کلاسیک، پدالی، چشمی، هوشمند و شیر روشویی لمسی دسته بندی کرد. علاوه بر این، شیرآلات روشویی به مدل های شیر روشویی پایه بلند، شیر روشویی معمولی و شیر روشویی متحرک نیز تقسیم می شود. قیمت شیر روشویی، به خصوص قیمت شیر اهرمی روشویی، متنوع است و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود از میان انواع شیر مخلوط روشویی استاندارد و با کیفیت بازار انتخاب کنید. فراموش نکنید هنگام خرید شیر روشویی، در کنار قیمت شیر مخلوط روشویی به جنس، گارانتی و قابلیت نصب آسان آن نیز توجه کنید.

 

انواع روشویی و سینک روشویی

انواع  سینک روشویی را از نظر تعداد روزنه های نصب بر روی آن ها می توان به انواع بدون روزنه (دیواری، کاسه ای یا کابینتی و بدون لبه) و دارای روزنه نصب (دیواری، پدستال و لبه دار) تقسیم کرد.  هر یک از این انواع روشویی می تواند از نوع کابینتی یا بدون کابینت باشد. معمولاً در مورد قیمت انواع روشویی و سینک روشویی مطالب بسیاری وجود دارد امّا این سینک ها از نظر الزامات نصب و همخوانی با شیر روشویی بررسی نشده اند.

 

روشویی دیواری

روشویی دیواری بسته به مدل آن می تواند دارای سوراخ نصب شیر روشویی و یا فاقد آن باشد. در صورتی که دارای محل نصب باشد، شیر روشویی بر روی آن نصب می شود و در غیر این صورت شیر روشویی باید بر روی دیوار نصب شود. انواع سینک روشویی دیواری در بازار وجود دارد که برای شیرآلات روشویی متنوع با یک پایه، دو پایه و … طراحی و تولید شده است. در صورتی که قصد خرید شیر روشویی توکاسه (که بر روی سینک نصب می شود) را دارید حتماً به تناسب تعداد سوراخ های موجود بر روی سینک و الزامات نصب شیرآلات توجه کنید.

 

روشویی کاسه ای

روشویی کاسه ای معمولاً بر روی کابینت قرار می گیرد و دارای محلی برای نصب شیر روشویی نیست. شیر روشویی در کنار این نوع سینک و بر روی کابینت نصب می شود و نیاز به یک روزنه نصب بر روی کابینت دارد. البته مدل های جدید روشویی های کاسه ای آمده است که بخشی از فضای سینک به سکویی برای نصب شیر روشویی اختصاص یافته است.  

چطور برای سینک روشویی فعلی خود بهترین شیر روشویی را انتخاب کنید؟

روشویی بدون لبه

سینک روشویی بدون لبه از زیر به کابینت متصل می شود و لبه های آن از قاب خود در وسط کابینت بیرون نزده است. به همین دلیل امکان نصب شیر روشویی بر روی سینک وجود ندارد. در این حالت شیرآلات بر روی کابینت یا کانتری که سینک به آن متصل شده است نصب می شود.

 

روشویی لبه دار

همانطور که از نام این نوع سینک روشویی پیداست، لبه های روشویی لبه دار از چارچوب آن در کابینت بیرون می زند و قابل مشاهده هست. شیر روشویی می تواند بر روی فضای در نظر گرفته شده بر روی سینک و یا کابینت نصب شود. در صورتی که می خواهید شیر روشویی را بر روی سینک نصب کنید، برای جلوگیری از دردسرهای ایجاد سوراخ جدید و یا پوشاندن سوراخ اضافی بهتر است به تناسب تعداد آن بر روی سینک با تعداد پایه های شیر روشویی خود توجه کنید.

 

روشویی پدستال

روشویی پدستال از انواع قدیمی تر روشویی است که معمولاً فضای مورد نیاز برای نصب شیر روشویی بر روی خود آن قرار دارد. از آنجایی که جنس این نوع روشویی معمولاً از سنگ و یا سرامیک است ایجاد سوراخ بر روی آن دشوار است و حتی اگر توسط متخصصی انجام گیرد ممکن است به شکستن سینک منجر شود. پس بهتر است از ابتدا الزامات نصب شیر روشویی بر روی سینک پدستال در نظر گرفته شود.

چطور برای سینک روشویی فعلی خود بهترین شیر روشویی را انتخاب کنید؟

جمع بندی

همانطور که بررسی شد در زمان خرید شیر روشویی حتما باید تناسب الزامات نصب آن را با روشویی و سینک روشویی در نظر بگیرید. انواع سینک روشویی و انواع شیرآلات روشویی استانداردهای مشخصی دارند که با یکدیگر هماهنگ هستند. در زمان خرید شیر روشویی برای سینک روشویی فعلی خودکافی است علاوه بر مدل و قیمت شیر روشویی، تعداد روزنه های مورد نیاز برای نصب بر روی سینک را نیز در نظر داشته باشید. شیرآلات کاویان هم افزا، تولیدکننده شیرآلات بهداشتی و ساختمانی (https://www.kavianhamafza.com/) انواع شیر روشویی خاص را از رِنج شیرآلات ارزان قیمت تا لوکس طراحی و تولید می کند. برای خرید شیرآلات و مقایسه قیمت شیرآلات می توانید سری به این فروشگاه اینترنتی شیرآلات بزنید.