چک لیست سفر به کوش آداسی

چک لیست سفر به کوش آداسی

کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است که سواحل و طبیعت آن، زیبایی سفر را دوچندان می‌کند. این شهر یک مقصد گردشگری مناسب برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود، چرا که آب و هوای بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی خوبی دارد. با این حال پیش از سفر بهتر است بدانید که چمدان را باید متناسب با شهر مقصد ببندید. بنابراین اگر این تابستان می‌خواهید تور کوش آداسی را تجربه کنید، ادامه مقاله را برای چک لیست سفر به کوش آداسی از دست ندهید تا برنامه‌های سفرتان نیز به خوبی و درستی پیش برود.

 

وسایل مورد نیاز سفر کوش آداسی چیست؟

پیش از سفر، شما باید با توجه به موقعیت جغرافیایی، زمان سفر، فرهنگ و آب و هوای شهر مقصد چمدان‌تان را ببندید؛ بنابراین در ادامه مقاله، چک لیست سفر به کوش آداسی را برای شما فراهم کردیم، تا مناسب‌ترین وسایل را به همراه داشته باشید و چمدان‌تان را به اشتباه پر نکنید.

 

وسایل برای شنا و تفریح

کوش آداسی یک شهر ساحلی است و هر سمت این شهر یک ساحل زیبا یا جایی برای آب تنی دیده می‌شود. همچنین این شهر یک ساحل خصوصی برای خانم‌ها دارد که می‌توانند در آن ساحل به راحتی و با خیالی آسوده آفتاب بگیرند و شنا کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما مایو و لباس شنا به همراه داشته باشید، زیرا حتی اگر به شنا علاقه‌ای هم نداشته باشید، هوس می‌کنید در سواحل تمیز کوش آداسی پایی به آب بزنید.

 

وسایل مورد نیاز برای یک سفر ساحلی کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضدآفتاب است. اگر نمی‌خواهید در تور کوش آداسی فصل تابستان سرخ و سوخته شوید، حتما به همراه داشتن کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. معمولا در سواحل ترکیه و پارک آبی کوش آداسی، وسایل بازی مثل تیوپ برای مسافران فراهم شده و نیازی نیست که چمدان‌تان را با این وسیله‌ها پر کنید. علاوه بر گوش آداسی تور قونیه و تور آنتالیا هم از دیگر تورهای پرطرفدار ترکیه هستند.

 

لباس نخی و خنک

اگر می‌خواهید در تابستان به شهر کوش آداسی سفر کنید، توصیه می‌کنیم حتما لباس نخی و خنک و یک سوییشرت برای شب‌ها به‌همراه داشته باشید. اما در صورتی که در فصل‌های دیگر می‌خواهید به این شهر سفر کنید، لباس‌های گرم داخل چمدان قرار دهید، چرا که معمولا آب و هوای ترکیه، به‌خصوص در شهرهای ساحلی، از ایران سردتر است.

چک لیست سفر به کوش آداسی

در فصل تابستان حتما یک صندل ساحلی و یک کفش مناسب و راحت برای پیاده‌روی به همراه داشته باشید. این کفش صندل مناسب تفریحات ساحلی و پیاده‌روی روی شن‌‌های ساحل است و کفش راحتی مثل کتانی، به پیاده‌روی راحت در شهر، طبیعت و روستا کمک می‌‌کند.

 

لباس رسمی

توصیه می‌کنیم یک دست لباس رسمی و مجلسی در سفر به کوش آداسی به همراه داشته باشید. ترکیه‌ای‌ها و توریستی‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند، به پوشش و استایل خود اهمیت زیادی می‌دهند. بنابراین برای صرف یک شام یا شرکت در یک مراسم، به همراه داشتن یک دست لباس رسمی به کاهش هزینه‌ها برای خرید لباس جدید کمک می‌کند.

 

دوربین عکاسی باکیفیت

چند سال گذشته که کیفیت دوربین‌های موبایل چندان قابل توجه نبود، بیشتر توریست‌ها یک دوربین عکاسی باکیفیت در سفرها به همراه داشتند. کوش آداسی طبیعت بسیار زیبایی دارد و توصیه می‌کنیم برای ثبت خاطرات سفر، دوربین خوب یا موبایل با دوربین باکیفیت به‌همراه داشته باشید. همچنین بسیاری از مسافران در این سفر ساحلی، دوربین ضد آب به همراه دارند تا در بازی‌های آبی و غواصی، عکس‌های خوبی زیر آب بگیرند.

 

ساک دستی مناسب

توصیه می‌کنیم علاوه بر چمدان و کیف دستی که در تور کوش آداسی به همراه دارید، یک ساک دستی نیز با خود به سفر ببرید. این ساک دستی می‌تواند یک ساک بزرگ چرمی، حصیری یا حتی پارچه‌ای باشد که به توت بَگ نیز معروف است. این ساک دستی بزرگ، مناسب گردش در ساحل است که در آن می‌توانید کرم مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب، دمپایی، لباس شنا، زیر انداز ساحل، کلاه، لباس راحتی، پیراهن و دیگر وسایل شخصی خود را در آن قرار دهید.

 

پول لیر یا دلار

پیش از سفر به ترکیه، توصیه می‌کنیم هزینه‌‌ سفر را به طور میانگین برآورد کنید. این هزینه شامل هزینه پیش از سفر مثل تور، هواپیما و هتل و هزینه پس از سفر مثل هزینه رفت و آمد و گردش داخل شهر، هزینه کافه و رستوران، هزینه خرید، هزینه ورود به مکان‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری، طبیعی و موزه، هزینه خورد و خوراک و تنقلات و هزینه‌های پیش بینی ناپذیر خواهد بود. واحد پول ترکیه لیر است که با نماد TL آن را نشان می‌دهند. با این حال قیمت دلار در ترکیه نیز نوسان دارد و شما می‌توانید هر دو واحد پول لیر و دلار را به همراه داشته باشید. علاوه بر این توصیه می کنیم یک کیف کمری یا گردنی برای نگهداری از پول و امنیت بیشتر با خود ببرید.

چک لیست سفر به کوش آداسی

مدارک سفر به کوش آداسی

پیش از سفر، مدارک مورد نیاز به کوش آداسی را فراموش نکنید. این مدارک می‌تواند شامل گذرنامه، کارت شناسایی، ویزا، بلیط هواپیما (یا بلیط قایق، قطار و اتوبوس)، کارت عابر بانک، پول نقد و کارت واکسیناسیون کرونا باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر، حتما این مدارک را با تور لیدر یا مسئول سفر هماهنگ کنید.

 

وسایل جانبی و بهداشتی

در سال‌های شیوع کرونا، توصیه می‌کنیم حتما یک بسته ماسک داخل ساک دستی یا چمدان قرار دهید، چرا که ممکن است قوانین ماسک زدن در کشور مقصد تغییر کند. معمولا بسیاری از هتل‌ها مایع ضدعفونی در اختیار مسافران قرار می‌دهند، با این حال شما می‌توانید یک شیشه بسیار کوچک ژل ضدعفونی به همراه داشته باشید.

 

از وسایل بهداشتی دیگری که باید به یاد داشته باشید، دستمال کاغذی، دستمال مرطوب و پد بهداشتی برای خانم‌ها است؛ چرا که ممکن است در کشوری که مغازه‌های آن را نمی‌شناسید، پیدا کردن و خرید پد بهداشتی کمی دشوار باشد. همچنین اگر با کودک خردسال و نوزاد سفر می‌کنید، وسایل بهداشتی کودک را فراموش نکنید.

 

وسایل جانبی همچون عینک آفتابی، شارژ موبایل و هندزفری، از وسایلی هستند که معمولا پیش از سفر فراموش می‌شوند. همچنین توصیه می‌کنیم یک حوله کوچک، مسواک و خمیر دندان داخل چمدان قرار دهید، چرا که ممکن است هتل یا محل اقامتتان، این وسایل را برای مسافران فراهم نکند.