چگونه از بهترین متخصصین اورولوژی نوبت بگیریم؟

مجموعه : پزشکی و سلامت
چگونه از بهترین متخصصین اورولوژی نوبت بگیریم؟

احساس درد یا تورم و یا علائمی مربوط به بیماری‎‌های خاص، در مجاری ادرای و یا اندام‎‌های تناسلی از جمله مواردی است که می‌تواند تحت درمان متخصص اورولوژی قرار گیرد. در واقع از آنجایی که اندام‌‎های تولید مثلی و ادراری معمولاً با هم در ارتباط هستند متخصص اورولوژی دانش و تخصص کافی در هریک از اندام‎‌های مذکور به دست خواهد آورد.

 

شناخت رشته اورولوژی و حوزه‌‎های درمانی آن قطعا در انتخاب متخصص اورولوژی خوب تأثیرگذار خواهد بود. از این رو بخشی از این مقاله را به این موضوع اختصاص داده‎‌ایم. دانشجویان پزشکی بعد از اتمام مراحل تحصیل خود و شرکت در آزمون‎‌های مربوطه و قبولی در آن می‌توانند به مدت 5 سال در دوره‎‌های اورولوژی تحصیل کرده و در صورتی که خواهان دریافت مدرک فوق تخصص این رشته می‎‌باشند می‌‎بایست به مدت 1 الی 3 سال دیگر به آموزش در دوره فوق تخصص پردازند. متخصص اورولوژی در عین حال که می‌تواند به بررسی مشکلات دفع ادراری بیماران بپردازد، می‌تواند تخصص مورد نیاز در زمینه‌‎های انکولوژی اورولوژی، اورولوژی خانم‎‌ها، نازایی در آقایان، اورولوژی کودکان را نیز به دست آورد.

 

انکولوژی اورولوژی؛ به متخصص اورولوژی که در این زمینه فعالیت می‌نماید انکولوژیست گفته می‌شود و حوزه درمانی وی در خصوص تشخیص سرطان‎‌ها از طریق روش‎‌های مختلفی چون، پرتو نگاری، آندوسکوپی، سی‎‌تی‌‎اسکن و… می‎‌باشد.

 

اورولوژی خانم‎‌ها؛ عدم کنترل ادرار، سوزش درار، عفونت‌‎های مکرر ادراری، سنگ و تومور سیستم ادراری از جمله مشکلاتی است که متخصص اورولوژی خانم‎‌ها در درمان آن‎‌ها دانش و مهارت کافی را خواهد داشت.

 

نازایی در آقایان؛ مشکلاتی چون اختلال در ساخت و انتقال اسپرم، که ممکن است به دلالیل متعددی ایجاد شود و اورولوژیست‎‌های مخصوص با انجام روش‎‌های متعدد از جمله، جراحی، مصرف دارو، درمان‎‌های هورمونی و…  به درمان این بیماران می‎‌پردازد.

 

ویژگی‎‌های بهترین متخصص اورولوژی

برای انتخاب بهترین متخصص اورولوژی در تهران نیاز است ملاک‎‌هایی را برای خود در نظر گرفته و بر اساس آن به قیاس آن‎‌ها بپردازید.

داشتن تعهد؛ بخشی از درمان بیماری‎‌ها از طریق انجام عمل‎‌های جراحی و یا حتی مصرف داروها صورت می‌پذیرد. از این رو متخصصی که شما انتخاب می‌کنید می‎‌بایست در خصوص درمانی که تجویز می‌کند چه دارویی و چه جراحی، مسئولیت قبول کند.

 

سوابق تحصیلی؛ طبیعتاً دکتر اورولوژی که از بهترین دانشکده‎‌های دنیا و ایران فارق‎‌التحصیل شده باشد و مدارک و تخصص بالاتری در این زمینه کسب کرده باشد. در انتخاب پزشک متخصص، اورولوژی ارجحیت خواهد داشت چرا که مدت زمان بیشتری را صرف مطالعه بر روی بیمارهای مختلف در اندام‎‌های مربوطه نموده است.

 

تشخیص؛ بعد از سوابق تحصیلی نکته‌‎ی بسیار مهم در انتخاب هر پزشکی تشخیص صحیح و دقیق او می‎‌باشد، در واقع پزشکانی به توانایی تشخیص به موقع و درست بیماری‎‌ها بر اساس تجارب و دانشی که در اختیار دارند دست یافته‎‌اند بهترین گزینه در انتخاب یک متخصص اورولوژی می‎‌باشند.

 

هزینه درمان؛ با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی گاهی مهم‎‌ترین مسئله در انتخاب پزشک اورولوژی هزینه ویزیت و یا دیگر موارد درمان می‎‌باشد. که خوشبختانه هنوز هم هستند پزشکانی که با تمام سوابق و دانشی که در اختیار دارند ویزیت‎‌های منصفانه‌‎ای را از بیماران دریافت می‌کنند.

 

طریقه نوبت گرفتن؛ یکی از مواردی که موجب کلافگی بیماران و یا همراهان آنان می‌شود روش‌های غیر اصولی و نادرست پذیرش بیماران است. به طوری که اکثر اوقات بیماران می‌بایست مدت زمان زیادی را برای ویزیت در مطب پزشک سپری کنند که این برای بیمارانی با وضعیت حاد اصلاً مناسب نمی‌‎باشد. اما خوشبختانه با تدابیری که بعضی از کلینیک‎‌ها در خصوص نوبت‎‌دهی اینترنتی و مشخص کردن تایم‎‌های مخصوص برای بیماران اندیشیده‎‌اند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شده است.

 

خدمات یک اورولوژیست خوب

چگونه از بهترین متخصصین اورولوژی نوبت بگیریم؟

بیماری واریکوسل یکی از بیماری‎‌های شایع در بین مردها بوده که به طور معمول در سنین 15 تا 25 سالگی بر اثر اختلال عملکردی وگشاد شدن سیاهرگ‌‎های بیضه رخ می‌دهد. این بیماری در واقع همانند واریس‎‌های پا می‌باشد که بعضی از بیماران درگیر آن هستند. اگر چه واریکوسل به طورمعمول آن‎‌ها را دچار مشکل نمی‌کند اما ممکن است بعضی از مردان دچار ناباروری شوند که در این هنگام اعمالی چون جراحی واریکوسل به روش‎‌های مختلف توسط یک متخصص اورولوژی خوب می‌تواند به درمان این بیماری بپردازد. بی اختیاری ادراری یکی از مشکلات شایع در خانم‌های بالای 50 سال می‌باشد که این امر با افزایش سن و یا تضعیف عضلات مثانه اتفاق می‎‌افتد. در موارد مختلف مثل ایجاد مشکل در توانایی صحبت کردن، سوزن سوزن شدن نواحی مختلف بدن و… می‌بایست به پزشک اورولوژی مربوطه مراجعه نمایید تا با درمان‎‌های نظیر انجام برخی از تمرینات، رژیم غذایی، دارو، جراحی و… مشکلات شما را در این زمینه حل نماید.

 

جراحی‎‌ ‎‌های زیبایی توسط  بهترین اورولوژیست

بهترین متخصص اورولوژی تهران می‌بایست توانایی انجام جراحی‎‌های زیبایی مردان به منظور درمان بیماری‌‎هایی نظیر سرطان آلت تناسلی، مشکلات مادرزادی، قطع شدگی آلت، افزایش طول آلت و… را به بهترین نحو ممکن با عوارض کمتر داشته باشد.

 

جراحی‌‎ در درمان سرطان آلت تناسلی؛ رشد سلول‎‌های سرطانی موجب ایجاد علائمی غیر عادی خواهد شد و در صورت عدم درمان به سایر بافت‎‌های بدن منتقل می‌شود. Mohs Surgery از جمله‌‎ راهای درمانی است که ممکن است متخصصین اورولوژی پیشنهاد دهند در این جراحی لایه‎‌ی آسیب دیده در حملات سلول سرطانی برداشته خواهد شد.

 

جراحی مشکلات مادرزادی؛ کجی آلت یکی از بیماری‌‎های مادرزادی در بین مردان می‎‌باشد که سبب ایجاد مشکلاتی در روابط  جنسی آنان خواهد شد. درمان این بیماری مادرزادی بهتر است در وهله اول توسط داروهای خوراکی و تزریقی صورت پذیرد ولی بهتر است بدانید که درمان کلی و اساسی تنها از طریق انتخاب یکی از روش‌‎های جراحی توسط متخصص اورولوژی یا جراح اورولوژیست می‌بایست انجام شود. البته توجه کنید انجام چنین جراحی‌هایی به منظور رفع نواقصی مثل کجی آلت نه تنها در درمان بیماری‎‌های مادرزادی بلکه در مواردی چون شکستگی آلت، کجی آلت بر اثر دیابت و گرفتگی عروق و… نیز صورت یپذیرد.

 

افزایش طول آلت؛ یکی از موارد عمده در هنگام مراجعه به متخصصین، رفع نواقص طول آلت می‌‎باشد. در حقیقت آلت تناسلی موارد تأثیرگذار در اعتماد به نفس مردان بوده و به همین سبب انجام جراحی‎‌های زیبایی در بین آنان طرفدار خواهد داشت. انجام جلسات مشاوره توسط پزشک اورولوژیست و استفاده پیشنهادات آن مهم‎‌ترین نکته قبل از اقدام به جراحی می‎‌باشد. در واقع گاهی پزشک راهکارهای کم خطرتر و بهتری برای افزایش رضایت‌مندی شما از اندامتان تجویز خواهد کرد.

 

چه زمانی به یک متخصصین اورولوژیست نیاز پیدا می‌کنیم؟

مسلماً تشخیص اولیه‎‌ی این که به یک متخصص اورولوژیست احتیاج داریم یا خیر از طرف خود بیمار یا توصیه سایر پزشکان صورت می‌پزیرد. بنابراین این خود شما هستید که در صورت مشاهده علائم مختلف مثل از دست دادن کنترل ادرار، خون در ادرار، درد در هنگام ادرار، درد در کمر و یا  کشاله ران، مشکلات نعوظ، پروستات بزرگ و… می‌بایست به متخصص اورولوژی جهت مشاوره و راهکارهای درمانی مراجعه نمایید.

 

چگونه از بهترین متخصصین اورولوژی نوبت بگیریم؟

برای رزرو نوبت و ویزیت توسط بهترین پزشکان می‌توانید به سایت دکتر یاب مراجعه نموده و پس از آشنایی با خدمات و تخصص پزشکان، متناسب با مشکل خود یکی از آنان را برای گرفتن نوبت انتخاب نمایید. در این سایت می‌توانید با جست و جو و انتخاب شهر خود به لیستی از پزشکان مغز و اعصاب، جراح قلب، اورولوژی، دندانپزشکی و… دست یابید. این سایت با ارئه خدماتی چون نوبت دهی 24 ساعته توانسته باز رتبه برتر گوگل را کسب نماید. جهت برقراری ارتباط و استفاده از خدمات پزشکی دکتر یاب به سایت doctor-yab.ir  مراجعه نمایید.