کوچک ترین مار دنیا همراه با عکس

کوچک ترین مار دنیا همراه با عکس

یک دانشمند آمریکایی خبر داد که کوچک ترین مار دنیا را در شرقی ترین نقطه جزایر کاراییب در باربادوس یافته است. این مار کاملا بالغ است ودر حالت کشیده در حدود 10 سانتیمتر طول دارد.
 
بلر هجز، یک زیست شناس که در زمینه تکامل موجودات فعالیت می کند، تیم تحقیقاتی در ایالت پنسیلوانیا دارد و بخاطر کشف کوچک ترین سوسمار جهان در جمهوری دومینیکن و کوچک ترین قورباغه در کوبا شهرت دارد. او می گوید این مار را زمانی یافته که در زیر سنگی در جنگل باربادیان خزیده بوده. این مار کوچک در میان 3100 گونه مار شناخته شده ، کوچکترین محسوب می شود.
 
جانوران کوچک در جزایر کاراییب هنوز در حال اکتشاف هستند. این مار باربادیانی ظاهراً لارو موریانه و حشرات را می خورد ولی هنوز چیزی درباره اکولوژی و رفتارش مشخص نیست. تست ژنتیکی این مار را گونه جدیدی شناخته است و سمی نیز نمی باشد.
 
این مارها، مار کرم ای نیز نامیده می شود و بیشتر در مناطق گرمسیر یافت می شود. یافتن کوچک ترین مار جهان در این جزیره تنوع قابل توجه زیستی را در کاراییب ثابت می کند و نشانگر یک اصل زیستی است: داروین می گوید جزایر اغلب زیستگاه جانورانی هستند که در جریان تکامل بیش از اندازه بزرگ یا کوچک شده اند.
 
جزایر به این دلیل مسکن جانوران با اندازه های عجیب هستند که تنوع جانوری کمتری از اقلیم های دیگر دارند و جانوران و حشرات موجود برای سازگاری و برقراری قوانین اکولوژیک یا بیش از اندازه بزرگ می شوند یا کوچک.