یک رژگونه خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی دارد ؟

مجموعه : آرایش صورت
یک رژگونه خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی دارد ؟

اکثر افراد به خصوص خانم ها علاقه مند و طرفدار زیبایی می باشند و تمایل دارند همواره زیباتر و جوان‌تر به نظر برسند. رژگونه یکی از لوازم آرایشی است که با برجسته تر نمود دادن گونه ها چهره شما را شاداب تر و سرزنده تر نشان خواهد داد. معمولا ریمل، رژ لب و مداد چشم به عنوان لوازم آرایش پرکاربرد نزد همگان شناخته می شوند اما استفاده از رژگونه را می توان کامل کننده آرایش دانست که در زیبا شدن چهره تاثیر بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بیان ویژگی های این محصول بپردازیم و ببینیم برای انتخاب آن به چه نکاتی باید توجه نمود. 

 

انواع مختلف رژگونه و کارایی آن

این محصول از جمله اقلام آرایشی پرطرفدار و محبوب در میان بانوان ایرانی می باشد. در صورت استفاده درست و مناسب از یک رژگونه با کیفیت به عمل های زیبایی مربوط به گونه از جمله کاشت گونه و پروتز و همچنین تزریق ژل احساس نیاز نخواهید کرد. این محصول طیف های رنگی مختلفی توسط تولیدکنندگان لوازم آرایشی تولید می شود. یک دسته از رنگ ها جهت پوشاندن گونه با رنگ های طبیعی پوست و دسته دیگر به منظور دادن رنگ های دلخواه و فانتزی به گونه و چهره. 

 

این محصول در انواع متنوع و مختلفی در بازار موجود می باشد. مثل رژگونه های پودری، مایع، کرمی، ژله ای و انواع پودر فشرده آن و غیره که انتخاب مناسب از میان آن ها به نوع پوست شما، کارایی فردی و اولویت ها مورد نظر شما وابسته می باشد. برای افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از رژگونه پودری گزینه مناسبی می باشد. این نوع محصول نسبت به مدل های دیگر آن طرفداران بیشتری دارد و علاوه بر استفاده راحت آن، حالت طبیعی صورت و چهره را نیز حفظ خواهد نمود. ماده رنگ دهنده در این رژگونه ها پودری به نام تالک می باشد. این محصول چربی پوست را جذب نموده و به راحتی فید و محو می شود. 

 

اما اگر به دنبال قابلیت ماندگاری بالا و طولانی مدت می باشید، استفاده از رژگونه های مایع و ژله ای را به شما پیشنهاد می دهیم. این نوع محصولات دوام خوبی دارند و سطح پوست را به خوبی پوشش رنگی می دهند. استفاده از رژگونه های کرمی نیز از آن جا که حاوی مواد و ترکیبات مرطوب کننده می باشند برای افراد با پوست های بسیار خشک یا مسن تر مناسب خواهد بود. چرا که استفاده از آن موجب کمتر دیده شدن  چین و چروک های پوست خواهد شد.  

یک رژگونه خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی دارد ؟

ویژگی های یک رژگونه خوب چیست ؟

به دلیل حساس تر بودن پوست صورت نسبت به سایر قسمت های بدن، انتخاب و خرید لوازم آرایشی به دقت زیادی نیاز دارند. رژگونه نیز از جمله اقلام آرایشی می باشد که در هنگام تهیه آن باید حتما به چند نکته مهم توجه نمود که در این بخش به آن ها خواهیم پرداخت. 

اولین موردی که باید به آن توجه نمود بافت این محصول است که می بایست بسیار سبک و نرم باشد که جلوه غیر طبیعی به پوست شما ندهد. برای مثال از مواد پودری مخملی و نرمی برخوردار باشد و حالت طبیعی و جلوه ملایمی بر پوست ایجاد نماید. نکته دیگر وجود خاصیت مرطوب کنندگی پوست در مواد و ترکیبات تشکیل دهنده آن می باشد. پوشانندگی خوب و مطلوب و همچنین قابلیت ماندگاری مناسب از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه نمود. یک رژگونه خوب باید گونه را برجسته تر جلوه دهد و به صورت طراوت و شادابی ببخشد.  

یک رژگونه خوب و باکیفیت چه ویژگی هایی دارد ؟

انتخاب رژگونه مناسب بر اساس نوع پوست

همان طور که گفته شد شناخت نوع پوست در انتخاب لوازم آرایشی مناسب از جمله رژگونه بسیار اهمیت دارد. به عبارت دیگر این قبیل محصولات را می بایست بر اساس نوع پوست و همچنین تن رنگی پوست خود انتخاب نمایید. هنگامی که کرم پودر و رژگونه هماهنگ با تناژ رنگی پوست خود را استفاده می نمایید آرایش و میکاپ شما زیباتر و دلنشین تر خواهد شد. 

 

اگر پوست بسیار روشنی دارید نباید از رنگ های روشن استفاده کنید چرا که چهره شما را بی روح جلوه خواهند داد. برای مثال اگر دارای پوستی با تناژ رنگی سرد می باشید، رژگونه های دارای طیف کرم رنگ مناسب پوست شما نیست و همخوانی زیادی با چهره شما نخواهد داشت. رژگونه هایی که دارای طیف رنگ مرجانی و هلویی هستند، بیشتر در چهره هایی با رنگ پوست گرم و یا پوست های تیره خود را نشان می دهند و انواع این محصول آرایشی با رنگ صورتی و قرمز در صورت هایی با تن رنگی سرد و پوست های روشن خودنمایی خواهند کرد. 

 

ویژگی دیگری که رژگونه ها را از یکدیگر متمایز می سازد، مات و براق بودن این وسیله آرایشی می باشد. بهتر است در طول روز از انواع مات این محصول استفاده نمایید که تابش نور خورشید موجب برق زدن بیش از حد چهره شما نشود و از انواع براق آن در هنگام شب و در مهمانی ها و مجالس استفاده نمایید.