تاریخچه مجلات الکترونیکی و سایت های محتوا محور

مجموعه : دنیای آنلاین
تاریخچه مجلات الکترونیکی و سایت های محتوا محور

ما در دنیایی زندگی می کنیم که اطلاعات در دسترس ماست. ما می توانیم آنچه را که می خواهیم، زمانی که بخواهیم پیدا کنیم. اما اینترنت چیز جدیدی نیست، مدت زیادی است که وجود داشته است. در واقع، اولین وب سایت در سال 1990 ایجاد شد. در این مقاله ما مفصلا راجع به سایت های محتوا محور و مجلات الکترونیکی خصوصا مجله الکترونیکی کنکور آنلاین صحبت می کنیم.

 

ایده داشتن یک وب سایت

ایده داشتن یک وب سایت که برای هر کسی که به اینترنت متصل است قابل دسترسی باشد انقلابی بود و راه های جدیدی برای برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات ایجاد کرد. یکی از اولین وب سایت ها archie نام داشت که به افراد اجازه می داد به سایت های مختلف FTP در اینترنت دسترسی داشته باشند. در سال 1991 بود که تیم برنرز لی HTML را توسعه داد و به افراد اجازه داد صفحات وب خود را با تصاویر و متن ایجاد کنند.

 

وب‌سایت‌های خبری از آن زمان تا کنون راه زیادی را پیموده‌اند، اما همیشه به دنبال ارائه اطلاعات به‌روز به خوانندگان بوده‌اند تا بتوانند زندگی خود را دنبال کنند و در مورد کارهایی که هر روز انجام می‌دهند تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرند.

 

تاریخچه پر رمز و راز

تاریخچه سایت های خبری تاریخی طولانی و پر پیچ و خم است. قدمت آن به اختراع ماشین چاپ می رسد که در دهه 1440 اختراع شد. اولین روزنامه‌ها در سال 1605 منتشر شدند. این نشریات به دلیل چاپ بر روی کاغذهای بزرگ چاپ می‌شدند که می‌توان آن را روی دیوارها یا درها نصب کرد.

 

اولین روزنامه اینترنتی در سال 1994 منتشر شد که به نام “شبکه اطلاعات جهانی” بود و در اوج 50000 نفر مخاطب داشت. محبوب ترین روزنامه آنلاین امروز هافینگتون پست است که بیش از 100 میلیون خواننده ماهانه در سراسر جهان دارد.

 

سایت های خبری تاریخچه ای طولانی دارند که می توان آن را به قرن شانزدهم ردیابی کرد. اولین سایت خبری یک خبرنامه دست نویس به نام “Relation aller Fürnemmen und gedenckwürdigen Historien” توسط چاپخانه ای در استراسبورگ فرانسه بود. این خبرنامه به صورت هفتگی منتشر می شد و حاوی مجموعه ای از داستان ها در مورد رویدادهای محلی و بین المللی بود.

تاریخچه مجلات الکترونیکی و سایت های محتوا محور

سایت کنکور آنلاین

سایت کنکور آنلاین یک مجله الکترونیکی و سایت خبری با شعار موفقیت از مدرسه تا صنعت در سال 1400 تاسیس شد. ایده اولیه آن در سال 1398 توسط جمعی از دانشجویان کامپیوتر با هدف هموار کردن مسیر موفقیت از مدرسه تا شاغل شدن زده شد.

 

اکنون این سایت بخش های مختلف نظیر کسب و کار و تکنولوژی و راهنمای انتخاب رشته و راهنمای مدرسه و معرفی رشته های دانشگاهی و غیره دارد.

بخش معرفی بازارکار رشته های دانشگاهی یک بخش بسیار جامع و کامل است که به معرفی بازار کار رشته های مختلف می پردازد.

معرفی بازار کار این رشته ها به صورت تخصصی باعث می شود که انتخاب دانشجویان و دانش آموزان دقیق تر و با آگاهی بیشتری انجام شود.

 

کمی درباره وب سایت و مجلات الکترونیکی

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب مرتبط، از جمله محتوای چند رسانه ای است که معمولاً با یک نام دامنه مشترک شناسایی می شود و حداقل در یک وب سرور منتشر می شود.

 

مجله نشریه ای است که حاوی مقالاتی در مورد رویدادهای جاری یا موضوعات مورد علاقه عمومی است که اغلب به صورت داستان کوتاه، مقاله و عکس است.

 

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب مرتبط است که بر روی یک یا چند سرور متصل به اینترنت میزبانی می شوند. وب سایت ها را می توان در هر شکل و اندازه ای یافت. به عنوان مثال: وبلاگی با تنها یک صفحه که حاوی متن و تصویر است. یک وب سایت مرتبط با کسب و کار که دارای صفحات زیادی با انواع مختلف محتوا است. یک سایت تجارت الکترونیکی که محصولات را برای فروش آنلاین ارائه می دهد.

 

مجله الکترونیکی (یا مجله الکترونیکی) یک نشریه آنلاین است که شامل رسانه های دیجیتال مانند متن، تصاویر، صدا، ویدئو و ویژگی های تعاملی مانند فید رسانه های اجتماعی یا اتاق های گفتگوی زنده است. مجلات الکترونیکی معمولاً نشریات تعاملی هستند که به جای چاپ روی کاغذ، از طریق شبکه های دیجیتال مانند اینترنت توزیع می شوند.

 

وب سایت مجموعه ای از صفحات وب، تصاویر، ویدئوها و سایر دارایی های دیجیتالی است که بر روی یک یا چند وب سرور میزبانی می شوند. یک وب سایت می تواند صفحه اول حضور آنلاین یک شرکت باشد. وب سایت ها معمولا با کدهای HTML و CSS ساخته می شوند.

 

مجله الکترونیکی نشریه ای به شکل دیجیتال با محتوایی است که معمولاً توسط سردبیر یا ناشر به منظور آموزش و سرگرمی خوانندگان ایجاد می شود. مجلات الکترونیکی را e-zine و مجلات آنلاین نیز می نامند. اصطلاح “مجله” اغلب به جای “ژورنال” استفاده می شود.

 

دو مجله خوب ایران که می توانید از آنها و محتواهای آنها استفاده کنید، مجله کنکور آنلاین و مجله الکترونیکی مانا می باشد.