در تایلند باید از کجاها دیدن کنیم؟

مجموعه : گردشگری
در تایلند باید از کجاها دیدن کنیم؟

قطعا نام تایلند برای همه آشناست؛ کشوری قدیمی که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و همین موضوع هم باعث شده هر ساله شمار زیادی از گردشگران کشورهای مختلف این کشور را جهت تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند. بدون شک سفر به تایلند برای هر کسی سفری به یادماندنی و فراموش نشدنی‌ست که یاد کردن از خاطرات آن همیشه خوشایند خواهد بود.

 

هم اکنون نیز که در ایام نوروز به‌سر می بریم، شمار زیادی از هموطنان‌مان در حال سپری کردن تعطیلات خود در جزایر گوناگون این کشور هستند. احتمالا همچون سال های گذشته نیز مجددا تایلند یکی از پرگردشگرترین و محبوب ترین مقاصد نوروزی نزد ایرانیان شناخته خواهد شد.

در تایلند باید از کجاها دیدن کنیم؟

در تایلند کم جاذبه گردشگری نداریم که البته بیشترین و عجیب ترین آنها مربوط به معابد مختلف این کشور است که در هر شهر آن حداقل سه الی چهار معبد بزرگ و معروف وجود دارد، مثل معبد بودای خفته یا معبد وات رونگ خون. اما علاوه بر جاذبه های گردشگری تایلند، تفریحات بسیار هیجان انگیزی نیز برای گردشگران تورهای تایلند تدارک دیده شده است که هدف ما در این مقاله نیز معرفی همین تفریحات معروف و جذاب تایلنداست. با ما همراه باشید.

 

دنیای دریایی اوسیس در پاتایا (Oasis Sea World Pattaya)

نام پاتایا برای هر کسی شناخته شده است؛ شما در این شهر می توانید انواع تفریحات آبی و غیر آبی را تجربه نمایید. یکی از لذت بخش ترین تفریحات پاتایا که خصوصا برای گودکان بسیار جذاب است، بازی کردن با دلفین ها در دنیای دریایی اوسیس است. در این مکان علاوه بر تماشای نمایش خیره کننده دلفین ها می توانید خودتان هم تنی به آب بزنید و با دلفین ها بازی کنید!

 

در تایلند باید از کجاها دیدن کنیم؟

پارک آبی کارتون نت ورک آمازون (Cartoon Network Amazone Waterpark)

تقریبا خیلی از شما نام شبکه تلویزیونی مخصوص کارتون معروف “نت ورک” را شنیده اید؛ شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید بر اساس کارتون های این شبکه و شخصیت های داستانی آن یک پارک آبی بسیار زیبا و تماشایی ساخته شده است.

 

این پارک که سازنده اصلی آن شبکه تلویزیونی-کارتونی نت ورک است دارای بخش های گوناگونی مثل “Adventure Time” و “Ben 10” است که خب همین موضوع سبب جذابیت بسیار بالای آن برای کودکان شده است. سپری کردن یک روز لذت بخش و پر از هیجان در این پارک بسیار معروف برای هر کودک و خردسالی می تواند به یک روز فراموش نشدنی تبدیل شود.

 

لذت پرواز در تور گیبون پاتایا (Flight of Gibbon)

لذت بردن در تورپاتایاکمترین کاری است که می توان در این شهر انجام داد، اما اگر پرواز در تور گیبون این شهر را تجربه کنید فقط لذت نمی برید، بلکه هیجانی را تجربه خواهید کرد که شاید دیگر در عمرتان چنین لحظاتی بوجود نیاید!تجربه پرواز آن هم در دل جنگل یکی از بهترین تفریحاتی است که می توان در تور پاتایا انجام داد؛ البته گفتنی است که هیچ نیازی به ترس از بابت مسائل ایمنی وجود ندارد، مطمئن باشید که قبل از انجام این پرواز هم آموزش داده می شوید هم می توانید خودتان از سیستم ایمنی درنظر گرفته شده اطمینان خاطر حاصل کنید.

 

اگر اهل هیجان هستید و طاقت انجام چنین تجربه ای بسیار دلهره آورد را دارید، بد نیست تور گیبون را امتحان کنید، شاید در اواسط تجربه این پرواز منصرف شوید!

در تایلند باید از کجاها دیدن کنیم؟

فستیوال آب تایلند (Songkran Water Festival)

معمولا هر کشوری در یکی از روزهای سال یک فستیوال خاص و البته بسیار شادی دارد که عموم مردم نیز در آن شرکت می کنند، مثلا در هند فستیوال رنگ را داریم و در اسپانیا فستیوال پرتاب گوجه! اما بد نیست بدانید که فستیوال معروف تایلند، جشن آب است که به Songkranمعروف می باشد؛ جشنی که خصوصا مردم بودایی این کشور اعتقاد خیلی محکم و خاصی به آن دارند.

 

اگر هم می خواهید به تایلند سفر کنید بهتر است برنامه خود را به نحوی تنظیم کنید تا حداکثر یک روز قبل از آغاز سال جدید این کشور در تایلند حضور داشته باشید چراکه این فستیوال بسیار شاد و هیجان انگیز در روز اول سال جدید برگزار می گردد. برای سفر به این کشور نیز می توانید از طریق وب سایت های رزرو اینترنتی بلیط هواپیما، اقدام به خرید آنها نمایید.

 

سامویی و مدرسه آشپزی آرون (Samui Institute of Thai Culinary Arts)

اگر در خلال سفر خود به تایلند قصد دارید یک تور هم به جزیره زیبای سامویی داشته باشید، بد نیست سری هم به مدرسه آشپزی آرون که در جاده رینگه قرار دارد، بزنید. این مدرسه آشپزی که در واقع بشکل یک خانه می باشد، از بهترین رستوران های سامویی نیز هست. گفتنی است سرآشپز این رستوران یکی از بهترین و معروف ترین سرآشپزهای تایلند است.

در تایلند باید از کجاها دیدن کنیم؟

بد نیست در خلال تور تایلند خود سری هم به این مدرسه آشپزی بزنید و با دستور پخت خیلی از غذاهای تایلندی آشنا شوید. علی رغم تصورات حال حاضر غذاهای تایلندی انواع مختلفی دارند که در بین آنها چندین غذای بسیار معروف و لذیذ نیز وجود دارد که می توانید در مهمانی ها و مراسم های خود با این غذاها از مهمانان خود پذیرایی کنید.

 

منبع:http://www.e-thailand.ir

 

برچسب‌ها: