ترندهای رنگ مو مناسب زمستان

ترندهای رنگ مو مناسب زمستان

رنگ مو در دنیای امروز، چیزی ورای تغییرهای سطحی و افزایش زیبایی ظاهری است. رنگ مو در صنعت مد و زیبایی، به نوعی کنش فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است. به همین خاطر است که برای هر فصل، ترندهای جدید و متفاوتی خلق می‌شود. زمستان امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر هنوز برای رفتن به استقبال این فصل برفی و باشکوه آماده نشده‌اید، بهتر است عجله کنید. می‌توانید کارتان را با انتخاب رنگ موی مناسب شروع نمایید. با انتخاب رنگ مو، می‌توانید خط مشی خود در زمینه میکاپ و استیل لباس پوشیدن را نیز به راحتی تعیین نمایید.

 

ترندهای زمستانه رنگ مو 

تا چند ماه پیش، تکنیک‌هایی مانند بالیاژ، هایلایت تکه‌ای و سامبره تمام صنعت رنگ مو را دربر گرفته بودند. تا جایی که کمتر کسی توقع معرفی ترند جدیدی از تکنیک‌های رنگ مو را داشت. اما به یاد داشته باشید که نوآوری‌های صنعت زیبایی همیشه ما را شگفت زده می‌کند.

 

آندرلیرها، ترند جدیدی از تکنیک رنگ مو هستند که درصد بالایی از درخواست‌های امسال را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال، ترندهای جدید در زمینه انتخاب رنگ مو نیز دست کمی از ترند تکنیک‌ها ندارد. ترکیبات پاستیلی و رنگ موی نارنجی، از شگفتانه‌های زمستان امسال به شمار می‌روند.

 

تناژهای یخی را امتحان کنید

تناژهای یخی و پلاتینه، یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین رنگ موهای زمستانی هستند. این طیف رنگ، هارمونی جالبی با سپیدی برف و حال و هوای سرد و خشک زمستانی ایجاد می‌نماید. علاوه بر این، طیف گسترده‌ای از رنگ مو را در بر می‌گیرد و در تناژهای سرد و گرم اجرا می‌شود. اگر پوستتان روشن است، استثنائا بهتر است به سراغ تناژهای سرد یخی و پلاتینه بروید و جذابیت چهره خود را تضمین نمایید.

 

این ترفند، برجستگی‌های صورتتان را بیشتر نمایان می‌کند. درصورتی که رنگ پوستتان گندمی تا تیره است، تناژهای گرم رنگ موی پلاتینه برای شما فوق‌العاده هستند و با این انتخاب، همپوشانی جذابی بین چهره و موهایتان برقرار می‌کنید.

پرطرفدارترین تکنیک‌ها برای رنگ موی یخی و پلاتینه، بالیاژ و سامبره هستند. این دو تکنیک، ترکیبی سه بعدی از این رنگ را روی موهایتان خلق می‌نمایند.

 

ترکیبات پاستیلی امسال می‌درخشند

یکی از ترندهای زمستان امسال، ترکیب رنگ‌های پاستلی با تکنیک‌های بالیاژ و هایلایت است. اما نه هایلایت‌های ساده‎ای که تا پیش از این با آنها آشنا شده‌اید. در این ترند شگفت انگیز، رنگ‌های پاستلی با تکنیک‌های آندرلیر و فانتزی ترکیب می‌شوند. شما می‌توانید ترکیب چند رنگ فانتزی را با رنگ موهای طبیعی خود ادغام کنید و جذابیت متفاوتی خلق نمایید.

ترندهای رنگ مو مناسب زمستان

از رنگ‌های فانتزی که در زمستان امسال ترند شده‌اند، می‌توان به بالیاژ ترکیبی آبی و بنفش اشاره کرد. این تناژ ترکیبی، حجم موهایتان را بیشتر نشان می‌دهد و زیبایی باور نکردی به آنها می‌بخشد. اگر موهای متوسط تا بلندی دارید، این ترکیب رنگ و تکنیک انتخاب عالی برای شما است.

اما اگر موهایتان کوتاه است، پیشنهاد می‌شود آندرلیرها را درنظر بگیرید .این تکنیک با موهای کوتاه، ظاهری بسیار جذاب را خلق می‌نماید. در صورت تمایل، می‌توانید این تکنیک را با فیس فریم یا بیبی لایت ترکیب کنید.

 

تناژ رنگ نارنجی غوغا به پا کرده است

برای دیدن این ترند، کافی است چند دقیقه صفحات مجازی خود را زیر و رو کنید. ترکیب نارنجی یا همان جینجر خوشرنگ دوست داشتنی، زمستان امسال مانند آفتابی بر فراز دنیای مد می‌درخشد. تا پیش از این، ترکیبات نارنجی اغلب به افرادی که پوست سفید و روشنی داشتند پیشنهاد می‌شد. اما ترکیبات متنوع و گسترده‌ای که امسال ارائه شده، تمام معادلات را در زمینه رنگ مو زیر و رو کرده است.
شما با هر رنگ پوستی، می‌توانید ترکیب خاصی از رنگ موی جینجر را به صورت سفارشی برای خودتان مهیا نمایید. کافی است با آرایشگر خود مشورت کنید تا طیف‌های مناسب این رنگ را با توجه به رنگ پوستتان به شما نشان دهد.

 

رنگ مو کاراملی را امتحان کنید

رنگ مو کاراملی، عضو جدایی ناپذیر جذابیت‌های زمستانی است. ترکیب این رنگ موی جذاب و کلاسیک با ترنچ کت یا اورکت‌های کرم و قهوه‌ای در فصل زمستان به خوبی ست می‌شود. این استایل یکی از اصیل‌ترین وشیک‌ترین انتخاب‌ها برای رفتن به استقبال زمستان است.

رنگ موی کاراملی را می‌توانید به صورت ترکیب بیبی لایت، فیس فریم یا بالیاژ روی موهایتان اجرا نمایید.  اگر موهای خیلی کوتاهی دارید و به دنبال راهکاری خلاقانه برای اجرای رنگ مو کاراملی هستید، به سراغ لایت‌های سوزنی بروید.

 

رنگ موها چه تاثیری بر سلامت مو دارند؟

رنگ موها، محصولاتی شیمیایی هستند که با تاثیر برساختار کوتیکولی مو، رنگ آن را تغییر می‌دهند. ماده فعال موجود در این محصولات، اغلب آمونیاک است. چرا که آمونیاک به افزایش تخلخل مو کمک می‌کند و رنگ پذیری آن را تقویت می‌نماید. اما اجرای این فرایند، اغلب با خشکی یا آسیب‌های مختلف مو همراه است.

ترندهای رنگ مو مناسب زمستان

آمونیاک برای افزایش تخلخل، ساختار کوتیکول مو را باز می‌کند و در نتیجه ظاهری زبر و خشک به موها می‌دهد. علاوه بر این، اگر رنگ مو را به درستی استفاده نکنید، ممکن است موهایتان با آسیب جدی روبرو شود. معضل دیگری که درباره وجود آمونیاک در رنگ مو مطرح است، امکان بروز حساسیت‌های پوستی و تنفسی است. با این اوصاف، اگر تجربه‌ای در زمینه رنگ کردن موهایتان ندارید توصیه می‌شود برای این کار به آرایشگاه معتبری مراجعه نمایید.

 

امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، برخی از کمپانی‌ها توانستند رنگ موی بدون آمونیاک نیز تولید کنند. چنانچه حساسیت پوستی یا تنفسی دارید، بهتر است از آرایشگر خود بخواهید از رنگ موی بدون آمونیاک برای رنگ کردن موهایتان استفاده کند.

 

نکات مهم بعد از رنگ کردن مو

بعد از فرایند رنگ کردن، موها احتمالا دچار سطوح مختلفی از آسیب سطحی و کوتیکولی می‌شوند. به همین خاطر، بهتر است روتین مراقبتی ویژه‌ای برای آنها در نظر بگیرید.
از جمله نکاتی که با رعایت آنها می‌توانید به ترمیم و بهبود سلامت موهای رنگ شده کمک کنید عبارتند از:

 

موهایتان را با آب داغ نشویید. آب داغ، باعث دهیدراته شدن و خشکی تار مو می‌شود. همچنین، با اثر بر فولیکول‌های مو، ممکن است ریزش آنها را افزایش دهد.

برای شستشوی موها، از شامپوی معمولی استفاده نکنید. شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، بهترین گزینه برای روتین مراقبتی موهایتان به شمار می‌روند.

تاثیر استفاده از ماسک مو و نرم کننده بر بهبود سلامت موهای رنگ شده را دست کم نگیرید. ماسک موهای کراتینه، آبرسان و ترمیم کننده گزینه‌های خوبی برای تقویت موهای رنگ شده به حساب می‌آیند.

تا جای ممکن، از حالت دهنده‌های حرارتی مانند بابلیس، سشوار یا اتو مو استفاده نکنید.

 

محصولات مراقبتی مو و رنگ مو را از کجا بخریم؟

به دلیل اهمیت استفاده از انواع رنگ موی اصل و محصولات مراقبتی مو، مهم است از جایی خرید کنید که به اصل بودن کالا هایشان اعتماد دارید. لوازم آرایشی روژا، با ارائه محصولات معتبر و بدون واسطه از معتبرترین برندهای ایرانی و خارجی، خیال شما را از داشتن محصولات اصل راحت می‌کند.