ثبت شرکت در استرالیا- ویزای 188 استرالیا – ویزای کار استرالیا

مجموعه : نکات سفر
ثبت شرکت در استرالیا- ویزای 188 استرالیا – ویزای کار استرالیا

زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

 

اخذ اقامت استرالیا از طریق ثبت شرکت در استرالیا

سؤال بسیاری از افرادی که قصد دریافت اقامت استرالیا رادارند این است که آیا می‌شود با ثبت شرکت در استرالیا اقامت این کشور را دریافت کرد. جواب این است که می‌شود اما شرایطی در این حوزه وجود دارد. اگر در کشور خودتان در حال حاضر بیزینسی دارید ابتدا باید از طریق ثبت نماینده در استرالیا اقدام به ثبت شرکت در استرالیا کنید.

 

برای ثبت شعبه‌ای از شرکت خودتان در کشور استرالیا باید یک شخص مقیم استرالیا باشد یا نماینده‌ای مثل حسابدار که ساکن استرالیا است به‌عنوان نماینده قانونی شما معرفی شود. اگر شما صاحب بیزینس نیستید ولی جزو مدیران شرکت هستید نیز می‌توانید با ثبت شعبه‌ای از شرکتی که هم‌اکنون در آن کار می‌کنید در استرالیا وارد مراحل بعدی که توضیح خواهیم داد بشوید.

 

پس‌ازاینکه ثبت شرکت در استرالیا صورت گرفت و نام شما به‌عنوان سهام‌دار در شرکت قرار گرفت، باید شرکت (شعبه اصلی در ایران) با ویزای کاری اسپانسر شما شود تا بتوانید از طریق ویزای کار به استرالیا مهاجرت کنید تا شعبه جدید شرکت را در استرالیا راه‌اندازی کنید. برای این کار به بیزینس‌پلنی احتیاج است که موردقبول اداره مهاجرت کشور استرالیا قرار بگیرد.

 

بعد از مهاجرت به استرالیا شما باید در شعبه شرکت در استرالیا مشغول به کار باشید و شرکت را در استرالیا فعال کنید. شرکتی که در ایران است باید تعهد بدهد که شما هرسال حقوق مشخصی را در شعبه استرالیا دریافت می‌کنید و این حقوق مشخص‌شده باید به‌حساب شما در استرالیا واریز شود. شما در این حالت اجازه کار کردن برای کارفرمای دیگری را ندارید. این روش درد سرو ریسک‌های زیادی دارد و اجرای آن در کار سخت می‌باشد. اگر در ایران بیزینسی و کاری دارید و دوست دارید در کشور استرالیا نیز کسب‌و‌کاری داشته باشید پیشنهاد ما به شما ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا است.

 

انواع ثبت شرکت در استرالیا

درکل چهار نوع ساختار بیزینسی در کشور استرالیا است. هیچ‌یک از این چهار روش نمی‌توانند به‌تنهایی نیاز ما را برطرف کنند پس خیلی مهم است که بتوانید ساختار مناسبی که برای نوع بیزینستان مناسب است برگزینید و آن ساختار مناسب را به ثبت برسانید. انتخاب درست نوع ثبت شرکت در استرالیا می‌تواند در هزینه‌های مالیاتی و تعهدات قانونی شما بسیار سودمند باشد. شرکت را باید در اداره ثبت شرکت‌ها و  اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری (ASIC) به ثبت رسانید.

 

ویزای 188 استرالیا در چند کلمه:

ویزا ۱۸۸ یا ویزای کارآفرینی استرالیا در حالت کارآفرینی یا همان 188a یکی از بهترین روش‌هایی است که در سال‌های اخیر موردتوجه سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب‌و‌کار در کشور ایران قرارگرفته است. برای این اقدام از طریق سرمایه‌گذاری در استرالیا و کارآفرینی باید اول ثابت کنید کسب‌و‌کاری دارید و سپس ویزای ۵ ساله دریافت کنید و به همراه خانواده اقدام به مهاجرت به استرالیا کنید.

 

در کشور استرالیا بیزینس خودتان را راه‌اندازی کنید و اقامت استرالیا به‌صورت دائمی دریافت کنید و بعد از یک دوره کوتاه‌مدتی شهروند استرالیا بشوید و پاسپورت هم دریافت کنید. مدرک زبان در این نوع ویزا الزامی نیست. پول خودتان را هم بعد از رفتن به کشور استرالیا انتقال می‌دهید.

 

شرایط لازم برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا

برای داشتن ویزای کارآفرینی ۱۸۸ استرالیا و شرایط آن جزئیات بسیاری را می‌توان مطرح کرد؛ اما اگر می‌خواهید به‌طور خلاصه و سریع شرایط خود را موردبررسی قرار بدهید تا ببینید که آیا امکان دریافت این ویزا را دارید یا خیر ابتدا ببینید که ۵ شرط اصلی از شرایط لازم برای دریافت ویزای ۱۸۸ استرالیا را دارا هستید یا نه؟‌

 

۱- سن شما باید زیر ۵۵ سال باشد؛ اما این‌گونه نیست که کسانی که سنشان بالای ۵۵ سال است نتوانند به این کشور سفر کنند شرایطی وجود دارد که بتوانید همچنان در این راه قدم بردارید. برای بررسی جزئیات این موضوع با همکاران ما در ویزاپیک در تماس باشید.

 

۲- داشتن یک کسب‌و‌کار فعال در حداقل ۲ سال گذشته به اسم شما و یا با مشارکت شما الزامی است. شما باید در کسب‌و‌کارتان نقش مدیریتی داشته باشید و روی قسمت‌های بسیار مهم کسب‌وکارتان تسلط لازم را دارا باشید. برای اینکه مشخص شود شما کسب‌وکاری دارید راه‌های مختلفی وجود دارد.

 

شرایط درخواست ویزای کار استرالیا

امیدواریم که با که با انواع ویزاهای کار کشور استرالیا و طبقه‌بندی آن‌ها آشنا شده باشید حالا نوبت معرفی شرایط اخذ ویزاهای کاری است. شرط اولیه برای ارائه درخواست ویزا کار استرالیا این است که شغل مدنظر شما در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا باشدبعد از اطمینان از این موضوع باید به سراغ شرایط  دیگر بروید.

 

سایر شرایط عبارت‌اند از:

 داشتن مدرک زبان (حداقل آیلتس ۶ یا معادل آن در سایر آزمون‌های مورد تائید استرالیا برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی)

 داشتن سوابق کاری مرتبط با شغل درخواستی

 مدرک تحصیلی

 شرایط سنی: حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۴ سال تمام

 

برای اخذ ویزای کار استرالیا چه مدارکی لازم داریم؟

مدارکی که باید برای دریافت ویزای کار به اداره مهاجرت استرالیا ارائه بدهید به شرح زیر است:

گذرنامه

شناسنامه

کارت ملی

کارت معافیت یا پایان خدمت

سند ازدواج در صورت تأهل

مدارک تحصیلی شامل مدرک پایانی و ریزنمرات

مدرک زبان (حداقل آیلتس ۶ در هر مهارت و یا PTE ۵۰  در هر مهارت و یا معادل آن‌ها در آزمون‌های دیگر)

سوابق کاری در ۱۰ سال گذشته

جاب آفر

مدارک اثبات سابقه کار از جمله فیش حقوقی

جواب تست‌های پزشکی

گواهی عدم سوءپیشینه

تست‌های بایومتریک

 

ویزای کار استرالیا و هزینه‌های پیش‌رو

یکی از سوالاتی که بیشتر کسانی که تقاضای ویزای کار استرالیا رادارند از ما می‌پرسند این است که هزینه‌هایی که حتماً باید برای اخذ ویزا پرداخت کنند. با توجه به اینکه این پروسه چند مرحله دارد، هزینه‌ها نیز متفاوت هستند. هزینه مراحلی که باید در ایران طی بشوند (مثل ترجمه مدارک و اسناد و …) به تومان و سایر هزینه‌ها به دلار استرالیا هستند.

 

هزینه بخش معادل‌سازی مدارک (اسسمنت)

هزینه این بخش بسته به نوع رشته می‌تواند حدود ۱۰۰۰$ تا ۱۵۰۰$ کشور استرالیا باشد.

 

هزینه اقدام برای اسپانسر ایالتی در صورت تمایل

در این مرحله بین ۰$ تا حدود ۵۰۰$ هزینه موردنیاز است تا در صورت تمایل برای اسپانسرهای ایالتی اقدام کنید.

 

هزینه ویزا

اصلی‌ترین هزینه، مربوط به هزینه‌های دولتی اداره مهاجرت استرالیا است. بعد از دریافت دعوت‌نامه می‌توانید برای ویزا اقدام کنید. هزینه ویزا برای نفر اصلی؛ ۴۱۱۵$، همراه ۲۰۶۰و فرزند زیر ۱۸ سال ۱۰۳۰$ است.

 

هزینه تست‌های پزشکی، پلیس چک و انگشت‌نگاری (بایومتریک)

حدود ۱۰۰$

 

هزینه ترجمه مدارک

۳ تا ۵ میلیون تومان

 

هزینه آزمون زبان انگلیسی

هزینه این بخش هم‌بسته به نوع آزمون می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً هزینه آزمون PTE حدود ۳۰۰$ است. البته هزینه رفت‌وآمد به کشور مقصد آزمون را هم باید لحاظ کنید چون PTE در ایران برگزار نمی‌شود.

 

هزینه وکیل مهاجرت

در پروسه مهاجرت الزامی به داشتن وکیل مهاجرت نیست. ولی اگر بخواهید با یک وکیل مهاجرت همکاری کنید باید هزینه‌ای را هم برای وکیل پرونده در نظر بگیرد. هزینه این مرحله نیز بسته به وکیل می‌تواند متغیر باشد.

 

شرایط ثبت شرکت در استرالیا و کلام آخر

کشور استرالیا با داشتن جایگاهی مناسب برای رشد سرمایه‌گذاری وثبت شرکت، این احتمال را برای مدیران، تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم کرده است تا بتوانند از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور سود کنند وناظرپیشرفت در کسب‌وکار خود باشند. در این مطلب از موسسه مهاجرتی ویزاپیک به روش های مختلف ثبت شرکت و اخذ ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا اشاره کردیم. شما پیوسته می‌توانید با استفاده از خدمات موسسه مهاجرتی ویزاپیک برای گرفتن ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا، توسعه بیزینس خود و یا ثبت شرکت در این کشور اقدام کنید. مشاورین ما درموٌسسه ویزاپیک همواره آماده پاسخ‌دهی به سؤالات شما هستند.