نکات کلیدی مهم در خرید گاز صفحه ای از نگاه نقش مارکت

مجموعه : مجله خبری
نکات کلیدی مهم در خرید گاز صفحه ای از نگاه نقش مارکت

اجاق گاز یکی از اجزا مهم و تاثیرگذار آشپزخانه است که بهتر است با توجه به شرایط آشپزخانه آن را انتخاب کنید. از طرف دیگر با پیشرفت تکنولوژی، طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از این محصول روانه بازار شده است.

 

یکی از مدل های جدید و کاربردی اجاق گازهای آشپزخانه، گازهای صفحه‌ای است. بهتر است به علت استفاده مدام از آن در هنگام انتخاب این وسلیه ضروری و پرکاربرد، به کیفیت ساخت و قطعات آن توجه کنید.

 

همچنین باید به نوع طراحی آن نسبت به آشپزخانه و بودجه خرید این محصول نیز دقت کنید.

 

در این مقاله از فروشگاه لوازم ساختمانی و خانگی نقش مارکت قصد داریم به بررسی نکات مهم و کلیدی در انتخاب و خرید گاز صفحه‌ای بپردازیم.

 

انواع گاز صفحه ای

امروزه گازهای صفحه‌ای در انواع ابعاد و شکل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند به صورتی که در طراحی این نوع گازها از اشکال هندسی چندضلعی و حتی دایره و نیم‌دایره استفاده می‌کنند.

 

در صورتی که محدودیت در فضای آشپزخانه دارید استفاده از این نوع گازها گزینه بسیار مناسبی است. گازهای صفحه‌ای بر روی قسمتی از آشپزخانه مانند میزهای مخصوص یا کابینت‌ها نصب می‌شوند و یکی از معایب این گازها، ثابت بودن مکان استفاده از آنهاست.

 

گازهای صفحه‌ای که در دو نوع برقی و گازی تولید می شود معمولاً از یک شعله شروع می‌شود و به 6 شعله هم می‌رسد. طراحی شیک و زیبا، مصرف کم و همچنین کم جا بودن این نوع از اجاق گازها باعث محبوبیت آنها شده است و تنها عیب  مهم این نوع گاز را می‌توان به عدم وجود فر در آنها اشاره کرد ولی از لحاظ کارایی تفاوتی با اجاق گازهای بزرگ مبله ندارند.

 

در مدل گازهای صفحه‌ای برقی همان طور که از اسمشان پیداست با برق کار می‌کنند و به جای پیچ‌های معمول شعله‌های اجاق، صفحه‌های لمسی و دیجیتال دارند. از این نوع اجاق‌ها برای مناطقی که دسترسی به انرژی گاز وجود ندارد استفاده می‌شود. این مدل از اجاق ایمنی بیشتری نسبت به مدل گازی دارد و به علت قدرت بالا، زمان پخت را کاهش می‌دهد. در اجاق گازهای برقی پیشرفته‌تر، شما می‌توانید درجه حرارت دلخواهتان را در هر زمان تعیین کنید.

 

عدم استفاده در هنگام قطع برق و افزایش هزینه برق مصرفی از معایب اجاق گازهای صفحه‌ای برقی می‌باشد که در هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه کنید.

 

جنس بدنه گاز صفحه ای

گازهای صفحه‌ای در 3 طرح اجاق گاز صفحه‌ای استیل، اجاق گاز صفحه‌ای شیشه‌ای و اجاق گاز صفحه‌ای استیل، شیشه‌ای تولید می‌ شوند که رنگ اجاق گازهای صفحه‌ای اغلب استیل است اما در طراحی‌های جدید در رنگ های شیشه مشکی و یا سفید نیز تولید می‌شوند.

 

گازهای صفحه‌ای استیل به علت جنس مقاوم و زیبایی محبوبیت بیشتری در بین خریداران دارند. همچنین عدم چسبندگی مواد غذایی، راحتی در تمیز کردن از مزیت‌های این مدل می‌باشد.

 

در مدل‌های شیشه‌ای گاز صفحه‌ای، جنس شیشه‌ها از نوع نشکن می‌باشد و در برابر درجه حرارت‌های زیاد مقاوم می‌باشد. حتی در اثر ریختن آب سرد بر روی صفحه داغ ترک برنمی‌دارند و به راحتی تمیز می‌شوند. به علت طراحی جذاب و زیبا این مدل از گازها، بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

 

در هنگام خرید، ایمنی گاز را هم در نظر بگیرید. اجاق گازهای مجهز به فندک و ترموکوپل ایمنی بیشتری دارند. ترموکوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دلیل، جریان گاز را قطع می‌کند.

 

جنس اجاق‌های صفحه‌ای برقی معمولاً گرانیتی و استیل می‌باشد و از ظاهر زیبایی برخوردار است.

 

نکات کلیدی مهم در خرید گاز صفحه ای از نگاه نقش مارکت

ابعاد اجاق گاز صفحه ای

در طراحی اجاق گازهای رومیزی معمولاً از ابعاد استاندارد برای عرض اجاق‌گاز استفاده میشود، مگر در شرایط خاص که در شکل ظاهری آن‌ها تغییر ایجاد می‌شود. اجاق گاز رومیزی معمولاً در اندازه عرضی ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی متری تولید می‌شوند ولی با توجه به طراحی قسمت‌های گوناگون، این ابعاد متغیر است. یک نکته دیگر در انتخاب اجاق گاز، توجه به اندازه هود است. فراموش نکنید که اندازه هود و اجاق گاز شیشه‌ای شما باید با هم تناسب داشته باشند.

 

زمان خرید اجاق گاز صفحه‌ای دقت داشته باشید فاصله شعله‌ها به صورتی باشد که شما بتوانید به راحتی چند قابلمه روی گاز قرار دهید.

 

برندهای اجاق گاز صفحه ای

در حال حاضر برندهای داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که در حال تولید اجاق گازهای صفحه ای هستند. شما میتوانید جهت مشاهده محصولات و قیمت گاز صفحه ای کن (can) ، گاز صفحه ای اخوان و گاز صفحه ای استیل البرز می توانید به صفحات آنها مراجعه و اجاق گاز مورد نظر را خرید کنید.

 

برای مشاهده برند های دیگر مثل لتو، فرامکو ، مستر ، کن و ایلیا استیل نیز می توانید به دسته لوازم آشپزخانه فروشگاه نقش مارکت مراجعه کنید.

 

در نقش مارکت بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات و مصالح ساختمانی می توانید قیمت انواع گازهای صفحه ای را مشاهده و به صورت آنلاین خریداری کنید. این فروشگاه دارای ای نماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت است و همیشه سعی در ارائه بهترین قیمت به خریداران است.