مهاجرت موفق با‌ دوره مکالمه زبان انگلیسی

مجموعه : نکات سفر
مهاجرت موفق با‌ دوره مکالمه زبان انگلیسی

هنگامی‌که صحبت از مهاجرت کاری، تحصیلی یا دائمی‌ می‌شود، ذهن بسیاری از افراد به سوی مکالمه می‌رود.در این مقاله در مورد مهاجرت موفق با دوره مکالمه صحبت می‌کنیم.

 

هنگامی‌که صحبت از مهاجرت کاری، تحصیلی یا دائمی‌ می‌شود، ذهن بسیاری از افراد به سوی مکالمه یا مهارت speaking  کشیده می‌شود. بسیاری قصد مهاجرت دارند اما ضعف در مکالمه به زبان انگلیسی برنامه‌شان را دچار تغییر می‌کند. طبعا هیچکس نمی‌خواهد شانس موفقیت را به دلیل ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی از دست بدهد.

 

شرکت در دوره مکالمه زبان انگلیسی این ترس را برای همیشه از بین می‌برد. ما در این مطلب به اهمیت یادگیری مکالمه زبان انگلیسی برای مهاجرت خواهیم پرداخت. تاثیر چشمگیر تقویت Speaking را در روند مهاجرت و پس از آن بررسی می‌کنیم. اگر شما هم در صدد تقویت این مهارت و شرکت در دوره مکالمه زبان انگلیسی هستید، این مطلب را دنبال کنید. 

 

اهمیت آموزش زبان در مهاجرت به کشور‌های دیگر

پروسه مهاجرت و زندگی پس از آن به خودی خود نیازمند حوصله و صبر زیادی است. توانایی معاشرت، انجام امور اداری، صحبت با کارفرما، یافتن شغل مناسب و مهم‌تر از آن پذیرش در امتحانات نیازمند سطح بالای زبان انگلیسی هستند. افراد برای زندگی، پیشرفت، موفقیت و آسایش در کشور مقصد به یادگیری مکالمه زبان انگلیسی نیاز دارند. برای موفقیت در این مسیر چاره‌ای جز تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی ندارید. 
معمولا زبان‌آموزهایی که مهارت  Listening & Speaking پایینی دارند، دارای دایره لغات خوبی هستند. این افراد حتی از سنین پایین در آموزشگاه زبان انگلیسی یادگیری را آغاز می‌کنند. اما چه چیزی باعث می‌شود در برقراری ارتباط با مشکل روبرو شوند؟ ما به این سوال پاسخ خواهیم داد. 

 

لزوم یادگیری مکالمه زبان انگلیسی برای مهاجرت

یکی از اصلی ترین مهارت‌هایی که هر شخص نیاز دارد قبل از مهاجرت آن را در خود تقویت کند، مهارت مکالمه زبان انگلیسی است. ایجاد شدن حس تنهایی و ناراحتی در هفته‌های اول مهاجرت یک امر عادی است ولی پیدا کردن دوست و برقراری ارتباط هرچه بیشتر با افراد پیرامون تا حد زیادی از این احساس می‌کاهد. در ادامه به بررسی دلایل اهمیت شرکت در دوره مکالمه زبان انگلیسی می‌پردازیم و این مورد را بررسی می‌کنیم که چرا اصرار بر آموزش این مهارت بر سه مهارت دیگر زبان انگلیسی پیشی می‌گیرد.

 

یکی از شروط برای گرفتن پذیرش

اگر شما به صورت تحصیلی یا کاری قصد مهاجرت داشته باشید، در ابتدا باید مدارک خود را به مرکز مورد نظر ارسال کنید تا در صورت پذیرش و مورد تایید بودن اطلاعات شما، مراحل اخذ ویزا برای شما شروع شود. یکی از مهم ترین مدارکی که در این بین نیاز است مدرک معتبر زبان انگلیسی است؛ به همین دلیل ارتقا مهارت و شرکت در دوره مکالمه زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد.

 

شرکت در مصاحبه

بعد از اینکه مدارک شما پذیرفته شد؛ به طور معمول یک مرحله دیگر به عنوان مصاحبه شفاهی وجود دارد که از شما ابتدا سوالاتی از زندگی و معرفی خودتان می‌پرسند و در ادامه به سوالاتی در حیطه درسی و کاری شما نیز می‌پردازند. در اینجا داشتن مهارت مکالمه انگلیسی خوب و از قبل شرکت کردن در دوره مکالمه زبان انگلیسی یکی از الزامات است و اگر به خوبی از پس این مرحله برنیایید؛ حتی ممکن است پذیرش شما به طور کامل حذف شود. این مصاحبه معمولا به صورت حضوری برگزار می‌شد ولی به دلیل پیش آمدن شرایط کرونا در سال‌های اخیر اغلب این مصاحبه‌ها به صورت آنلاین و تماس تصویری انجام می‌شود.

 

دستیابی به فرصت‌های شغلی بهتر

یکی از دغدغه‌های مهم افراد بعد از مهاجرت پیدا کردن شغل و کسب درآمد در آن کشور است. مکالمه زبان انگلیسی در اینجا نیز به کمک شما می‌آید و در صورتی که دو نفر شرایط یکسانی از نظر روزمه و مدارک داشته باشند، شانس پذیرش کسی بالاتر است که از مهارت بالایی در مکالمه زبان انگلیسی برخوردار باشد. 

در واقع شما با داشتن مهارت بالا در مکالمه به تدریج با اصطلاحات و جملات روزمره افراد آن کشور آشنا می‌شوید؛ که این عوامل کمک می‌کنند در آینده به سرعت بتوانید با فرهنگ و آداب ورسوم آنجا آشنا شوید و خوگیری شما با این محیط جدید در زمان کمتری رخ دهد. با گذر زمان احساس تنهایی و غربت جای خود را به حس تعلق می‌دهد و ادامه دادن مسیر برایتان آسان تر می‌شود.

 

یادگیری آسان تر

در صورتی که شما به صورت تحصیلی اقدام به مهاجرت کرده باشید، در این شرایط داشتن مهارت بالا در مکالمه به شما کمک می‌کند که مطالبی که اساتید سر کلاس تدریس می‌کنند را به سادگی یاد بگیرید و صرفا بر روی درس و مطالب تمرکز کنید نه اینکه جمله به جمله سعی در معنی کردن و یا فکر کردن به گرامر به کار برده داشته باشید. اگر بتوانید راحت و مثل سایر دانشجویان به زبان انگلیسی صحبت کنید حتی رفع اشکال از سایر هم‌کلاسی‌هایتان نیز آسان‌تر می‌شود و در صورت وجود مشکل به سادگی می‌توانید آن را رفع کنید.

 

مهاجرت موفق با‌ دوره مکالمه زبان انگلیسی

 

اهمیت مکالمه در مهاجرت برای سرمایه گذاری

در صورتی که به منظور سرمایه‌گذاری قصد مهاجرت داشته باشید؛ داشتن مهارت بالا در مکالمه زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند با افراد زیادی در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و در نهایت به یک انتخاب درست برای سرمایه‌گذاری دست یابید.

 

یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

همانطور که اشاره شد؛ یادگیری مکالمه به زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع در مسئله مهاجرت افراد به کشور‌های دیگر نیز بسیار پر رنگ‌تر می‌شود. یکی از ملزومات قبل از مهاجرت، شرکت در دوره مکالمه زبان انگلیسی است. شما به راحتی می‌توانید در آزمون تعیین سطح زبان آنلاین شرکت کنید و در ادامه با گذراندن دوره‌ مکالمه زبان انگلیسی این مهارت خود را تقویت کنید و بدون داشتن نگرانی از بابت مکالمه سفر کنید.

 کارشناسان ما در سفیر علاوه بر تمرکز روی استراتژی‌های یادگیری و تقویت مکالمه زبان انگلیسی، مهارت‌های نرم هنگام مکالمه، مثل اعتماد به نفس، را به شما آموزش می‌دهند. همچنین با تعیین سطح زبان آنلاین در سطح مورد نیاز شروع به یادگیری می‌کنید؛ به این ترتیب از تکرار مکررات و اتلاف وقت پیشگیری کرده‌اید.

 

موسسه سفیر گفتمان با سابقه بیش از 20 سال در حوزه آموزش زبان انگلیسی و با داشتن 62 شعبه فعال در سرتاسر کشور می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما به شمار بیاید. شما می‌توانید در کلاس‌های آنلاین یا حضوری موسسه زبان آموزی سفیر گفتمان شرکت کنید و برای مهاجرت به کشور‌های دیگر، نگرانی از بابت زبان و نحوه حرف زدن نداشته باشید.