۱۰ نکته‌ای كه درباره کوئیک بايد بدانيد

مجموعه : دنیای آنلاین
۱۰ نکته‌ای كه درباره کوئیک بايد بدانيد

کوئیک به اندازه تیبا و پژو 206 مطرح و معروف نیست. یعنی برای آشنایی دیگران، باید توضیح بدهید که چنین خودرویی وجود دارد تا کم‌کم متوجه شوند با چه ماشینی طرف هستند. اما روی هم رفته، درباره کوئیک چه می‌دانیم و چه باید بدانیم؟ این شما و این هم 10 نکته‌ای که باید درباره این خودرو بدانید تا بتوانید درباره خوب یا بد بودنش نظر بدهید.

 
يك اتومبيل پر آپشن
آخرهای سال ۹۵ بود که از کوئیک رونمایی شد. اما فکر می‌کنید چند ماه بعدش، تحویل مشتری‌ها شد؟ یک سال و نیم بعد. در حالی که این زمان انتظار حتی در بد قول‌ترين خودروسازها هم از چند ماه بیشتر نمی‌شد. اما به هر حال، سال ۹۷ چشم‌مان به جمال این خودرو هم روشن شد.

 

برخی از متخصصان معتقدند که کوئیک را می‌توان یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای تولید داخل دانست. البته گروهی دیگر نیز چنین چیزی را اکیداً قبول ندارند. اما به هر حال، چه بخواهیم و چه نخواهیم، خودروی پرآپشنی است.

 

گروهی معتقدند که کوئیک، قرار بوده مچ ایران‌ خودرو را بابت پژو 206 بخواباند. ارتفاع بیشتر در مقایسه با تیبا هاچ‌بک، باربند، زه پلاستیکی گلگیر‌ها، حک شدن لوگوی کراس زیر آینه‌ها، استفاده از جعبه دنده CVT و افزودن دیگر آپشن‌ها، البته نشان می‌داد که سایپا در عرصه کراس‌اوورهای کوچک، می‌خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد و میخش را محکم بکوبد.

 

راستی به دیگر آپشن‌های جالب کوئیک باید نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی را هم اضافه کنید. ضمن این‌که تجهیزات تیبا هاچبک هم عیناً در این خودرو استفاده شده.

 

یک سال بعد از آغاز تولید کوئیک، یک تیپ دیگر از این خودرو هم تولید شد؛ کوئیک آر. مدلی که به کوئیک دو رنگ هم شناخته می‌شود و از زمستان 1398 تحویل مشتری‌ها شد. البته فرق چندانی با کوئیک قبلی نداشت، فقط کمی شکل و شمایلش را عوض کرده بودند. در این تیپ، سقف و قاب آینه‌های بغل و بخش داخلی مه‌شکن‌ها و بخش زیر سپر جلو یک‌رنگ شده بودند. در بخش داخل خودرو نیز، قاب دور دریچه تهویه وسط، قاب دور سیستم پخش و بخشی از رودری‌ها هم یک‌رنگ شده بودند. وگرنه در بخش فنی و آپشن‌ها تقریباً همه‌چیز برابر بود و اتفاق خاصی نیفتاده بود.

 
بررسي فني كوئيك
موتور به کار رفته در کوئیک، همان موتوری است که در ساینا و تیبا هم می‌بینیم. در واقع اشاره می‌کنند که این خودرو، ارتقا یافته تیبا هاچ‌بک است. این موتور، می‌تواند 87 اسب بخار قدرت تولید کند. دو مدل جعبه دنده هم دارد؛ دستی و اتومات CVT. جالب اینکه این جعبه دنده اتومات CVT را می‌توان یکی از مزیت‌های رقابتی بزرگ کوئیک دانست.

و اما اگر از نکته‌های منفی مرتبط با کوئیک بپرسید، باید گفت که غالب کاربران و کارشناسان از طراحی ساده و معمولی، کیفیت پایین ساخت و قطعه‌ها، قیمت بالا (قیمت کوئیک را ببینید) و البته هندلینگ نه چندان جالب گلایه کرده‌اند.

کوئیک را ساینای كمی بهتر شده می‌نامند. کیفیت قطعات پلاستیکی به کار رفته در بدنه‌اش هم مناسب نيست. در واقع بیشتر کسانی که از این خودرو استفاده می‌کنند، در همان وهله اول متوجه کیفیت پایین ساختن و قطعات به کار رفته می‌شوند.

مهم‌ترین رقبای این هاچ‌بک کمی بزرگ شده را، باید پژو 206 و برلیانس H220 بدانیم. ضمن این‌که بیشتر افراد هم ترجیح می‌دهند که از تیبا 2 استفاده کنند و قید کوئیک را بزنند.

البته اين خودرو مصرف خوبی داشته و در حد ۶-۷ لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند. ضمن این‌که در تیپ‌های دنده‌ای و فول و فول پلاس و دنده‌ای R عرضه می‌شود.

در نهایت اینکه، نظرات مثبت و منفی تندی نسبت به این خودرو در فضای مجازی وجود دارد. در هر حال، انتخاب نهایی با خود شماست. اما نکته مهم این است که کوئیک در مقایسه با چه خودرویی خوب یا بد دانسته می‌شود؟ بهتر است که با یک کارشناس معتمد و خبره مشورت کنید تا به نتیجه نهایی بابت انتخاب کردن یا انتخاب نکردن این مدل برسید.