تولد بره عجیب با بیماری هیدروسفالی در استان مرکزی (عکس)

تولد بره عجیب با بیماری هیدروسفالی در استان مرکزی (عکس)

تولد یک بره عجیب الخلقه در استان مرکزی با بیماری فک

 

بره ای که با بیماری هیدروسفالی (آب آوردگی)، بیماری شکاف کام و فک به دنیا آمد و پس از ساعاتی فوت کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: یک بره عجیب الخلقه با جهش ژنتیکی در روستای ضیاء آباد این شهرستان از توابع استان مرکزی متولد شد.

 

 بره عجیب الخلقه در روستای ضیاء آباد

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: یک بره عجیب الخلقه با جهش ژنتیکی در روستای ضیاء آباد این شهرستان از توابع استان مرکزی متولد شد.دکتر جواد مهرعلی روز دوشنبه افزود: این بره با علائم بیماری هیدروسفالی (آب آوردگی)، بیماری شکاف کام و فک به دنیا آمد و 6 ساعت پس از تولد فوت کرد. وی توضیح داد: این نواقص از ماه های اول اندام زایی در حیوان شکل می گیرد که مهمترین علت آن کمبود طیفی از ویتامین ها به ویژه ویتامین ب است که باعث بسته شدن مجاری خروجی دهنده از مغز می شود و در نهایت مغز بزرگ و بیماری هیدروسفالی بروز می کند.

تولد بره عجیب با بیماری هیدروسفالی در استان مرکزی (عکس)

بره عجیب الخلقه

 

 وی توضیح داد: چرای دام در مزارع سیب زمینی که محصول آن با سموم علف کش آفت زدایی شده باشد یکی دیگر از دلایل ایجاد نقص در تولد این بره محسوب می شود. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: سن مادر در تولد ناقص فرزند بی تاثیر بوده است و عامل نقص در تولد بره عجیب الخلقه به حساب نمی آید.

 

دکتر مهرعلی افزود: تولد این بره ناقص اگر چه نادر است اما براساس قانون احتمالات وقوع آن عادی است.وی افزود: تولد این گونه دام ها جزء بیماری های دامی محسوب نمی شود.استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

برچسب‌ها: