علت کش آمدن پنیر پیتزا و 8 ترفند برای افزایش کش آمدن پنیر

علت کش آمدن پنیر پیتزا و 8 ترفند برای افزایش کش آمدن پنیر

پنیر ذوب شده روی پیتزا، کلید لذت بردن از پیتزا است. معمولاً  همه ما زمان توصیف یک پیتزای خوب به کش آمدن پنیر روی پیتزا امتیاز زیادی می‌دهیم. شاید کش آمدن پنیر با برداشتن هر تکه از پیتزاست که پیتزا را تا این حد برای کودکان و بزرگسالان جذاب می‌کند. با کمی مهارت و رعایت کردن چند ترفند ساده، پنیر پیتزای شما بیشتر کش می‌آید.

 

چرا پنیر پیتزا کش می‌آید؟

با گرم شدن پنیر پیتزا یا همان پنیر موزارلا، آب محبوس شده در رشته‌های پروتئین و مولکول‌های چربی شروع به جوشیدن می‌کند و به بخار تبدیل می‌شود و حباب‌هایی را در پنیر ایجاد می‌کند که می‌توانند تا حد زیادی کشیده شود. اگر چربی پنیر بالا و البته متعادل باشد، حباب‌ها از لایه چربی عبور نمی‌کنند و به این ترتیب بافتی نرم‌تر با خاصیت کشسانی بیشتر ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که پنیر موزارلا خاصیت کشسانی دارد.

بهترین نوع پنیر برای پیتزا

بهترین نوع پنیر برای پیتزا

با توجه به توضیحات گفته شده درمورد علت علمی کش آمدن پنیر پیتزا، در یک پنیر پیتزای خوب همه عوامل،  قابلیت ارتجاعی، رطوبت و میزان چربی، باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل پنیر موزارلا که هم چرب و هم مرطوب است، بهترین گزینه برای اکثر پیتزاهاست. محققان صنایع غذایی دریافتند که هیچ پنیری مثل موزارلا به اندازه کافی الاستیک نیست. بدون شک برای پنیر پیتزا از پنیری با پایه موزارلا استفاده کنید. شما می توانید پنیرهای دیگر مثل انواع پنیر ورقه‌ای را برای ایجاد طعم مورد نظرتان اضافه کنید.

 

فوت و فن کش آمدن پنیر پیتزا

هر چقدر پیتزای خانگی بیشتر کش بیاید، بیشتر پیتزای شما حالت حرفه‌ای می‌گیرد و به پیتزاهای رستورانی نزدیک می‌شود. در اینجا 8 ترفند ساده برای افزایش کش آمدن پنیر پیتزا را باهم مرور می‌کنیم.

البته نکته مهمی که قبل از گفتن این ترفندها باید بدانید این است که اگر پنیر پیتزایی با کیفیت و خوب خریداری کنید، نیازی به انجام این ترفندها نیست چرا که پنیر پیتزای خوب، به راحتی کش می‌آید و پیتزایی یکنواخت و خوب ایجاد می‌کند.

 

1. کش آمدن پنیر پیتزا با اسپری آب

حالا می‌دانیم که رطوبت تاثیر زیادی در کش‌دار شدن پنیر پیتزا دارد. قبل از قرار دادن پیتزا در فر با اسپری چند قطره آب روی پنیر پیتزا بپاشید تا رطوبت آن بیشتر شود.

 

2.کش آمدن پنیر پیتزا با سایز رنده مناسب

پنیر پیتزا را با رنده‌ی خیلی ریز، خرد نکنید. هرچه ابعاد پنیرهای رنده‌شده بزرگتر باشد، احتمال سوختن پنیر کمتر می شود و کیفیت ذوب آن افزایش می‌یابد.

 

3. کش آمدن پنیر پیتزا با کره

کره را رنده و یا ذوب کنید و قبل از گذاشتن پیتزا در فر روی پنیر پیتزا بریزید. با این ترفند هر تکه از پیتزا بیشتر کش می‌آید و طعم بهتری می‌گیرد. اگر کره در دسترس نیست، اسپری کردن مقداری روغن روی سطح پیتزا می‌تواند راه حل جایگزین باشد.

 

4. کش آمدن پنیر پیتزا با خامه

یکی از فوت و فن‌های کش آمدن پنیر پیتزا اضافه کردن یک لایه نازک خامه روی نان پیتزا است که باعث می‌شود پنیر پیتزای شما حسابی کش بیاید و طعم بهتری هم داشته باشد.

 

کش آمدن پنیر پیتزا با چیدمان درست مواد روی نان

5. کش آمدن پنیر پیتزا با چیدمان درست مواد روی نان

مواد پیتزا را خیلی ضخیم روی نان قرار ندهید تا پنیر، لابه‌لای مواد قرار بگیرد. وقتی روی پیتزا را با ورقه‌های بزرگ کالباس یا حلقه‌های بزرگ گوجه فرنگی می‌پوشانید، حرارت کافی برای ذوب شدن به پنیر نمی‌رسد. همچنین قبل از قرار دادن پیتزا در فر، پیتزا را برش بزنید و دور تا دور برش‌ها پنیر پیتزا بریزید.

 

6.کش آمدن پنیر پیتزا با یخ‌زدایی به موقع

در درجه اول سعی کنید پنیر پیتزا را فریز نکنید. در غیر این صورت حداقل نیم ساعت پنیر پیتزا را در فضای آشپزخانه قرار دهید تا یخ آن کامل باز شود. با این روش پنیر پیتزای شما بیشتر کش می‌آید.

 

7.کش آمدن پنیر پیتزا با گرم کردن فر

قبل از قرار دادن پیتزا در فر، فضای فر را گرم کنید. اگر محیط فر به اندازه کافی گرم نباشد، پنیر باز نمی‌شود و خوب کش نمی‌آید.

 

8. کش آمدن پنیر پیتزا با انتخاب پنیر مرغوب

در زمان خرید پنیر توجه داشته باشید که هرچه پنیر، میزان رطوبت، چربی و pH بیشتری داشته باشد، باعث کشدارتر شدن پیتزا می‌شود. موزارلای با کیفیت پایین اغلب لاستیکی و سخت است و می‌تواند باعث ایجاد نتیجه معکوس در محصول نهایی شود. ترکیب دو پنیر باعث می‌شود مزه پیتزا بهتر و کش آمدن آن بیشتر ‌شود. به همین دلیل استفاده از ترکیبی متعادل از موزارلا با چدار، امنتالر، گورگونزولا و… طعم و خاصیت کشسانی بیشتری به پنیر می‌دهد.

 

 سخن پایانی

اکنون مهم‌ترین و در عین حال ساده‌ترین ترفند‌ها برای کش آمدن پنیر پیتزا را می‌دانیم. اما رعایت نکردن نکته‌ی هشتم می‌تواند تمام زحمات شما بار داشتن یک پیتزای باکیفیت را بی‌نتیجه کند. توصیه می‌کنیم برای باکیفیت‌تر شدن پیتزای خانگی، بهترین پنیر پیتزا را انتخاب کنید.

 

شرکت کالین یکی از بهترین تولیدکنندگان پنیر پیتزا در ایران است و ترکیب‌های مختلفی برای پنیر پیتزا به بازار عرضه می‌کند که اساس همه آن‌ها پنیر موزارلای طبیعی است. بعضی از بسته‌‌بندی‌های پنیر پیتزا کالین ترکیب متعادلی از پنیر چدار و موزارلا دارد و به همین دلیل طعم و عطر خاصی به پیتزا می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید پنیر پیتزا کالین به سایت کالین یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح کشور و نمایندگی‌های کالین مراجعه فرمائید.

برچسب‌ها: